Help

marsan

MF'er
28 okt 2002
238
0
Amsterdam
Ik ben me nu serieus aan het orienteren op motoren gebied.
Op de beurs in Utrecht heb ik op diverse motoren gezeten.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Ace, waarvan ik al diverse meningen gehoord heb zoals: Log, zwaar sturen, ondergewaardeerd,maar nog nooit dat iemand er razend enthousiast erover was.

Ik ben zelf 1.72m,(niet één van de grootste dus) dus die logheid moet zeer zeker bij mij van toepassing zijn. DUS NIET! Ik vondt het wel meevallen :?
Stuurt ie echt zo zwaar dan :? :?
Ik zat op een gsxr minder prettig.
Mijn vraag was wat de gemiddelde motorliefhebber van de Ace vindt!
Ik weet dat ik deze vraag wel eens in een andere vorm gesteld heb, maar hoop nu toch op meer reactie.

BVD
Mark
 
what the hell is a "ace" and what does it look like???

een ace is de yamaha thunderace een 1000cc sport motor, de voorganger van de huidige r1 als ik het zo mag zeggen....

wereld motor alleen heb verhalen gehoord dat de modellen van 96 en een jaartje verder ofzo wel een slok olie lusten(door de vorm van de zuigers ofzo)..
 
Mwoah, een vriend van mij heeft een wat oudere Ace, maar als die op het gas gaat zie je ff niks meer van de blauwe rook als je erachter rijdt. ;)

Maar tis wel een vlotte machine.
 
Mijn Ace bevalt mij prima. De zit is een stuk beschaafder als die van bv een R1 en je houdt het daarom het er erg goed op uit.
Als je aan het gas schroeft gebeurd er echt wat, maar ja, dat mag dan ook wel met 145 pk, maar het blijft zeer beheersbaar.
En het remt verschrikkelijk goed.
En sturen doet het vanzelf.
Omdat ik (financiele) keuzes moet maken, is de mijne te koop.
Ik moet terug van drie naar igg twee motoren.
Dus de Ace en de TDM gaan eruit en er komt een nieuwe terug (ben er nog niet uit wat).
Maar voor beiden geld, dat dat met pijn in het hart is.
Dus ik zou zeggen: kom maar eens proberen.

En o ja, zo ziet dat eruit.

12522


En ja, het is een raket op rails!!
 
Laatst bewerkt:
Ace is prima motor, zowel voor sportief toeren alswel fink aan het gas hangen. Heeft dus veel goeds van beide werelden, en ook geschikt voor vakanties e.d.
 
Mijn Ace bevalt mij prima. De zit is een stuk beschaafder als die van bv een R1 en je houdt het daarom het er erg goed op uit.
Als je aan het gas schroeft gebeurd er echt wat, maar ja, dat mag dan ook wel met 145 pk, maar het blijft zeer beheersbaar.
En het remt verschrikkelijk goed.
En sturen doet het vanzelf.
Omdat ik (financiele) keuzes moet maken, is de mijne te koop.
Ik moet terug van drie naar igg twee motoren.
Dus de Ace en de TDM gaan eruit en er komt een nieuwe terug (ben er nog niet uit wat).
Maar voor beiden geld, dat dat met pijn in het hart is.
Dus ik zou zeggen: kom maar eens proberen.

En o ja, zo ziet dat eruit.

(Afbeelding)

En ja, het is een raket op rails!!

He bah, das een hayabusa man! :+
niet gaan slaan he :p
 
het is dat de kop er heel misschien iets van weg heeft, maar verder... nee.

Ik vind het een mooie fiets, zowel deze als de thundercat (das toch zo'n beetje hetzelfde?)
 
He ik heb ook een Ace

maar dan een cruiser

Ik heb een Honda Shadow 750 American Classic Edittion tel ik dan nog mee?

maakt geen f*ck uit trouwens of je op een buikschuivertje rijd of op een bolide zoals ik ( ja ik weet het )
als je sloom rijd dan is het inderdaad zwaar sturen maar als je iets harder rijd dan is ie zo wendbaar als een doorgeragd meisje.
 
He ik heb ook een Ace

maar dan een cruiser

Ik heb een Honda Shadow 750 American Classic Edittion tel ik dan nog mee?

maakt geen f*ck uit trouwens of je op een buikschuivertje rijd of op een bolide zoals ik ( ja ik weet het )
als je sloom rijd dan is het inderdaad zwaar sturen maar als je iets harder rijd dan is ie zo wendbaar als een doorgeragd meisje.


Met alle respect,

Ik heb het dus over de Yamaha :}
 
Hoi,
Na een suzuki gsx F 600 en een suzuki gsx R 750 en een honda cbr 1000 (oude type)ben ik overgestapt in 1996 naar een Yamaha thunderace.
En ik moet zeggen dat het voor mij een hele openbaring is geweest.
De motor gedraagt zich tov de suzuki's helemaal niet zenuwachtig, en is rijden bv. in de stad een genot.
Want bij lage snelheden blijft het ook rustig.
Wat ook een genot is, om op 6000-7000 toeren effe gas te geven.
Dan komt de thunderace echt tot zijn recht, en zal hij menige motoren achter zich laten.
De zit-positie , voor en achter is comfortabel (ook voor mijn vriendin !).
Verder moet je maar eens verdiepen in de remmen van een thunderace tov andere motoren, deze zijn uitstekend.
Enige nadeel van een thunderace is het geluid wat hij produceert.
Deze is bij een orginele uitlaat veel te zacht, en noem ik mijn tunderace een "Wolf in schaaps kleren". Je zoeft voorbij, terwijl andere motoren veel meer kabaal hebben (vergeleken met originele uitlaten.
Maar daar kan je wat aan doen.
Normaal heb ik een motor niet zo lang, maar aangezien deze motor mij goed bevalt heb ik vanaf 1996 geen andere motor meer gekocht.
Mijn motor staat trouwens te koop in motor-forum.
Succes verder met je keuze.
Joop Jongen.
 
Plastic Power (de mannelijke zijde daarvan) heeft er volgens mij ook eentje te koop staan. Een rood-witte.
Ook hij legt dat ding redelijk schuin in de bochten.
Informeer hem ook eens.
 
Bedankt voor alle reacties :}
Het heeft mij doen overtuigen dat de ACE toch mijn voorkeur blijft behouden.

Wat parikuliere verkoop betreft.
Helaas heb ik met het kopen van een tweedehands fiets en een auto bij particulieren, mijzelf behoorlijk in de vingers gesneden.

Ik betaal liever iets meer, met de hoop het risico op het kopen van een wrak te verminderen. Een gerenomeerd bedrijf heeft nog altijd de drang om een bepaalde naam hoog te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan