Help

Kevinzwiers

Rookie
11 sep 2015
4
0
Jongens,
Ik ben 12 jaar oud, maar welke motor is goed voor mij ? Ik zou graag zo'n Yamaha soort willen (het uiterlijk) zouden jullie mij helpen (ik ben groot voor mijn leeftijd dus geen mini a.u.b.)
 
Denk eerder aan een minibike!
minibike-522x391.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik zou een rooie nemen die zijn snel. en ik zou een nieuwe uitkiezen! tegen de tijd dat je erop mag rijden kan je m zoiezo betalen :+
 
Als je 12 bent en je moet dan nog beginnen met motorrijden ben je eigenlijk al te oud om het ooit nog goed te kunnen leren. Ik zou het niet doen.
 
Dat klopt, want ik weet niks van motoren, en al helemaal niet voor 12 jarigen. Wat ik wel weet is dat er veel kinderen zijn die motorrijden, en dat dus de vraag waar je mee kan starten volgens mij niet zo gek is. De vraag is niet kansloos, dat ontstaat door de antwoorden :W
 
Hoi Kevin,

Leuk dat je al zo enthousiast bent! Wat is je doel? Op de openbare weg mag je nog niet rijden. Correct me if i'm wrong, maar ik heb net even gauw gegoogled, en volgens mij ben je op jouw leeftijd redelijk gebonden aan crossen. Ik weet niet of je dat wat lijkt?
Waar je ook voor kiest, ik zou voor een motor met (relatief) weinig vermogen/cc's gaan. Als je meteen op iets te zwaars stapt ben je waarschijnlijk zo geïntimideerd door het vermogen, dat dat ten koste gaat van het leren rijden.

Mvg Thijs
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, want ik weet niks van motoren, en al helemaal niet voor 12 jarigen. Wat ik wel weet is dat er veel kinderen zijn die motorrijden, en dat dus de vraag waar je mee kan starten volgens mij niet zo gek is. De vraag is niet kansloos, dat ontstaat door de antwoorden :W

Die jongen zou ook kunnen beginnen door dit af te stemmen met zijn ouders. Als die vervolgens zelf een topic aanmaken met vraag naar informatie, zal er al een stuk serieuzer worden gereageerd denk ik. Nu is het maar een vage vraag.
 
Kevin je moet niet voor een motor gaan, die zijn voor ouwe mensen als ons. Wat écht hip is, is een gemotoriseerde unicycle!
 
Die jongen zou ook kunnen beginnen door dit af te stemmen met zijn ouders. Als die vervolgens zelf een topic aanmaken met vraag naar informatie, zal er al een stuk serieuzer worden gereageerd denk ik. Nu is het maar een vage vraag.

En misschien hebben zijn ouders juist gezegd: Ga eerst maar eens zelf research doen naar wat mogelijk is, wat de kosten zijn etc etc. O.a. om te testen of het niet een bevlieging is, laat hem maar wat moeite doen, en kijk over een tijdje of hij er nog écht mee bezig is.
 
Herinnert niemand zich dat filmpje van die halve dwerg die kneedowns doet op het circuit met een goldwing? Ik denk dat een R1 een prima beginnersfiets zou zijn voor Kevin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan