Help!

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
6.268
711
51
wezemaal
Is bij een Thundercat de ontsteking wel instelbaar?
een niet instelbare kan geen problemen hebben ?

Vervolgens werd het binnen 15 tot 20 seconde al minder. Zakte in toeren en uiteindelijk viel die weer uit.
op dat moment moet je de vlotterkamers laten leeglopen (benzine kraan toe draaien indien manueel).
komt er niets of heel weinig uit : benzinetoevoer probleem
loopt er een normale hoeveelheid uit, vermoed ik weer ontsteking die het opgeeft als ze ook maar een beetje opwarmt.

indien de klepspeling nog maar minimaal tot net nul is, zal de uitlaatklep vrij snel na het starten blijven open staan, deze warmt namelijk als allereerste op.
 
5 mrt 2019
61
8
Dus als ik het goed begrijp.
De motor starten en afentoe een klein beetje op het gas. Zodra de motor minder vermogen begint te krijgen ZO SNEL MOGELIJK alle aftap schroeven van de vlotterkamers opendraaien en de benzinekraan dichtdraaien? Terwijl de motor in toeren aan het zakken is?

Of dat pas nadat de motor is uitgevallen?
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
6.268
711
51
wezemaal
Of dat pas nadat de motor is uitgevallen?
als de motor is uitgevallen kontroleren of er nog benzine in de vlotterkamers aanwezig is en hoeveel. dus direct na stil vallen benzinekraan dicht indien manueel, en vlotterkamers laten leeg lopen en kijken of en hoeveel er uit komt.
 

Rob RD

Rookie
Donateur
25 aug 2002
20.537
13.250
60
Rèswèk
www.rd350.nl
HIJ DEED HET. *O*
Hij liep even heel netjes. Pakte zeer lekker op en reageerde goed op het gas.
Vervolgens werd het binnen 15 tot 20 seconde al minder. Zakte in toeren en uiteindelijk viel die weer uit. Vervolgens kreeg ik ‘m ook echt niet meer aan. Met, zonder gas of choke.
Op dat moment is het zaak om de bus snelstart of remmenreiniger te pakken, als je dande startknop indrukt en de remmenreiniger of snelstart in het luchtfilter of direct in de inlaten van de carbs spuit en hij pakt op weet je dat je brandstoftekort hebt. (waar het op lijkt)
Pleur het hele benzinefilter er (tijdelijk) uit, iets dat er niet inzit kan ook niet kapot zijn...
Verander echt echt maar 1 ding tegelijk

We horen het weer graag!!!
 
Laatst bewerkt:

Rob RD

Rookie
Donateur
25 aug 2002
20.537
13.250
60
Rèswèk
www.rd350.nl
een niet instelbare kan geen problemen hebben ?
De kans dat die niet op tijd staat is een stuk minder. Toen ik de niet instelbare ontsteking voor het eerst zag heb ik me er alleen over verbaasd. Wetende dat een wel instelbare ontsteking bij normaal gebruik zoals op mijn RD na 60000 km nog steeds niet bijgesteld hoeft heb ik me niets meer afgevraagd maar ben ik wel benieuwd naar de eerste afstelling, vanaf fabriek. Kan jij mij vertellen hoe dat gedaan wordt? Plaats van de magneten op het vliegwiel??? Wordt het vliegwiel op een bepaalde stand gemonteerd? Wordt het in de CDI geregeld?
 

Rob RD

Rookie
Donateur
25 aug 2002
20.537
13.250
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Als die accu genoeg vermogen heeft om de motor te starten heeft ie minstens genoeg om de ontsteking te onderhouden.
Alhoewel ik me hand er niet voor in het vuur steek. Starten, starten niet laden starten, ja dan zakt ie wel in. Meten als hij loopt, ja ,aar in die 20 seconden heb je wel wat anders te doen... Als TS in 20 seconden op zijn werk zou zijn was het probleem ook opgelost....
 

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
15.109
1.171
58
Enkhuizen
Accu en laadsysteem controleren,
Waarschijnlijk zal je, nadat je de accu hebt opgeladen, meer km, 's zonder sputteren kunnen rijden.
 

Clank

MF veteraan
25 okt 2016
1.677
498
Helmond
Accu heb ik net doorgemeten. Die geeft 11,07V aan.
11.07 volt is bijzonder weinig. Ik heb zelf met mijn thundercat een keer gehad dat de accu dood was, gestart met een auto er langs en die gaf vergelijkbare problemen. Check even of je laadsysteem nog goed is. Zo wel, vervang je accu.
 
5 mrt 2019
61
8
Wederom bedankt voor het meedenken!

Gister voor het laatst gestart. Ging wel wat moeizaam aangezien ik de accu nu meerdere keren heb belast met het starten.(accu bijna leeg?)

Helaas zal ik de accu vanmiddag aan de lader moeten leggen om vervolgens morgen verder te kunnen gaan.
Als de accu morgen klaar is en aangesloten kan ik weer verder met zoeken.

De volgende volgorde zal ik morgen aanhouden.
- accu nogmaals doormeten zowel zonder belasting als tijdens het starten.
- Brandstoffilter verwijderen/vervangen en nogmaals starten.
- Vlotterkamers leeg laten lopen, starten en zodra Catje uitvalt direct de kraan dicht en de vlotterkamers weer aftappen.
- Vlotterkamers leeg laten lopen en zodra hij uitvalt remreiniger in de inlaat spuiten?
- Laadsysteem controleren.

Mocht de motor tussendoor even lopen zal ik 'm ook meten. Zodra ik het luchtfilter binnen heb zal ik deze ook vervangen en kijken of dit verschil maakt.
 

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
1.217
178
Topic even (heel) vluchtig doorgelezen, naar mijn idee toch een benzine probleem. Wellicht is het handig om het wat hogerop te zoeken dan in de carbs. Dus de toevoer daar naartoe. werkt je tankontluchting goed? Geeft je filter te veel weerstand? Is je benzinekraan (gedeeltelijk) verstopt?
 

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
7.950
29
Met mijn beperkte kennis..
Heb een keer iets soort gelijks gehad, was destijds bobine die na warm worden ermee stopte. Starte goed, maar na warm worden sloeg de spoeling door of iets dergelijks.
Makkelijk te controleren als 1 van de uitlaat bochten koud blijft/minder warm word als het probleem zich voordoet...
 

JKabouter

Die hard MF'er
1 feb 2007
256
60
Gangelt Duitsland
Accu en laadsysteem is vrij makkelijk uit te sluiten.
Accu meten buiten de motor >12V <12,5V
Meten tijdens het starten >11V
Accu meten tijdens stationair draaien > 13V
 

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
11.776
80
Achterhook
Accu moet altijd boven de 12.5V (onbelast)zitten,dan zit ie nog maar rond 50%
Waarschijnlijk laadt ie slecht als je als doorrijder op 11.07 V uitkomt,en heb je met een opgeladen accu iets later hetzelfde probleem zoals iemand al opperde.
 
  • Like
Waarderingen: Joep en midlifecrisis

Rob RD

Rookie
Donateur
25 aug 2002
20.537
13.250
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Volgens mij lees ik door het hele topic heen dat hij alleen maar heeft staan starten met die accu, de motor vervolgens kort of niet loopt en er nooit een acculader aan heeft gehangen. Dan wil ik die accu wel hebben als die zo slecht is want ik denk dat ik daar nog 2 jaar mee vooruit kan.
 
  • Like
Waarderingen: JKabouter
5 mrt 2019
61
8
werkt je tankontluchting goed? Geeft je filter te veel weerstand? Is je benzinekraan (gedeeltelijk) verstopt?
Ik heb toch ook een goed vermoeden dat het bij me benzinetoevoer ligt.
Ik zal ‘m morgen proberen te starten met de tankdop open en benzinefilter verwijderen/vervangen kijken of dit verschil maakt.
De benzinekraan heb ik gister nog losgehaald en bekeken. Zag er schoon uit en geen beschadigingen aan het inwendige filter.

Starte goed, maar na warm worden sloeg de spoeling door of iets dergelijks.
Makkelijk te controleren als 1 van de uitlaat bochten koud blijft/minder warm word als het probleem zich voordoet...
Voor zover de pijpen warm konden worden, waren ze allemaal even warm. Aangezien de Cat na het starten zo kort loopt. Kan ik de bobines dan nog op een andere manier testen? (Doormeten weerstand heb ik al gedaan. Geen afwijkingen.)

Accu en laadsysteem is vrij makkelijk uit te sluiten.
Accu meten buiten de motor >12V <12,5V
Meten tijdens het starten >11V
Accu meten tijdens stationair draaien > 13V
Thanks! Morgen ga ik dit testen. Wat hier uit komt zal ik laten weten:t

Volgens mij lees ik door het hele topic heen dat hij alleen maar heeft staan starten met die accu, de motor vervolgens kort of niet loopt en er nooit een acculader aan heeft gehangen.
Klopt helemaal! Vanaf vanmiddag komt daar verandering in.:Y