Help!

5 mrt 2019
38
6
Ik weet niet of de laatste berichten richting mij waren bedoeld:/ Heb ik iets verkeerd gezegd?

Maar de accu heb ik eerder al opgemeten met alleen het contact aan. Toen gaf deze 11.07v aan. Tijdens het starten heb ik nog niet kunnen testen omdat ik alleen was en niet de juiste klemmen had op de multimter. (Alleen van die pinnetjes) Laat staan stationair draaien. Dat ging al helemaal niet.

Accu ligt nu aan de lader. Morgen kijken wat ie opnieuw aangeeft.*O*
 
Laatst bewerkt:

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.388
248
Spijkenisse
Ik weet niet of de laatste berichten richting mij waren bedoeld:/ Heb ik iets verkeerd gezegd?

Maar de accu heb ik eerder al opgemeten met alleen het contact aan. Toen gaf deze 11.07v aan.
Je hebt niks verkeerd gezegd, het gaat erom wat je niet heb gezegd.:)

Je noemt voltage in rust, maar zegt er niet bij dat je meerdere keren gestart heb, dat zet mensen op het verkeerde been.
Een accu raakt snel leeg van meerdere keren starten, dus aan die informatie hebben we niet zoveel.

Ik verwacht niet dat het aan de accu ligt, zou die versleten/kapot zijn, dan kon je ook niet meerdere keren starten.
Maargoed meten is weten.
 

JKabouter

MF'er
1 feb 2007
132
18
Gangelt Duitsland
Accu meten is een hele simpele handeling en is binnen een paar minuutjes gepiept. Dan heb je zekerheid om de accu uit te sluiten dat deze het probleem veroorzaakt. Met een misschien los je het probleem niet op. Gewoon even uitsluiten en je dan richten op het benzinesysteem.
 
5 mrt 2019
38
6
Je hebt niks verkeerd gezegd, het gaat erom wat je niet heb gezegd.:)

Je noemt voltage in rust, maar zegt er niet bij dat je meerdere keren gestart heb, dat zet mensen op het verkeerde been.
Een accu raakt snel leeg van meerdere keren starten, dus aan die informatie hebben we niet zoveel.
Bedankt voor je uitleg. Het is natuurlijk niet m'n bedoeling geweest om onnutige informatie met jullie te delen of mensen op het verkeerde been te zetten.:}
Ik zal er op letten om de omschrijving nog uitgebreider neer te zetten om dit te voorkomen bij de aankomende posts.


Accu meten is een hele simpele handeling en is binnen een paar minuutjes gepiept. Dan heb je zekerheid om de accu uit te sluiten dat deze het probleem veroorzaakt. Met een misschien los je het probleem niet op. Gewoon even uitsluiten en je dan richten op het benzinesysteem.
Ga ik doen.
 

[email protected]@

MF veteraan
8 okt 2004
11.696
603
60
nijmegen
Om te beginnen, iedereen bedankt voor het mee denken! Wordt zeer gewaardeerd:}


Accu heb ik net doorgemeten. Die geeft 11,07V aan. Tijdens het starten heb ik nog niet kunnen meten.

Gister vlotterkamers leeg laten lopen, tank eraf gehaald, bobines en bougiekabels eraf gehaald, en de bougiedoppen los gehaald.

Tankkraan weer eraf gehaald om nogmaals te kijken of die vuil was. Niks te zien.

De bezorger met de nieuwe brandstoffilter en luchtfiter heeft vertraging dus die komt morgen of overmorgen pas.

Eind van de middag weer alles in elkaar gezet.

HIJ DEED HET. *O*
Hij liep even heel netjes. Pakte zeer lekker op en reageerde goed op het gas.
Vervolgens werd het binnen 15 tot 20 seconde al minder. Zakte in toeren en uiteindelijk viel die weer uit. Vervolgens kreeg ik ‘m ook echt niet meer aan. Met, zonder gas of choke.



Top omschrijving! _O-
Hij deed wel dat “hututututututututut”
11 volt is te weinig...probeer eerst maar een andere accu
 
5 mrt 2019
38
6
Wat dacht de monteur van je motorgarage dat het probleem zou zijn?
Hij dacht vervuilde carbs. Zoals in eedere posts verteld, heb ik de carbs losgehaald, opengemaakt en alles zorgvuldig gereinigd en doorgeblazen met een luchtcompressor. Puur omdat ik het leuk en leerzaam vind om het zelf te gaan onderzoeken breng ik 'm nog niet weg. Ook kosten besparen speelt hier een rol in.

Mochten jullie tips & tricks uiteindelijk niet baten, zal ik 'm wel weg moeten brengen. Maar er zijn nog zat mogelijkheden wat ik eerst zelf kan uitzoeken zo te zien!
 

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
16.397
4.140
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Hij dacht vervuilde carbs
Joh???

Post #3 :(

Is toch echt een carburatieprobleem... Er kàn ook nog een vogelnestje in je luchtfilter zitten. Die bougiedoppen zijn goed, kijk wel even of er geen R op de bougie staat, als de doppen weerstand hebben hoeven de bougies dat niet te hebben
En als je nou je profiel eens netjes invult met de woonplaats enzo is er misschien wel iemand die zegt: "kom maar hierheen, die carbs gooien we even in de ultrasoon"
 

JKabouter

MF'er
1 feb 2007
132
18
Gangelt Duitsland
Je carbs doorblazen met een compressor zal gedeeltelijk werken. Sommige kanaaltjes zijn zo klein dat de compressor hier niet aankomt, of je blaast vastzittende deeltjes enkel vaster.

Carbs volledig demonteren en ultrasoon (laten) reinigen
 
5 mrt 2019
38
6
Net begonnen met het starten van de Cat met een verse volle accu. Dit mocht geen verschil maken.

Daarna heb ik ‘t brandstoffilter vervangen.:Y

STARTEN EN LOPEN...*O*:}

Blijft ook mooi stationair lopen, choke reageert weer perfect en na het gasgeven blijft ‘t catje weer mooi stationair lopen ZÓNDER uit te vallen.*O*

Ik had absoluut niet het idee dat het brandstoffilter zó smerig was dat ie aan vervaning toe was? Maar het tegendeel blijkt, tot nu toe, hartstikke waar.

Morgen is de echte test door te gaan rijden.

Hopelijk kan ik dit topic afsluiten met een postieve post dat alles weer werkt zoals het hoort te werken.
Ik laat met morgen weten:W

En als je nou je profiel eens netjes invult met de woonplaats enzo is er misschien wel iemand die zegt: "kom maar hierheen, die carbs gooien we even in de ultrasoon"
Ik zal m’n profiel invullen;)
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.012
358
Assen
Net begonnen met het starten van de Cat met een verse volle accu. Dit mocht geen verschil maken.

Daarna heb ik ‘t brandstoffilter vervangen.:Y

STARTEN EN LOPEN...*O*:}

Blijft ook mooi stationair lopen, choke reageert weer perfect en na het gasgeven blijft ‘t catje weer mooi stationair lopen ZÓNDER uit te vallen.*O*

Ik had absoluut niet het idee dat het brandstoffilter zó smerig was dat ie aan vervaning toe was? Maar het tegendeel blijkt, tot nu toe, hartstikke waar.

Morgen is de echte test door te gaan rijden.

Hopelijk kan ik dit topic afsluiten met een postieve post dat alles weer werkt zoals het hoort te werken.
Ik laat met morgen weten:W
Als dat filter zo snel zo vuil is, kijk dan eens met een lage benzinestand eens met een zaklamp in je tank of je vuil ziet rondzweven/op de bodem. Wellicht zit er ook veel purk in het kraantje.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.111
463
47
Zuid-Holland
Zaag dat filter maar eens door, bij die van mij leek het na 20 jaar bijna alsof die zo nieuw uit de fabriek kwam. :+

DSC_0267.jpg

Zonde van mijn werk.. Maar als het bij jou wel helpt, foto's! ;)

319218437.gif
 
5 mrt 2019
38
6
Als dat filter zo snel zo vuil is, kijk dan eens met een lage benzinestand eens met een zaklamp in je tank of je vuil ziet rondzweven/op de bodem. Wellicht zit er ook veel purk in het kraantje.
Kraan heb ik er al af gehaald. Er zit zo een inwendige filter op die me tank in gaat. Was verder helemaal schoon?

Zaag dat filter maar eens door, bij die van mij leek het na 20 jaar bijna alsof die zo nieuw uit de fabriek kwam. :+
Die ziet er nog schoon uit inderdaad. Ik zal morgen foto’s maken en posten.:t
Ik zie wel direct dat mijn oude filter een stuk donkerder was.
 
5 mrt 2019
38
6
Vanochtend weer gestart. Liep perfect en alles deed het.

Hierop heb ik de tank eraf gehaald om alles nogmaals te controleren voordat ik een rondje ging rijden. Alles zat verder goed. Echter, ik zag dat benzinekraan op OFF stond.

Deze op ON gezet en ‘Tzelfde probleem deed zich voort. Weer heel even lopen om vervolgens weer uit te vallen.

Kraan weer op OFF. Even een kleine doorstart, en weer perfect lopen.

Het gekke is dat ik deze test in het begin stadium ook heb gedaan. Toen maakte dit geen verschil? Tankdop ook weer open gehad met de kraan op ON. Ook weer uitvallen.

Aangezien er nu een helder nieuw brandstoffilter op zit kan ik mooi zien of ‘t filter vol loopt met benzine. Dit gebeurd ook zodra ik de benzinekraan ON zet. Dan loopt ‘t filter snel en goed vol. Zodra ik de kraan op OFF zet blijft het niveau hetzelfde. (Logisch natuurlijk)8)7
 
Laatst bewerkt:

Sjiefke

MF veteraan
28 mrt 2007
3.240
33
Zuid-Limburg
www.youtube.com
Misschien een vlotternaald die niet goed sluit, waardoor je carb overstroomt als je de kraan openhoudt? Zou ook de natte bougies verklaren... Ik neem dan wel aan dat er een vacuumgestuurde benzinekraan op een Thundercat zit, anders zou hij ook overstromen als de motor uitstaat...
 

Korenwolfje

MF'er
9 sep 2018
45
20
Kan bijna niet anders dan een brandstoftoevoer probleem zijn, carb of tank of iets in die richting. Je zou kunnen proberen met de kraan op on, met het handvat van een schroevendraaier op je carb te kloppen. Als iets vuil is of blijft hangen (vlotter, naald ofzo), kan het zijn dat door die klopjes hij wel loopt en weet je waar het probleem zit.