Help!

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
19.390
10.448
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Vanochtend weer gestart. Liep perfect en alles deed het.

Hierop heb ik de tank eraf gehaald om alles nogmaals te controleren voordat ik een rondje ging rijden. Alles zat verder goed. Echter, ik zag dat benzinekraan op OFF stond.

Deze op ON gezet en ‘Tzelfde probleem deed zich voort. Weer heel even lopen om vervolgens weer uit te vallen.

Kraan weer op OFF. Even een kleine doorstart, en weer perfect lopen.

Het gekke is dat ik deze test in het begin stadium ook heb gedaan. Toen maakte dit geen verschil? Tankdop ook weer open gehad met de kraan op ON. Ook weer uitvallen.

Aangezien er nu een helder nieuw brandstoffilter op zit kan ik mooi zien of ‘t filter vol loopt met benzine. Dit gebeurd ook zodra ik de benzinekraan ON zet. Dan loopt ‘t filter snel en goed vol. Zodra ik de kraan op OFF zet blijft het niveau hetzelfde. (Logisch natuurlijk)8)7
Heb je in het begin van je post niet OFF en ON door elkaar gehaald? Klinkt enigzins verwarrend
 
Laatst bewerkt:
5 mrt 2019
61
8
Heeft de fiets een brandstofpomp?
Misschien zijn de vlotternaalden/zittingen zo ver versleten dat de pomp de brandstof er gewoon langs drukt.
:t

Versleten zittingen/O-ringen van de zittingen waren poreus. Deze vervangen en de motor doet het perfect. Dit keer ook met de benzinekraan open:Y

Waarschijnlijk pompte de brandstofpomp langs de afdichting van de zitting. Als de benzinekraan ON stond bleef ie pompen tot de vlotterkamer overvol zat. Hierdoor verzoop de motor als de kraan op ON stond.

Als ik de kraan op OFF deed moest ik ‘m ook doorstarten voordat ie liep. Dus even doorstarten voordat de vlotterkamer weer op niveau was.

Iedereen bedankt voor het meedenken.! :}:]