Help!

Menze

MF'er
7 jun 2004
99
0
Groningen
Ik zit er over te denken om mijn motorrijbewijs te gaan halen, en aansluitend een motor aan te schaffen. Alleen mijn budget is niet al te groot, dus ik moet een motor hebben die zuinig is en niet teveel kost in de aanschaf. Ik zat zelf aan een Honda Rebel te denken, maar ik weet niet of deze ook in Nederland te koop is.

Verder wilde ik weten wat voor mij het beste type verzekering zou zijn,
WA, WA+ of All Risk?

alvast bedankt

Had ook niet veel te besteden.
Oude motor gekocht, dagwaarde relatief laag, dus uitkering (in geval van WA+ / AllRisk) als er iets gebeurt ook laag... daarom maar geld bespaard op verzekering en gewoon WA gedaan (wel met opzittendenverzekering). (kost al genoeg :X )

Denk dat je voor jezelf dat ook na moet gaan:
1. Wat te besteden aan motor?
2. Wat zal dagwaarde van die motor ongeveer zijn bij uitkering door verzekering?
3. Wat is premie bij WA / WA+ / AllRisk?
Vervolgens voor jezelf berekenen wat voor jou persoonlijk het best passend is. :)

Succes.
Enne.... gewoon rijbewijs gaan halen en lekker :] in ieder geval ;)

Ik zou eerst maar eens je rijbewijs gaan halen, en je in de tussentijd rustig gaan orienteren op wat er allemaal te koop is (heb je tijd genoeg voor, want er gaan wel wat weekjes over heen voor je je rijbewijs hebt...).
Er zijn ladingen motoren te koop voor weinig geld. Omdat je het dan over een motor hebt met weinig waarde en van zekere leeftijd, zal all risk altijd out of the question zijn.
Ik heb zelf een motor uit 1992 en ik heb die WA verzekerd.

ja, dat moet ook nog eventjes gebeuren, Rijbewijs halen, maar hoelang ben je daar dan mee bezig ongeveer?

Verzekering zou ik me niet zo druk om maken. Als je goedkope 2dehands motor koopt neem je gewoon WA of maximaal WA+. (WA zou ik doen)

Rijbewijs kan je wel op minimaal 15-20 lesuur rekenen.

Rijbewijs, motor en pak ben je zo 4000 euro kwijt hoor! Hoef je helemaal niet moeilijk voor te doen.

Als ik jouw was zou ik gewoon rijbewijs halen. Ding is je hele leven geldig. Kan je daarna lekker sparen en motortje uitzoeken.

hhm..ja ik dacht al dat het zo iets zou kosten, maar weet iemand ook of de Honda Rebel ook in nederland te koop is?

ZEKERS

Een Rebel is in Nederland verkrijgbaar. Sterker nog, mijn beginners cq 25 kw fiets was een Rebeltje (rijd mijn Nichtje nu op, dus hij is nog in de familie).
Nog weer sterker, ongeveer een jaar gelden heb ik er nog eentje nieuw bij Motoport Zelhem gezien (mocht voor weinig weg, was de laatste)

De Rebel is een ideaal fietsje voor een klein budget, maar realiseer je wel dat je er wel de snelweg mee op mag, maar dat dit met een top van 110 zeker geen aanrader is!

Verder, zoals hierboven al gemeld, je pak is duurder, geloof me (had in het begin meer pak dan motor)

De Rebel 250 haalt 120 tot 125 per uur. Wat nog steeds betekent dat je op de rechterbaan tussen de vrachtauto's zit. Op de linkerbaan wordt meestal tegen de 130 gereden en dat redt je echt niet.
Maar buiten dat heb ik er 4 jaar met veel plezier op gereden.
Absoluut een leuke beginnersfiets.

Tom

zijn er dan ook motoren die 25kw hebben, die redelijk geprijst zijn, en die wel harder kunnen dan 110km/u?

De Rebel 250 haalt 120 tot 125 per uur. Wat nog steeds betekent dat je op de rechterbaan tussen de vrachtauto's zit. Op de linkerbaan wordt meestal tegen de 130 gereden en dat redt je echt niet.
Maar buiten dat heb ik er 4 jaar met veel plezier op gereden.
Absoluut een leuke beginnersfiets.

Tom

Ja, klopt. Maar dan wel op de teller die 125.

Terug
Bovenaan Onderaan