helpen met tijdelijke motor zoeken

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
2
Tilburg
hoi!

ik heb een tijdje terug een sv gekocht en na een tijdje rijden, vond ik hem echt leuk. niet te veel vermogen maar ook niet te weinig, leuk karakter etc. ... en ik ben van plan om er een project fiets van de maken. nou dit kost geld, tijd en energie maar langzaam wil ik het doen.

maar goed, dit is niet belangerijk. in tussen moet ik blijven rijden. woon-werk-school verkeer voornamelijk! waar ben ik op zoek naar?

1. betrouwbare motor * ik maak veel kilometers *
2. goedkoop in onderhoud * niet extreem goedkoop, maar geen banden/ketting vreter *
3. japp
4. 25kW * ook al is dit alleen maar op papier *
5. geen chopper of crosser *enduro mag, supersport mag, naked mag etc. ... *
6. oud maar geen oldtimer *moet goedkoop zijn qua belasting en verzekering *
7. geen diesel :+
8. budget? 1500, 2000 euro...

iemand ideeen of aanbiedingen? *O*
 
Suzuki GS500E of Honda CB250 / Two Fifty, denk dat dat 'm wordt. Een goede kleinere 2e handse naked jap.

of natuurlijk een Yamaha YBR125, super super zuinig en nieuw net over 2000 euro. 2e hands voor minder te vinden.
 
Laatst bewerkt:
nou ja, per se MOET het niet echt, maar voor mij telt: jap = betrouwbaarheid. en als ik 20000 kilometers rij en ik "vergeet" hem te onderhouden, dan blijft ie rijden! probeer dat met een ducati of aprilia :). als ze dat kunnen, dan stap ik over!
 
denk ook eens aan een CB1, die kan je vinden voor weinag.
Leuk speelfietje, zuinig, makkelijk en goedkoop in onderhoud en sportief genoeg :Y
 
Idd vergeet de cb-1 niet staan gemiddeld rond de 1500 eurie te koop en rijden super. Ik gebruik hem zelf ook als pekelfiets en ze zijn echt fool-proof die blokken.
 
hoi!

ik heb een tijdje terug een sv gekocht en na een tijdje rijden, vond ik hem echt leuk. niet te veel vermogen maar ook niet te weinig, leuk karakter etc. ... en ik ben van plan om er een project fiets van de maken. nou dit kost geld, tijd en energie maar langzaam wil ik het doen.

maar goed, dit is niet belangerijk. in tussen moet ik blijven rijden. woon-werk-school verkeer voornamelijk! waar ben ik op zoek naar?

1. betrouwbare motor * ik maak veel kilometers *
2. goedkoop in onderhoud * niet extreem goedkoop, maar geen banden/ketting vreter *
3. japp
4. 25kW * ook al is dit alleen maar op papier *
5. geen chopper of crosser *enduro mag, supersport mag, naked mag etc. ... *
6. oud maar geen oldtimer *moet goedkoop zijn qua belasting en verzekering *
7. geen diesel :+
8. budget? 1500, 2000 euro...

iemand ideeen of aanbiedingen? *O*

w'rom geen oldtimer? Zelf rijd ik al jaren op een oldtimer. Ze doet het altijd, is redelijk vergevingsgezind én wegenbelastingvrij én goedkoop in verzekering. Win-win situatie m.i.

Anders is een iets oudere CB ook wel een idee, die dingen doen het ook en er zijn veel reserve onderdelen voor te krijgen.
 
nou ja, per se MOET het niet echt, maar voor mij telt: jap = betrouwbaarheid. en als ik 20000 kilometers rij en ik "vergeet" hem te onderhouden, dan blijft ie rijden! probeer dat met een ducati of aprilia :). als ze dat kunnen, dan stap ik over!
Uberhaupt heb je voor die prijs geen fatsoenlijke duc/aprilia ;)
 
kawa gpz. kan wat hebben en kost geen drol.
zeker betrouwbaar en geschikt voor dagelijks gebruik.
 
ik heb hier nog een suzuki gs500 staan;) die de deur uit mag, even kort opgesomd:
500km geleden: bougies,remblokken,olie/oliefilter,kettingset,klepseals en kleppen ingeslepen
voorband ong nog 4 mm en achter denk ik 5(heb geen meter)beide bt45
staat 18.xxx mijl op de teller, niet moeders mooiste ma dat is een gs sowieso niet...
mag voor 1000 euro de uwe zijn...25kw uitdraai zit erbij plus ondertekend nota van de monteur die het gefixt heeft. oja reden dat ik hem weg doe is omdat ik ook nog een motor en auto te onderhouden heb is toch iets te veel van het goede...
als je interesse hebt wil ik wel even foto maken
kan me ook mailen tutuur@hotmail.com
ik hoor het wel grtz;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn potentiële kandidatenlijst.
Honda VFR 750 1992-1994

Honda CBR 600 F 1992-1996

Kawasaki ZZR 600

Kawasaki ZX6R

Suzuki GSX 600 F 1991 - 1999

Suzuki GSX 650 F

Suzuki GSX-R 750 1993 -1996

Suzuki GSF 600 Bandit 1999 ong.

Suzuki RF 600 R

Yamaha YZF 600 R Thundercat 1997 - 2000

Yamaha YZF 750 R

Yamaha FZR 600 (R) Ik heb er dus zo 1 van '93, int paars :P
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Menu> budgetbikes>uitgebreid zoeken>selecteer type Sport of Supersport. Dan krijg je sportmotors die minder dan 2500 kosten.
 
w'rom geen oldtimer? Zelf rijd ik al jaren op een oldtimer. Ze doet het altijd, is redelijk vergevingsgezind én wegenbelastingvrij én goedkoop in verzekering. Win-win situatie m.i.

Anders is een iets oudere CB ook wel een idee, die dingen doen het ook en er zijn veel reserve onderdelen voor te krijgen.


:^ XJ550 hier, 100.000km op de teller en alles werkt nog zoals het in 1983 deed.

6 euro verzekering per maand, en geen wegenbelasting.

aanschaf was 300 euro :W
 
Een Yamaha XJ600S :-) (als je een goede prijs biedt mag je die van mij wel kopen, maar hij staat eigenlijk wel niet te koop ;) Vandaar ook de goede prijs :P)
 
Ik heb nog wel een CBR 600 F van 1992, mag weg voor 2100 euro.

UPgQ==.jpg
 
CB450S

Kost geen fluit, niet te traag, niet te snel, blijft rijden. Oh en de afschrijving is ook al door de vorige eigenaren betaald.
 
een bandit 400 spreekt me aan, yamaha diversion of inderdaad een cb500 ( sjezus, wat mis ik mijn oude les motor ;( ). waar vind ik een redelijke cb500 voor een goede prijs? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan