Helppp kawa ltd 454 handboek gezocht

Robe

Rookie
27 mei 2004
7
0
Gouda
Hallo,

Kan iemand mij helpen aan een handboek voor mijn pas aangeschafte kawa LTD 454 uit 1985.
Ik heb altijd (al weer 18 jaar terug :) )een kawa Z650 gehad, maar gezin en zo, dan kies je voor de auto, maar nu kan het weer, maar ik hoef geen snelheidsmonster meer, vandaar mijn keus voor de chopper, en wat dat betreft bevalt het mij goed.
Hij is uit 1985 en in 1992 geimporteerd, maar ziet er verder nog goed uit.
Maar deze heeft wat problemen met lekken van de carburateur en de keerringen van de voorpoten moeten vervangen worden.
Nu ben ik op zoek naar een boek nederlands of engels waarin deze dingen en meer beschreven staan.
Ik heb al veel site's afgezocht, maar helaas nog niets kunnen vinden.
De dealer begint met zulke hoge prijzen dat dat niet leuk meer is, die wil gelijk mijn voorvork vervangen omdat de ringen stuk zijn gegaan door twee kleine roestplekjes.
Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij moet dat toch weg te polijsten zijn?
En bij een van de carburateurs lekt er benzine, waarschijnlijk blijft de vlotter hangen denk ik, maar ook hier wordt gelijk gesproken over een totale revisie.
Nu is een carburateur uit elkaar halen niet het meest spannende verhaal, maar ik weet niet hoe je daarna de carburateurs weer gelijk kunt laten lopen, vandaar dat boek :)
Maar mocht iemand buiten dat boek om wat ik sowieso wil hebben, ervaringe hebben met een van deze gebreken en daarmee ook de oplossingen, dan hoor ik dat ook erg graag.
Ik hoor het graag en alvast bedankt,

Groetjes Ron

Hallo,

Kan iemand mij helpen aan een handboek voor mijn pas aangeschafte kawa LTD 454 uit 1985.
Ik heb altijd (al weer 18 jaar terug :) )een kawa Z650 gehad, maar gezin en zo, dan kies je voor de auto, maar nu kan het weer, maar ik hoef geen snelheidsmonster meer, vandaar mijn keus voor de chopper, en wat dat betreft bevalt het mij goed.
Hij is uit 1985 en in 1992 geimporteerd, maar ziet er verder nog goed uit.
Maar deze heeft wat problemen met lekken van de carburateur en de keerringen van de voorpoten moeten vervangen worden.
Nu ben ik op zoek naar een boek nederlands of engels waarin deze dingen en meer beschreven staan.
Ik heb al veel site's afgezocht, maar helaas nog niets kunnen vinden.
De dealer begint met zulke hoge prijzen dat dat niet leuk meer is, die wil gelijk mijn voorvork vervangen omdat de ringen stuk zijn gegaan door twee kleine roestplekjes.
Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij moet dat toch weg te polijsten zijn?
En bij een van de carburateurs lekt er benzine, waarschijnlijk blijft de vlotter hangen denk ik, maar ook hier wordt gelijk gesproken over een totale revisie.
Nu is een carburateur uit elkaar halen niet het meest spannende verhaal, maar ik weet niet hoe je daarna de carburateurs weer gelijk kunt laten lopen, vandaar dat boek :)
Maar mocht iemand buiten dat boek om wat ik sowieso wil hebben, ervaringe hebben met een van deze gebreken en daarmee ook de oplossingen, dan hoor ik dat ook erg graag.
Ik hoor het graag en alvast bedankt,

Groetjes Ron

Toevallig heb ik voor een vriend gezocht:

http://flmweb1.resfss.latrobe.edu.au/sinman/mainframes.htm <= Zeer informatieve pagina over de 454

http://flmweb1.resfss.latrobe.edu.au/manual/ <= Een groot gedeelte van het werkplaatshandboek online!! Dit is wat je zoekt!

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=13541&langId=-1&vtype=bike&make=Kawasaki&model=EN450 <= Hier kun je het gehele boek bestellen!

Ik zie dat je uit Gouda komt. Aad van Kekem uit Ridderkerk heeft het originele Haynes manual nieuw liggen. Kun je hem zo halen. Succes!

Die andere site's heb ik al gezien, maar ik ga morgen ff naar Aad van Keken.
Bedankt voor de info

Gr Ron

Okeeeeeeeeeee, top, ik heb het boek, Van Kekem had het boek inderdaad zo liggen :-)

Nogmaals bedankt, kan ik mijn vrije uurtjes weer nuttig gaan besteden.

Groet Ron

Terug
Bovenaan Onderaan