helpt een hoog kuipruitje?

mark mense

Die hard MF'er
2 mrt 2002
498
0
op mijn honda cbr 600 f2 bj 1991
zit nog een standaard kuipruitje

aangezien ik 1.90 ben en ik het gevoel krijg dat ik er bij hoge snelheid bijna afwaai als ik niet plat achter het ruitje kruip, vraag ik me af of zo'n
jet stream ruitje nut heeft of maakt ook dat niet zoveel uit en moet ik maar plat op de tank gaan liggen?

Wie heeft er ervaringen met zo'n hoog ruitje?
 
tsss ik ben 2 mtr en je ken toch achter je ruitje kruipen...

en je kan je stuur toch goed vasthouden :)

hoewel ik wel over een dubbel bobble ruitje zat te denken ziet er volgend mij wel strak uit...
 
Nadeel:
- je rijdt snel te hard

Voordeel:
- Op m'n kawa kan ik met tanktas 'comfortabel' 200 rijden.

Voor snelheden <160 kph heeft het weinig nut.
 
maar het kan zijn dat je door een hoger ruitje JUIST extra wervelingen rond je helm krijgt...

Soms is lager zelf beter dan hoger, kwestie van uitproberen (wat natuurlijk het lastige is)
 
We rijden nooit te hard :)
Oh ja da's waar
hypocrite.gif
 
ik hou me altijd aan de snelheid haha

niet dus...

moet wel een beetje uitkijken heb met de auto al
genoeg problemen gehad voorkomen etc.
ook te snel gereden...

politie :j
 
op mijn honda cbr 600 f2 bj 1991
zit nog een standaard kuipruitje

aangezien ik 1.90 ben en ik het gevoel krijg dat ik er bij hoge snelheid bijna afwaai als ik niet plat achter het ruitje kruip, vraag ik me af of zo'n
jet stream ruitje nut heeft of maakt ook dat niet zoveel uit en moet ik maar plat op de tank gaan liggen?

Wie heeft er ervaringen met zo'n hoog ruitje?
Ik heb zelf een jet stream ruitje op mijn kawa.
Ik ben bijna 2 meter en had erg last van de wind.
Kon ook niet goed zien of mij knipperlichten aan stonden door het ruitje.
Nu heb ik zo'n verhoogd ruitje en het bevalt me goed.
Op mijn volgende motor komt weer zo'n ruitje.
Op het begin is het wel wennen.
Kijk maar eens naar de fotos van de meetings.
Daar zie je een groene kawa met een groe ruitje.
Dat ben ik.
 
De eerste keer dat ik met dit ruitje reed schrok ik me de vinkentering. Kom bij 220 achter het ruitje vandaan om gaan te remmen. Waar ik niet mee gerekend had was dat ik wat later in de wind kwam te zitten. Met als gevolg dat ik bijna weer met m'n snufferd op de kroonplaat zat.
 
Op maandag 18 maart 2002 18:58 schreef Daniel Leenders het volgende:Daar zie je een groene kawa met een groe ruitje.
Dat ben ik.

Ben jij dat of is dat je motor?

Ik dacht vorige week al: Wat heeft die Daniël een raar hoofd.
Maar dat komt dus door dat ruitje... ;)
 
Nou, ik kan je het van harte aanbevelen.

Zelf ben ik wat kleiner, 1,86.
Maar ik heb afgelopen weekend een jetstream ruitje van MRA op mijn CBR600 f2 gezet.

en ik ben :] :} :)

Geweldig.
Kan mijn nek draaien zonder dat de wind er met de helm vandoor gaat.
Het heeft mijn plezier in het rijden op de snelweg zeker vergroot....
Zo'n touring ding vond ik wat te ver gaan.
Die zien er niet echt uit.
Met dat jetstream blijft het nog aardig om aan te zien.

Absoluut doen !
Zeker als je wat langer bent.

Veel plezier
 
Kom op zeg, gewoon een beetje nekspieren trainen.
Anders koop je maar een Goldwing, watjes.
 
ja, eigenlijk wel.

En nu serieus, die gasten racen, en elke duizendste van een seconde maakt daar uit.

En dat geldt niet voor ons hier, heb ook niemand hier horen roepen dat die een hoger ruitje wilde omdat die dan harder kan.

En hoor ook geen een SBK rijder klagen over wat wind rond zijn hoofd.( en dat komt niet omdat ze een hoog ruitje hebben)
 
ja, eigenlijk wel.

En nu serieus, die gasten racen, en elke duizendste van een seconde maakt daar uit.

En dat geldt niet voor ons hier, heb ook niemand hier horen roepen dat die een hoger ruitje wilde omdat die dan harder kan.

En hoor ook geen een SBK rijder klagen over wat wind rond zijn hoofd.( en dat komt niet omdat ze een hoog ruitje hebben)

Ik kan er wel harder door (m'n fiets niet). Het grootste nadeel vindt ik dat bij lage snelheden (<100 kph) het vizier niet mooi droog 'waait'. Als ik er nooit een tanktas op heb liggen had ik waarschijnlijk ook geen jetstreamruitje gehad. Maar na een retourtje Italie vorig jaar, heb ik er toch maar een opgezet. Niet dat ik de hele tijd met m'n kop in de wind zat te beuken, m'n helm bleef opzich mooi stabiel. Maar het is met een jetstream een stuk ontspannender rijden bij snelheden tussen 180 en 200 kph. En ik kijk niet meer tegen de rand van het ruitje aan ipv naar het bovenste deel van de toerenteller (daar waar de toerenteller naald regelmatig staat).
 
Vaak minder vermoeiend rijden met een hoger kuipruitje (mits je geen turbulenties hebt). Kan je het ook langer volhouden.
 
bedankt voor de reacties!

nu heb ik zitten bladeren in een catalogus van mdi
en zie 2 soorten staan een jetstream ruitje en een flip up ruitje

welke moet ik nou hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan