Hemelvaart weekend zuid Engeland

Tim.evo1340

Rookie
16 mei 2022
3
0
Hallo,

Met het hemelvaart weekend wil ik gaan toeren in zuid Engeland en overnachten op campings. Zijn er hier meer mensen die dit ook gaan doen? Vertrek op donderdag ochtend en terug op zondag overtocht met trein of boot.
 
Zou je niet nog een paar dagen erbij pakken? Redelijk prijzig zo'n overtocht voor relatief weinig dagen om te gaan rijden.
Niet om je het meteen af te raden, maar ook wat ik vrienden zou adviseren O-)
 
Zou je niet nog een paar dagen erbij pakken? Redelijk prijzig zo'n overtocht voor relatief weinig dagen om te gaan rijden.
Niet om je het meteen af te raden, maar ook wat ik vrienden zou adviseren O-)


Overtocht met motor met de trein is maar 65 euro voor een enkeltje en dan sta je wel in 35 min aan de overkant. Dus vind her nog wel mee vallen
 
Dit is een leuke camping, misschien goed voor de eerste overnachting na aankomst in UK: https://www.hillcottagefarmcampingandcaravanpark.co.uk/ Sympathieke beheerders en grote plaatsen. Ik zou wel op voorhand reserveren. Stond er afgelopen april, van daaruit naar oa Stonehenge getufd.
Mocht je Stonehenge willen bezoeken, rij niet naar de parking, vanaf de A303 sla je een zijweg in van waaruit je de stenen ook kan zien. Het bespaart je wat centen, een halfuur wandelen (uurtje retour) en dichterbij kom je er als betalende klant ook niet echt.

De B3212 van Exeter naar Two Bridges door het Dartmoor National Park is leuk om wat te cruisen. Zie foto hieronder.

two bridges.jpeg
 
Dit is een leuke camping, misschien goed voor de eerste overnachting na aankomst in UK: https://www.hillcottagefarmcampingandcaravanpark.co.uk/ Sympathieke beheerders en grote plaatsen. Ik zou wel op voorhand reserveren. Stond er afgelopen april, van daaruit naar oa Stonehenge getufd.
Mocht je Stonehenge willen bezoeken, rij niet naar de parking, vanaf de A303 sla je een zijweg in van waaruit je de stenen ook kan zien. Het bespaart je wat centen, een halfuur wandelen (uurtje retour) en dichterbij kom je er als betalende klant ook niet echt.

De B3212 van Exeter naar Two Bridges door het Dartmoor National Park is leuk om wat te cruisen. Zie foto hieronder.

Bekijk bijlage 1761767


Oké bedankt, goeie tips!
 
Het lijkt idd erg kort (4dgn?) Hemelvaartweekend rijden in Z.Engeland. Maar wat is precies Z.Engeland?

Voor mij wordt 't pas leuk aan de westelijke zuidkust: Dorset, Devon en Cornwall.
De zuidkust onder London kan mij toch minder bekoren. (probeer altijd London zo veel mogelijk te mijden)
Cornwall lijkt idd wel erg ver voor 4 daagjes.

Kort geleden was ik nog in Wales (oa Cardiff/ Bristol)
Richting NL (Dover) kan je London dan echter bijna niet ontlopen.
 
En houd rekening met veel verkeer... Isle of Man races staan op het punt van beginnen (29 mei starten de trainingen), met dito verkeersbewegingen vanuit heel Europa naar UK. Uiteraard via Duinkerken/Calais of de rest van de opstappunten voor vervoer over/onder de plas door...
 
Het lijkt idd erg kort (4dgn?) Hemelvaartweekend rijden in Z.Engeland. Maar wat is precies Z.Engeland?

Voor mij wordt 't pas leuk aan de westelijke zuidkust: Dorset, Devon en Cornwall.
De zuidkust onder London kan mij toch minder bekoren. (probeer altijd London zo veel mogelijk te mijden)
Cornwall lijkt idd wel erg ver voor 4 daagjes.

Kort geleden was ik nog in Wales (oa Cardiff/ Bristol)
Richting NL (Dover) kan je London dan echter bijna niet ontlopen.
Op zich zijn Hastings en Brighton als bestemming in Z-Engeland, nog wel aardig om te bezoeken.
 
Cheddar Gorge is ook mooi, maar ik zou vooral de kustroute A259 pakken vanaf Folkstone; Rye, Hastings, Eastborne en dan richting Cornwall.
Wil je harder doorrijden, duik dan Wales in; Snowdonia is erg mooi
 
Wales: meer camera's dan centen in 10 euro. En dan ook nog eens vooral trajectcontrolecamera's. Zo zien ze eruit, waarom het telkens drie palen zijn heb ik nog niet uitgevogeld.

traject camera's.JPEG
 
Genoemd Swowdon is idd erg mooi.
Onlangs nog langs gekomen onderweg naar Holyhead voor ferry naar Ierland.

Je ziet ook overal bordjes die snelheidscontroles aankondigen.
Voorzichtig met 't gas!
 
Hallo,

Met het hemelvaart weekend wil ik gaan toeren in zuid Engeland en overnachten op campings. Zijn er hier meer mensen die dit ook gaan doen? Vertrek op donderdag ochtend en terug op zondag overtocht met trein of boot.
En, ben je nog gegaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan