Hengelo Gld. 21 mei 2006

powerpulse

MF veteraan
5 feb 2002
2.118
2
Plantage
Int. motorraces Hengelo Gld. 21 mei 2006 / "Varsselring"

Bron: www.hamove.nl/wegrace.php

3 landen cup

In 2002 is de HAMOVE een samenwerking aangegaan met de motorclubs in Oostende (België) en Frohburg (Duitsland). Samen hebben de drie clubs de ‘3 landen cup’ opgezet waarbij tien Nederlandse coureurs rijden tegen tien coureurs uit België en tien uit Duitsland. Hierdoor is een vol startveld en een spannende competitie gegarandeerd. Aangezien de ONK wedstrijden dit jaar niet samenvallen met de wedstrijden in Oostende en Frohburg, verwachten wij dat wij de top van de Nederlandse Dutch Superbikes aan de start hebben staan in deze klasse. Verschillende toppers hebben al aangegeven mee te willen rijden in deze competitie. De 3 landen cup zal twee maal in actie komen op 21 mei.
ONK klassen

Verder komen van de ONK klassen de volgende klassen in actie:
125 cc
250 cc
Supersport
Dutch Superbike
Classics

Ook WK rijders aan de start

Barry Veneman, vaste WK rijder in de supersportklasse voor 'Hoegee Suzuki Racing', zal dit jaar maar heel weinig in Nederland rijden. Maar één van die keren is in Hengelo Gld. In Hengelo zal hij proberen met de Suzuki GSX-R750 het podium te halen. Aan de kwaliteiten van de rijder zal het zeker niet liggen want tijdens de eerste wedstrijden in het WK Supersport heeft hij bewezen met ’s werelds beste rijders mee te kunnen. Maar of hij op het snelle circuit van Hengelo met de 750cc Suzuki ook de 1000cc motoren te snel af is, blijkt op 21 mei.
Meer media aandacht

Sinds vorig jaar komen de ONK wedstrijden weer op TV. RTL7 heeft aangegeven dat zij ook jaar de gehele ONK cyclus weer op de buis brengt. Naast de wedstrijden van de Supersport en Dutch Superbikes wedstrijden komen ook alle ONK wedstrijden van de 125cc en 250cc in beeld. Voor de motorracesport is dit een goede ontwikkeling.
Meer dan motorraces alleen

Ook naast de baan is van alles te beleven. Zo worden de kleintjes dit jaar ook niet vergeten, want er zijn op zondag gratis activiteiten, zoals een mini crossbaan, een springkussen en een draaimolen.
Tijdens de kleine pauze is er een demonstratie van de HAMOVE commissie 'Slick'. Dat is de pocketbike commissie van de HAMOVE.
In de grote pauze is er een demonstratie van enkele Ferrari's, een rallywagen en een wedstrijdgrasmaaier. Verder rijden twee raceteams (Hoegee Suzuki Racing en Art of Racing) met een two seater Suzuki. Verschillende sponsors van de teams en de organisatie krijgen de kans om mee te rijden met Barry Veneman en Bas Winkel. Ook in de pauzes is er dus genoeg te beleven op de Varsselring!
Verloting merchandise van Suzuki

Het 'Hoegee Suzuki Racing' heeft verschillende merchandising ter beschikking gesteld voor een grote verloting onder de bezoekers van de races. Elke bezoeker dingt mee naar prijzen, zoals jassen, truien en 't shirts van Suzuki, maar ook naar boeken over de history van de GSX-R. Er hoeft niet extra betaald te worden om mee te doen aan de verloting, want de verloting is op basis van de entreekaartnummers.
Muzikale omlijsting

Sinds vele jaren wordt op zaterdagavond de HAMOVE party georganiseerd. Dat deze party in de smaak valt, blijkt uit het feit dat de tent altijd zeer goed gevuld is. Dit jaar wordt de muzikale omlijsting verzorgd door de band 'Kabaal'. Maar er is meer. Tijdens de pauzes van de band wordt er een smartlappen act georganiseerd. Er is dus voor ieder wat wils!
Op zondagmiddag speelt net als vorig jaar de band 'Goed goan'. Zij hebben zelfs een nummer geschreven over de Varsselring, wat dan zeker ter gehore gebracht gaat worden.
Twee commentatoren

Al jaren werkt de HAMOVE met 2 commentatoren, maar vorig jaar hebben wij voor het eerst gewerkt met commentatoren op verschillende punten langs het circuit. Eén bij start/finish en één achterop het circuit. Dat is zeer goed bevallen want op deze punten kunnen beide commentatoren bijna het hele circuit overzien, waardoor geen enkele inhaalactie ongezien bleef. Het publiek was hierdoor goed op de hoogte van datgene wat buiten hun gezichtsveld viel. Gezien de enthousiaste reacties van zowel publiek als de deelnemers is dit goed ontvangen en gaan we hier zeker mee door. Net als vorig jaar verzorgen Diederik de Vries en Wim de Ruiter het wedstrijdverslag.
Rennerskwartier

Vorig jaar stonden de deelnemers die in dezelfde klasse rijden bij elkaar op het rennerskwartier. Dat maakte het erg overzichtelijk. Met behulp van de plattegrond in het gratis programmaboekje en de borden in het rennerskwartier kan een bepaalde coureur snel gevonden worden. De toegang tot het rennerskwartier is net als andere jaren gratis.
Verkoopstraat

In het rennerskwartier zijn verschillende ondernemers aanwezig met kleding, maar ook met uitlaten voor particulier gebruik, raceonderdelen en modelmotoren. Verschillende teams, maar ook de pocketbikecommissie van de HAMOVE (slick '96) zal zich hier presenteren.
Gratis camping

Voor iedereen die een heel weekend wil komen, is naast het rennerskwartier een gratis camping ingericht.
Toegangsprijzen 2006:

training zaterdag 20 mei
* 16 jaar en ouder € 5
* kinderen gratis


races zondag 21 mei
* 16 jaar en ouder € 17 programmaboek gratis
* kinderen 12 tot 16 jaar € 5
* kinderen onder 12 jaar onder begeleiding gratis
* Prijs tribune € 5


Kom je ook? *O*
 
ik heb de poster op de deur van me slaapkamer hangen dat vergeet ik dus niet *O*

en als de prijs je niet aanstaat ga je toch lekker naar de trainingen? 5 euro, minder druk, gratis tribune en heus niet minder leuk ik ga al jaren op zaterdag helaas zit dat er dit jaar niet in :\ word dus zondag maarja :9 voor geen goud te missen


tevens schop
 
op zaterdag moet ik gewoon werken dus dat zal niet gaan
vind 17 euro voor een straatrace? behoorlijk veel.
:?

Op een stratencircuit als Hengelo gebeurt 10 keer zoveel als op Assen! Sfeertje is stukken beter, dus 17 euro is echt geen geld. Wat kost de Efteling ook alweer? ;)

Echt de moeite waard! :Y

[me]Villie is er als baco![/me]
 
:^

Je kunt wel merken welke mensen nog nooit in Hengelo geweest zijn. € 17,-- voor de Hengelo races is een schijntje. Sterker nog, betaal € 5,-- extra voor een tribunekaartje, zoek een plekkie met uitzicht op de slingers richting de Molenbocht, de Molenbocht zelf en start/finish en je krijgt meer race-actie dan je ooit had durven hopen voor € 22,--.

Gegarandeerd! *O*

Hengelo is helemaal top! :}
 
hee mensen , ik zou graag naar hengelo gaan maar ik ben helaas verhinderd .
dus heb ik een vraagje , als je deze fiets Mooi :P van Samuela De Nardi ziet staan ... zou je dan zo vriendelijk willen zijn om een paar detail plaatjes te schieten van de onderkuip/achterkant (en dan gaat het om de bestickering )en het liefst zo groot mogelijk :P
 
hee mensen , ik zou graag naar hengelo gaan maar ik ben helaas verhinderd .
dus heb ik een vraagje , als je deze fiets Mooi :P van Samuela De Nardi ziet staan ... zou je dan zo vriendelijk willen zijn om een paar detail plaatjes te schieten van de onderkuip/achterkant (en dan gaat het om de bestickering )en het liefst zo groot mogelijk :P


Denk dat ik eerder andere soort detailopnames zou gaan maken O-)

:+


I'll be there! :)

Rij je mee?


Helaas verhinderd, vriendin, blabla weekendje hier..
Maar maandag ben ik vrij :+
Ohjah, ze wil niet mee naar Hengelo :P
 
Denk dat ik eerder andere soort detailopnames zou gaan maken O-)

:+Helaas verhinderd, vriendin, blabla weekendje hier..
Maar maandag ben ik vrij :+
Ohjah, ze wil niet mee naar Hengelo :P
mwaaaa heb je meer tijd over voor de detailopnames
 
Terug
Bovenaan Onderaan