Henk GsxR kan wel support gebruiken

Henk is een goede rijder,maar bij een training dit soort acties uithalen??
Bij de laatste zacrace,zat ik samen met een zx-6r achter een R1 te tobben die op verkeerde banden stond.We durfden er samen niet langs.....totdat Henk langs kwam.Hij "pakte" ons alle 3 tegelijk :}
2 bochten verder ging die R1 de pits in,maar Henk was natuurlijk al vertrokken.
 
Het hoort helaas bij het racen, maar je hoopt toch altijd weer dat het jou niet overkomt en al helemaal niet aan het begin van het seizoen.

Sterkte Henk en beterschap !
 
Hierbij een korte reactie van Henk ;)
Auteur: Henk GsxR (---.dial.tiscali.nl)
Datum: 30-03-2003 20:14

Ik ben nu even bij mijn zus op koffievistie, mooie gelegenheid om weer even op interpret te kijken en een bedankje voor alle telefoontjes en kaarten te plaatsen!

Super jullie medeleven! Dat doet een mens sneller herstellen

Training 22 maart 2003

Degenen die een nieuwe racelicentie willen halen, moeten vandaag een cursus op Assen volgen. Van de KNMV kregen we bericht dat er nog wat circuittijd over is, waar de klassen tot en boven 600 gebruik van mogen maken om te trainen.

Daar Frankrijk me te ver en te duur is, grijp ik deze kans graag aan. De weken er naar toe zijn nogal hectisch verlopen, om de kuip op tijd klaar te krijgen. Zo moest de motor eerst nog op de Bedrijvencontactdagen in Leeuwarden staan, op de stand van de nieuwe subsponsor TriCAT Automatisering.
De weersvoorspellingen hebben het telkens over prachtig weer dit weekend, en dat lijkt ook uit te komen. Als ik ’s ochtends om 8 uur vertrek richting Assen schijnt het zonnetje al fier. De temperatuur kan nog wat hoger, maar zo koud als tijdens de laatste ZomerAvondCompetitie is het gelukkig niet. Bij aankomst eerst maar ingeschreven en even met Geert Alles gesproken die de cursisten moet voorrijden. Het blijkt dat het CRT al in het bezit is van het type 2003 Suzuki Gsx-R 1000,waar Theun Douma nogal jaloers naar kijkt.
Hij zou de zijne pas eind april mogen verwachten.

Dan krijgen we nog het bericht dat er weinig inschrijvingen zijn, zodat de klassen boven en tot 600 cc worden samengevoegd tot 1 groep, en dat we een uur aaneengesloten mogen rijden. Dat is teveel van het goede, dus ik besluit om de motor eerst even lekker warm te laten worden en geef mezelf de tijd om een ritme op te bouwen. De motor voelt na de “winterbeurt” van Marc goed aan. Hij reageert alert op het gas en loopt uitstekend door de toeren. Alleen het schakelen kan nog wat soepeler, van 3 naar 4 hapert hij wel eens. Waarschijnlijk een kwestie van de speling even uit het schakelsetje halen. Na een half uurtje hou ik het even voor gezien en ga wat drinken. Na 5 minuten weer de baan op en ik rij een paar rondjes redelijk ontspannen rond. Op een gegeven moment zit ik vlak voor de Bult achter waarschijnlijk een R6. Uitremmen lukt niet meer, dus ik blijf rustig achter hem hangen. Bij het uitkomen van de Bult wil ik hem pakken en rem hem er dan voor Duikersloot wel uit. Dat liep dus even anders. Aan het einde van de Bult geef ik gas bij om een “aanloopje” te nemen, maar hij blijft helemaal aan de buitenkant hangen en geeft ook geen gas bij! @!#$!!!! Ik zit al op de curbs en kan alleen nog maar remmen. Het eerste wat ik dan merk zijn de buitelingen over het asfalt, wat maar niet op wil houden. Als ik eindelijk stil lig rol ik me nog een keer om, zodat ik op mijn rug net naast de baan lig. Ik steek m’n rechterarm even op en denk dan bekijk het allemaal maar. In het noodhospitaal op het circuit park kom ik weer bij. De conclusie daar: lichte hersenschudding en een gebroken linker sleutelbeen.

Met de coursecar ben ik naar het ziekenhuis in Assen gebracht voor foto’s e.d. Na terugkomst op het circuit was mijn moeder er inmiddels samen met Egbert en Machteld. Alex zou ook even komen kijken naar de nieuwe styling van de motor, en had de brokstukken al op de trailer gezet. De schade: kuipwerk rondom vakkundig aan gort geholpen, subframe voor en achter geplet, en zo nog wat”kleine” dingetjes.

Vanuit de auto, onderweg naar huis, heb ik Pieter Brandsma (de spuiter) een sms-je gestuurd: sorry, sleutelbeen en motor kapot. Binnen een minuut kwam zijn reactie: hahaha, grapje zeker? Ik heb hem toen maar even gebeld

Inmiddels loop ik weer rond, en heb ik van de gekneusde ribben bijna nog meer last dan van het sleutelbeen.
De eerste wedstrijden zal ik zeker missen, ik laat eerst alles goed herstellen, en begin dan met het repareren van de motor. Iemand nog subframes in de aanbieding
 
Terug
Bovenaan Onderaan