Hercules 125cc

Danielsanman

Rookie
19 jun 2015
9
0
Het remlicht van mijn hercules 125 cc werkt niet.Het ballonetje is echter niet stuk.Hoe kom ik te weten wat er scheelt?
 
Ja, dat blijkt. _O-
Hoe weet je remlicht nu dat hij moet gaan branden? Juist, ergens bij je rempedaal zit een trek, of een duwknopje dat vertelt dat je remt. dat schakelaartje moet natuurlijk wel werken. En het communicatiesysteem daartussen ook.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een schema, dan kan je zien welke kleur draadje naar het remlicht gaat.
Doet het achterlicht het wel? Dan heb je in ieder geval massa.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat moet een maak of breek contactje zijn. Ik denk zelf een maak contactje. Dan zou je t stekkertje dat bij je rempedaal zit los kunnen halen en met n paperclip o.i.d. doorverbinden. Als ie gaat branden weet je dat t in de schakelaar zit. In veel gevallen is t echter alleen n kwestie van afstellen. Er zit n plastic borgring en n staafje. Die ring kun je links en rechtsom draaien. Daar vogel je wat mee tot je remlicht gaat branden zodra je t pedaal n stukje intrapt. Dus niet dat t al aangaat zodra je t aanraakt, maar ook niet pas als je t pedaal volledig intrapt. Hoop dat je er uit komt.
 
Als je zin hebt om naar regio weert te tuffen. De veiligheid is alleen niet gegarandeerd zonder remlicht.
Even zonder gekkigheid. Heb je een multimeter. Meten is weten ten slotte. Werkt het remlicht met een van de 2 remlichtschakelaars (voor/achter) wel of bij beide niet? Als beide niet functioneren verwacht ik dat het probleem niet in de schakelaars zit maar eerder in het lampje zelf of de bekabeling. Of misschien wel een massa probleem in de lamp? Ik ben niet bekend met dit type motor en weet dus niet of de stroom of de massa geschakeld word? Als iemand een elektrisch schema heeft kun je dat er wel uithalen.
Zitten er in je achterlicht 1 of 2 lampjes? Bij 1 lampje zitten er vaak 2 gloeidraadjes in. 1 voor je gewoon licht, nummer 2 voor het remlicht. Als je een (digitale) multimeter hebt kun je vaak doorliepen. Als je de pennen tegen elkaar houd piept hij dus. Pak je het lampje zitten er in het geval van een 2 polig lampje. 2 contactjes op de onderkant. Houd je een pen van de meter op een van de contactjes. De andere pen op de zijkant van het lampje(het metalen deel dus.) piept hij is de gloeidraad in orde. Piept hij niet is de gloeidraad onderbroken en zal het lampje dus ook niet branden. Dit probeer je dus ook met het andere contact onder op het lampje. Hopelijk kom je hier wat verder mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan