hercules 316

rutgertjuh

MF veteraan
Donateur
16 jun 2004
19.387
7.100
Nijkerkerveen
ik heb, bijna, een hercules 316 met een bouwjaar 1950 gekocht.
Het spul staat al een paar jaar bij een kennis van me n de schuur en is compleet.
Het enige wat mist dat is de voorvork. Deze lang voor een revisie bij kock van de heuvel toen de zaak afbrande. |( |(
Ik ben moet dus op zoek naar een andere voorvork.
En als straks het spul hier staat moet ik eens goed aan kijken wat er nog meer mist.
Heeft iemand een idee waar ik zo'n voorvork zou kunnen vinden?
 
ik heb, bijna, een hercules 316 met een bouwjaar 1950 gekocht.
Het spul staat al een paar jaar bij een kennis van me n de schuur en is compleet.
Het enige wat mist dat is de voorvork. Deze lang voor een revisie bij kock van de heuvel toen de zaak afbrande. |( |(
Ik ben moet dus op zoek naar een andere voorvork.
En als straks het spul hier staat moet ik eens goed aan kijken wat er nog meer mist.
Heeft iemand een idee waar ik zo'n voorvork zou kunnen vinden?

Ebay duitsland en oldtimer beurzen afstruinen. Ook heb je in duitsland een Interesse Gemeinschaft voor Herculessen, misschien dat zij adressen hebben?
 
Ebay duitsland en oldtimer beurzen afstruinen. Ook heb je in duitsland een Interesse Gemeinschaft voor Herculessen, misschien dat zij adressen hebben?


Mijn duits is erg slecht maar ik ben daar al wel aan het rondkijken.
Ik ben, bijna, elk jaar bij het veteranentreffen maar heb nu wel een mooi excuus om er nog meer te gaan bekijken. :Y :Y
 
zo ziet z'n ding eruit.
Het is wel een willekeurig van het net getrokken plaatje


full
 
Leuk projektje! Weer eens wat anders. :Y *O*


(alleen voordattie klaar is ff de oprit van gewapend beton laten maken. :P
Als je nl. voor het eerst met dat ding wegtrekt, liggend gegarandeerd de straatklinkers in je woonkamer! :+ )


;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk projektje! Weer eens wat anders. :Y *O*


(alleen voordattie klaar is ff de oprit van gewapend beton laten maken. :P
Als je nl. voor het eerst met dat ding wegtrekt, liggend gegarandeerd de straatklinkers in je woonkamer! :+ )


;)


Ja, als je alle 98 cc ( en ik geloof 7 KW) loslaat dan kan ik niet instaan voor de gevolgen. :P

:+




Hij lijkt wel heel erg op een 125cc DKW rt..

Veel van die dingen leken nogal op elkaar. Ik denk dat een hoop onderdelen ook wel op andere motoren zullen passen.
 
nou nog een mooi klassiek bakkie erlangs......... zo'n rieten stoel ofzo.............;-)
 
Even jouw topic omhoog schoppen..
Hoe staat 't nu met je Hercules?

Geen idee eigenlijk. Ik moet hem nog opalen. MEt een beetje geluk kan ik dat komende week even doen.
Daarna zoek ik het even snel uit en kan het frame gelijk gestraald en gecoat worden.
De rest komt straks wel een keer.

nou nog een mooi klassiek bakkie erlangs......... zo'n rieten stoel ofzo.............;-)


Dat zou wel te zijn ja. :Y :Y
 
gisteravond na mijn werk even langs gereden en het spul in de auto geladen. Vanavond kan ik even wat foto's maken en gaat het hele spul naar zolder. Ik moet eerst mijn zijspan afmaken en daarna kan ik hier pas aan beginnen. Maar ik heb hem nu dus wel. :Y :Y *O* *O*
 
het spul even op de foto gezet. Vanavond gaat het naar zolder tot ik tijd heb om alles te stralen, en iemand kan strikken die het voor me wil lakken.
Maar eerst moet het zijspan af.

Frame met blok.
27022013575.jpg


27022013576.jpg


mooi uitlaatje
27022013577.jpg


tankje
27022013579.jpg


Gereedschaptankje
27022013580.jpg



Dit schildje zal opnieuw gemailleerd moeten worden
27022013581.jpg


Deze ziet er beter uit
27022013582.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan