Hercules K BW 125cc 1972 Zijspan

Peter P

Rookie
19 mrt 2019
1
0
Hallo,

Nieuw op dit forum.
Vraagje: sinds kort in het bezit van een Hercules V1 125cc van 1972 Iemand tips, raad, of ervaringen wat betreft een licht zijspan (en welk merk dan) er aan gemonteerd ? Ben zelf al minstens 40 jaar zot van de Ural (Gobi) maar budget laat het niet toe. Bedankt
 
Als ik google kom ik maar 1 plaatje tegen:
1371001
 
12,5 pk kom ik ergens tegen, en dan ook nog eens een bakkie er aan knuppen, tja je moet geen haast hebben.
Plaatje van Hellracer is denk ik wel eind hoogst haalbare.

Er zwerft hier wel iemand rond die een Velorex aan een (ik meen) 250 cc Japanner heeft gehangen (ben even zijn naam kwijt)
 
die heeft m inmiddels zelf ook niet meer, maar die reed idd zonder haast vanuit volgens mij Rotterdam zonder problemen naar de Eiffel en sleepte daar door de sneeuw ook nog even menig zwaarder zijspan naar boven door de sneeuw... (nee, ik zal geen namen noemen geewiz.... )
 
haha klopt! zij sr250 trok mijn ragbak zonder moeite de bult op. als het maar de vrachtwagens bij kan houden (liefst iets sneller)
 
Zo'n hercules is al niet snel, met een zijspan zal hij helemaal rustig worden.
Maar het is maar net wat je wil natuurlijk. Ik heb bij een rondrit ook wel eens achter Vertex gezeten en voor mij is het echt wel te langzaam. Maar je kunt er mee komen waar je wil. En een ural is ook al geen snelheidsmonster dus misschien ben je er wel tevreden mee.

Zorg dan dat je een licht zijspan vind. Een Velorex 562 zou iets kunnen zijn.
 
Zo'n hercules is al niet snel, met een zijspan zal hij helemaal rustig worden.
Maar het is maar net wat je wil natuurlijk. Ik heb bij een rondrit ook wel eens achter Vertex gezeten en voor mij is het echt wel te langzaam. Maar je kunt er mee komen waar je wil. En een ural is ook al geen snelheidsmonster dus misschien ben je er wel tevreden mee.

Zorg dan dat je een licht zijspan vind. Een Velorex 562 zou iets kunnen zijn.

kijk nou toch eens, op uw wenken bediend: ≥ Velorex zijspan motor motorzijspan - Accessoires | Overige - Marktplaats.nl
 
Zoals met vele newbie topics is de TS weer verdwenen terwijl iedereen dolenthousiast doorgaat. _O-

Als de TS 1000 euro neerlegd heb ik hier een prima MZ met zijspan. Daar kan je mee onverhard en ook nog een vrachtwagen inhalen. Dat lijkt mij verstandiger als proberen een opgevoerde brommer te verminken.
 
Nee, alleen maar mensen die twee woorden kunnen typen en dan schrikken als ze een hele zin terug krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan