Herhaling met een SP1

AJK

Die hard MF'er
26 feb 2002
491
0
thuis waar ....
Ik ben een tijdje terug zoek gereden door een SP1. Die gozer kon echt super strak sturen (zo rijden er niet veel). Vandaag zag ik hem weer. Dus.......er achteraan met Winnie. Helaas was z'n techniek echt wel ff een stukje beter. Hij ging op een gegeven moment maar wat rustiger rijden. Ergens was ik hier wel blij om. Ik deed namenlijk wel erg veel mijn best om hem bij te houden. Uiteindelijk raakte we aan de praat. Hij heeft me een super route laten zien en is voor me gaan rijden. Al met al heb ik echt een top rit gehad en veel geleerd. De volgende keer hoef ik dus niet meer zo mijn best te doen :) .

:} Bestuurder van de SP1 :}

Vraagje: Heb nu af en toe het gevoel dat mijn voorband wegloopt. (naar buitenkant bocht) Moet ik de vering dan harder of juist zachter zetten???
 
Laatst bewerkt:
Goed van die gozer dat ie het wat rustiger aan ging doen, dat zie je al net zo weinig als zo'n rijstijl. En natuurlijk vreselijk leuk dat ie je daarna op sleeptouw nam :)
 
Wat betreft die wegglijdende voorband, ik zou eerst de bandenspanning eens even checken, voordat je aan de vering gaat draaien, moet op straat zeker niet te laag zijn!

:]
 
Ik zou ook naar de demping kijken. Er zijn op dit forum al wat links gegeven over het afstellen van de vering.
 
Mijn bandenspanning is in orde. Telkens als ik het punt gehad heb waar de motor het meest op de weg drukt (midden van de bocht). Wil mijn voorwiel naar buiten. Alsof ie naar buioten zweeft. :?

Motor is verder standaard. Kweenie of dat 16 inch is. Achterkant wel iets verhoogd.
 
ik zou eens goed naar je voorvorkkeeringen kijken, met name de linker misschien zijn die wel lek....... ;)
 
Zou niet de eerste keer zijn geweest dan!! De olie is nu echt op.... morgen maar eens ff gaan bellen.....blijf wel lekker bezig zo '( ....hoort bij de rijstijl :)
 
Een wegglijdend voorwiel?
Misschien de ingaande demping achter hoger zetten/draaien. Dan zakt hij op het punt van gasgeven minder in de vering en blijft er meer gewicht op het voorwiel :)
 
Een wegglijdend voorwiel?
Misschien de ingaande demping achter hoger zetten/draaien. Dan zakt hij op het punt van gasgeven minder in de vering en blijft er meer gewicht op het voorwiel :)

bedankt voor je reactie.

De oorzaak is inmiddels gevonden. Ik heb een lekke keering. Met als gevolg dat er weinig demping is. Dus in de bocht gaat mijn voorwiel telkens een stukje naar buiten (door de trillingen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan