Herintreder zoek motor

rvkasper

MF'er
16 aug 2011
113
15
enter
Hallo allemaal,

Na heel wat jaren enduro’s en offroad’s heb ik na wat blessures afscheid genomen van mijn fijne beta Enduro. Nu wil ik toch wel blijven motorrijden maar niet meer in het zand.

Nu ben ik niet helemaal onbekend met het asfalt maar veel meer als een blauwe maandag met een 600 hornet is het ook niet.
Nu zoek ik wat advies bij het zoeken bij een fijne tour fiets. Ik ben richting de 2 meter dus zoek iets met een mooie rechte zithouding. Het grootste deel word woon-werkverkeer en dag ritten. Het budget is rond de 8k en zoek betrouwbare jonge fiets.

Nu heb ik een Ducati multistrada gereden en wat stukjes op een ktm 1290r(van mijn broer) die mij bij niet echt aan stonden. Nu kijk ik op dit moment naar een tracer 900. Maar misschien komen jullie nog met een verrassing ?
 
Hoogpoter,….Versys 1000

en betrouwbaar zijn ze allemaal….sommigen krijgen gewoon alles stuk.

of een FJR1200…..
 
FJR1200 was da?FJR1200 bestaat niet,voor zijn budget kan je wel een mooie FJR1300 kopen.
Maar beslissen moet je toch zelf,met deze vraag krijg je tig verschillende antwoorden,gewoon gaan proefrijden,op zo,n tracer900 of nog beter een dag of weekend huren,geen mens weet hoe jij je voelt op een bepaalde motor,dat kan je alleen zelf bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na heel wat jaren enduro’s en offroad’s heb ik na wat blessures afscheid genomen van mijn fijne beta Enduro. Nu wil ik toch wel blijven motorrijden maar niet meer in het zand.

Nu ben ik niet helemaal onbekend met het asfalt maar veel meer als een blauwe maandag met een 600 hornet is het ook niet.
Nu zoek ik wat advies bij het zoeken bij een fijne tour fiets. Ik ben richting de 2 meter dus zoek iets met een mooie rechte zithouding. Het grootste deel word woon-werkverkeer en dag ritten. Het budget is rond de 8k en zoek betrouwbare jonge fiets.

Nu heb ik een Ducati multistrada gereden en wat stukjes op een ktm 1290r(van mijn broer) die mij bij niet echt aan stonden. Nu kijk ik op dit moment naar een tracer 900. Maar misschien komen jullie nog met een verrassing ?
Wat stond je niet aan aan de duc en KTM?
Guzzi misschien iets voor je?
 
...FJR1200 bestaat niet...
Wel een FJ1200 😄
300px-FJ1200_kalina.jpg
 
FJR1200 was da?FJR1200 bestaat niet,voor zijn budget kan je wel een mooie FJR1300 kopen.
Maar beslissen moet je toch zelf,met deze vraag krijg je tig verschillende antwoorden,gewoon gaan proefrijden,op zo,n tracer900 of nog beter een dag of weekend huren,geen mens weet hoe jij je voelt op een bepaalde motor,dat kan je alleen zelf bepalen.
Nouja, tikfoutje…..1300 dan…ben je ook tevreden.

Voor de rest idd, zelf ervaren….proefrijden en zelf beslissen…. :]
 
Iets vergelijkbaar met de tracer is de Triumph tiger,misschien ook daar eens op proefrijden.
 
Ik zie al heel wat motoren voorbij komen.
Ik heb al gezien dat motorport Hengelo een tracer in de huur/verkoop heeft, dus daar maar eens een dagje testrijden inplannen.

De versys 1000 heb ik bij motoroost gezien maar is inmiddels verkocht. Anders had ik deze ook zeker geprobeerd.

Die fjr1200 is mij sowieso te oud.

De Triumph is Engels en daar houd ik niet zo van.

De ktm was mij te bruut en ook niet mijn zithouding. De multi heb ik eigelijk te kort gereden om echt een oordeel te hebben maar vond deze die ik reed niet echt fijn voelen in de eerste meters.
 
Aprilia Tuono, ik denk dat een full size man daar aardig op past zonder dat het een lomp zwaar hok is.
 
Of een BMW GS,die zijn ideaal voor den langere mensch met z,n in hoogte verstelbare zadel.
Wat Engels betreft daar is niks mis mee tegenwoordig.
Honda VFR1200X is misschien ook wel wat voor je,alleen wel lomper dan een tracer,wat specs betreft
is de tracer wel 1 van de beste,vrij licht en een behoorlijk vermogen en voor het geld koop je wel een jongere
fiets dan bij de andere merken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie al heel wat motoren voorbij komen.
Ik heb al gezien dat motorport Hengelo een tracer in de huur/verkoop heeft, dus daar maar eens een dagje testrijden inplannen.

De versys 1000 heb ik bij motoroost gezien maar is inmiddels verkocht. Anders had ik deze ook zeker geprobeerd.

Die fjr1200 is mij sowieso te oud.

De Triumph is Engels en daar houd ik niet zo van.

De ktm was mij te bruut en ook niet mijn zithouding. De multi heb ik eigelijk te kort gereden om echt een oordeel te hebben maar vond deze die ik reed niet echt fijn voelen in de eerste meters.
Het wordt een Guzzi dus :+
 
Ik ben richting de 2 meter dus zoek iets met een mooie rechte zithouding.

Ik ben zelf 2 meter maar ik vind rechtop zitters niets.
Doordat je lang bent en dus lange armen hebt ga je hangen in je rug. En het zit voor geen meter.

Liever licht voorover zoals een vfr. Dat is veel beter voor je lichaam.

Om deze reden snap ik nog steeds niet wat iedereen met die allroads of allroadachtige toermotoren moet. Het zit voor geen meter.
 
Ik ben zelf 2 meter maar ik vind rechtop zitters niets.
Doordat je lang bent en dus lange armen hebt ga je hangen in je rug. En het zit voor geen meter.

Liever licht voorover zoals een vfr. Dat is veel beter voor je lichaam.

Om deze reden snap ik nog steeds niet wat iedereen met die allroads of allroadachtige toermotoren moet. Het zit voor geen meter.
Ikke wel, knal je probleemloos over de vele drempels hier….. :]

Hoef ik niet met mijn snaarstrakke sturende superbike te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 2 meter maar ik vind rechtop zitters niets.
Doordat je lang bent en dus lange armen hebt ga je hangen in je rug. En het zit voor geen meter.

Liever licht voorover zoals een vfr. Dat is veel beter voor je lichaam.

Om deze reden snap ik nog steeds niet wat iedereen met die allroads of allroadachtige toermotoren moet. Het zit voor geen meter.
daar naast is het ook nog eens geen gezicht zo kaarsrechtop als op een keukenstoel met je bakkes vol in de wind
maar zoals altijd ...............smaken verschillen ....probeer eens BMW en dan een RS
 
Iemand deze al genoemd?
Zeer blij met de info die hieruit komt, en deze site weet gewoon precies wat het beste is...een rode Tracer 900 _O-
maar zonder gekheid, is een topsite om vooraf al wat huiswerk te doen, en het genoemde hangen in je rug op een
Tracer herken ik wel enigszins, ben zelf maar 1.80m maar heb wat langere armen en benen, de benen is absoluut
prima te noemen, maar voel het na een dag sturen wel in de schouders...en ja, ik heb het zadel al aangepast
voor een betere zithouding
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Ik ben zelf 2 meter maar ik vind rechtop zitters niets.
Doordat je lang bent en dus lange armen hebt ga je hangen in je rug. En het zit voor geen meter.

Liever licht voorover zoals een vfr. Dat is veel beter voor je lichaam.

Om deze reden snap ik nog steeds niet wat iedereen met die allroads of allroadachtige toermotoren moet. Het zit voor geen meter.
stuurverhogers kunnen daar goed bij helpen,
heb genoeg vrienden/ kennissen gehoord die van een wegmotor/ racer op een allroad terecht kwamen en zeiden dat ze dat eerder hadden moeten doen..

maar hoeft uiteraard niet voor iedereen te gelden.
 
daar naast is het ook nog eens geen gezicht zo kaarsrechtop als op een keukenstoel met je bakkes vol in de wind
maar zoals altijd ...............smaken verschillen ....probeer eens BMW en dan een RS
Rijd zelf al een poosje naked, zoals dat heet, maar ik vind het ideaal rechtop in de wind, beter dan met 25 + graden achter een volle kuip.
Maar inderdaad ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan