herken de motor

behalve het feit dat een turbinemotor in tegenstelling tot een pure straalmotor gebruik maakt van de rotatie van de turbine, i.p.v. de reactiekrachten van de uistromende gassen, is er qua werking feitelijk weinig verschil..

dat is precies t verschil tussen een turbofan en een turbojet motor ;) de grootte bypass ratio ofwel het gedeelte van de luchtstroom dat buiten de core engine omgaat bepaald ook min of meer het rendement van de motor
 
dat is precies t verschil tussen een turbofan en een turbojet motor ;) de grootte bypass ratio ofwel het gedeelte van de luchtstroom dat buiten de core engine omgaat bepaald ook min of meer het rendement van de motor

nee, volgens mij vergelijkt hij een turbine met een ramjet.
 
Hij loopt echt op een vonkje hoor; brandhout aangedreven petroleum reitwagen.

Nieuwe

[afbeelding]

1980 Mystery Ship
Craig Vetter's Limited-Edition Rolling Artwork

To create the bike, Vetter took a stock Kawasaki KZ1000 and disassembled it. He removed all the unneeded tabs and brackets from the frame and welded on struts and gusseting to strengthen the structure. He also bolted on a box-section swingarm for strength and installed “laid-down” shocks for more travel and progressive action.

The wheels were magnesium Dymags, the hot ticket of the era. The gas tank held 6 gallons, the maximum allowed in AMA Superbike racing. Rearset pegs and a Yoshimura four-into-one pipe also showed the bike’s racing heritage.

But what makes the Mystery Ship unique is the full bodywork, which is essentially just two pieces: the nose fairing and the body.

Of course, all that hand-work didn’t come cheap. While a stock KZ1000 of the time cost $3,500, Vetter’s Mystery Ship was offered at $9,995.

From the beginning, the bike was planned for a limited production run. In the end, only 10 of these exclusive machines actually were built, each bearing its production number on the side number plates.
 
1980 Mystery Ship
Craig Vetter's Limited-Edition Rolling Artwork

To create the bike, Vetter took a stock Kawasaki KZ1000 and disassembled it. He removed all the unneeded tabs and brackets from the frame and welded on struts and gusseting to strengthen the structure. He also bolted on a box-section swingarm for strength and installed “laid-down” shocks for more travel and progressive action.

The wheels were magnesium Dymags, the hot ticket of the era. The gas tank held 6 gallons, the maximum allowed in AMA Superbike racing. Rearset pegs and a Yoshimura four-into-one pipe also showed the bike’s racing heritage.

But what makes the Mystery Ship unique is the full bodywork, which is essentially just two pieces: the nose fairing and the body.

Of course, all that hand-work didn’t come cheap. While a stock KZ1000 of the time cost $3,500, Vetter’s Mystery Ship was offered at $9,995.

From the beginning, the bike was planned for a limited production run. In the end, only 10 of these exclusive machines actually were built, each bearing its production number on the side number plates.

:Y Kijk jij hebt em gevindt (volgens mij nog op dezelfde plek als waar ik hem tegen kwam)
 
nee, ik in ieder geval niet :N
mijn kennis is uitgeput.
geen:"target design hans muth " van de katana.
ook dat stomme benelli motortje met die grimeca voorrem kan ik niet vinden |(

't zal weer zo'n one off prototype zijn.
Velgen en voorrem doen me sterk denken aan 'n Honda CB 250, maar de rest is iets totaal anders. Komt me wel vagelijk bekend voor, maar kan het niet plaatsen.
 
iemand een idee wat dit is?

62bcdcc7.jpg


niet aan me vragen wat het wel is....ik weet het ook niet namelijk
 
Tipje van de sluier?

Exsqueeze me, beetje vergetelhoekje gekregen. :z O-)

Thnx Seba$ voor oma schoppen! :+

Zullen we weer wat leven in blazen dan???



Tipje sluier van dat zilvergrijze tupperwaremonster...

Het merk; Ze maken al jaaaaaaren auto's voor de groen geklede gemobiliseerde ambtenarij.

Type slang ;)

Klein motortje idd; 75cc tweetakt of 125cc tweetakt, is me niet geheel duidelijk



En is inderdaad eenmalig prototype maar dan wel van een grote fabriek, en niet van zo'n niet te traceren zelfbouwer...
 
dat is toch die russische BMW copie?
De tweede motor zie ik niet zo goed.
 
Laatst bewerkt:
Dnepr, K63, MT10, MT11 of MT 16, maar dan met oudere MT10-tank,

of Ural M72, Dnepr K750, Chang Jiang of Jangtze met 'modern' Dnepr-blok.
 
Lijkt op Ural of Dnepr, maar de echte kenner van die merken zal het met zekerheid kunnen zeggen waarschijnlijk ;)

of bedoelen jullie gewoon een zundapp k750 ????

die werden overigens niet in die film gebruikt (als de film indiena jones is)
trouwens in de film over de aanslagen van hitler werd de zundapp ook niet gebruikt... :P
 
Laatst bewerkt:
of bedoelen jullie gewoon een zundapp k750 ????

die werden overigens niet in die film gebruikt (als de film indiena jones is)
trouwens in de film over de aanslagen van hitler werd de zundapp ook niet gebruikt... :P
Dan zul je wel de KS750 bedoelen en nee, dat is dit duidelijk niet.

De K750 (oer-dnepr, overigens nagenoeg identiek aan de oer Ural M72, de Chinese afstammelingen en uiteraarde de wat verfijnder afgewerkte voorbeeldfiets, BMW R71) is een zijklepper en de fiets in de film wordt aangedreven door een kopklepper van Dnepr-makelij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan