Herkent iemand deze motor?

Realer

MF veteraan
18 jul 2006
11.118
312
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heeft mijn vrouw een oude foto terug gevonden
waarop haar vader met zijn motor staat. Haar vader leeft helaas niet meer,
maar ze zou erg graag willen weten wat voor motor het geweest is.

Heb zelf al wat gezocht, maar kan niet echt iets vinden waarvan ik zeg "Dat is hem".
Misschien dat iemand hier iets specifieks herkend?




De foto zal zo rond 1967~1968 genomen zijn, hij is dus helaas niet al te scherp..
 
Mee eens. Een RT125/2H met buddyseat en bagagerek

[afbeelding]

ps. straatbeeld en mode doet eerder eind jaren 50 aan dan de hippe sixties

Super! Dit moet hem inderdaad zijn. Bedankt allemaal! :}

Wat betreft het tijdsvak waarin de foto genomen is moet ik je gelijk geven, dit lijkt meer eind jaren 50 te zijn. De familie wist nog dat de motor vlak voor de geboorte van het eerste kind verkocht was, vandaar dat ze er van uit gingen dat de foto van rond '67 moest zijn.
 
Vlgs mij is de foto van een eerder jaartal ,gezien het straatbeeld en de auto's. Begin jaren 60 denk ik .

Volgens mij is het een Zundapp KS50 of KS75, gezien de tank en de spatborden . Het is in elk geval een blok met al een geforceerde luchtkoeling .
 
Mee eens. Een RT125/2H met buddyseat en bagagerek

[afbeelding]
Om te beginnen heb ik niet zoveel verstand van deze klassiekers, dus kan alleen foto's vergelijken :$

Er zijn veel overeenkomsten tussen de motor op de foto van TS en de DKW, ik zie echter ook wat verschillen. Het langere achterspatbord en de middenbok kan vrij makkelijk een kwestie van modeljaar en uitvoering zijn.

Wat wel een verschil is waar de kenners misschien meer over kunnen vertellen is de plaatsing van de bougie. Die staat op de foto van TS recht omhoog, bij de foto van de DKW schuin naar achteren.
 
Om te beginnen heb ik niet zoveel verstand van deze klassiekers, dus kan alleen foto's vergelijken :$

Er zijn veel overeenkomsten tussen de motor op de foto van TS en de DKW, ik zie echter ook wat verschillen. Het langere achterspatbord en de middenbok kan vrij makkelijk een kwestie van modeljaar en uitvoering zijn.

Wat wel een verschil is waar de kenners misschien meer over kunnen vertellen is de plaatsing van de bougie. Die staat op de foto van TS recht omhoog, bij de foto van de DKW schuin naar achteren.

Dat laatste wil met bouwjaar bij jawa wel verschillen, misschien dat DKW ook beide versies heeft gemaakt?
 
Tweetakt, plunjervering achter en een enkele uitlaat aan de rechter kant (en dus ééncylinder).
Ook de constructie-kenmerken van de motor wijzen daarmee eerder op een jaren 50 fabrikaat.

Ik denk ook dat het een DKW is, maar dan een RT250-H met een bouwjaar begin jaren 50 en voorzien van extra's zoals een buddy, valbeugel en rekje. De RT250-H heeft wel die brede standaard en de rechtop staande bougie.

DKW-1952-Rt250H-48010619-2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan