Heropstapper: wat zouden jullie doen!

Transalp vs. CBR

  • - Transalp 600.

    Stemmen: 19 36,5%
  • - CBR 1000 F.

    Stemmen: 33 63,5%

  • Totaal aantal stemmers
    52

!!

MF'er
7 jan 2005
46
4
Ben vast niet de enige hier...

Na jaar op jaar minder te hebben gereden destijds besloten mijn GSX750F voor een habbekrats te verkopen |(.

Was en ben verre van een die-hard: 's-avonds een uurtje, op zondag een rondje. Je kent het wel. En nu net dat uurtje/rondje ben ik gaan missen!

Het moet een Honda worden; Transalp 600 of CBR1000F beide medio 1995. Totaal verschillend dus. Ik heb op beide motoren gereden en "ze" passen mij allebei.

Met de TA heerlijk relaxt sturen maar ben bang dat het vermogen mij op den duur wel gaat vervelen. De CBR; lekker lui toeren met dat koppel en stuurt ook prima maar of het dan alleen bij rustig toeren blijft is de vraag...

Dus tijd voor een polletje!
 
Dit is een strikvraag he?
:?

Beetje zals "heb je liever een schop tussen je ballen of in je buik"

Beide zijn niet ok.

:+ :+ :+ :+ :+

(ik zou lekker de CBR1000F nemen. Best wel een fijne relaxede motor)
 
Als je op voorhand al zegt dat het een Honda moet worden dan neem ik aan dat je die laatste beslissing óók wel zelf kunt maken :+
 
Lekkere keuze weer....

Ik zou de transalp kiezen. 1000F wil ik niet dood mee gevonden worden, wat een hok.
 
Lekkere keuze weer....

Ik zou de transalp kiezen. 1000F wil ik niet dood mee gevonden worden, wat een hok.

Desondanks heeft de Transalp precies nul stemmen op dit moment *D

Stem ik nog effe op de 1000F :Y

EDIT: gvd |( :+
 
Laatst bewerkt:
tjongejongejongejonge.. :N :N

dan zou ik lekker voor een VFR750 uit 1995 gaan (of in rood) vele malen, maar dan ook écht vele malen mooier.. zelfs de VFR's vanaf 91 zijn al mooier dan die laffe transalps (of je moet een wout zijn) en CBR's 1000F :/


full
 
100% zeker de CBR1000F, net vanwege wat je aangeeft: de 600 gaat op een zeker moment vervelen hier in NL. (spreek uit ervaring)
 
ga je een uurtje knallen }) of relaxen? O-)
kiezen of delen, ik wist het wel
ik kies voor de TA :]

Zit ook nogal een prijsverschil in! maar dat wist je al :P
 
Als dit de keuze is defenitely de CBR...
gewoon alleen al omdat ik een transalp... nou ja, laat maar :X
 
Als "we" TS eens een SM aanraden .... kan 'ie én dat uurtje in de avond, én dat rondje op zondag met een grijns afleggen.....

Alleen dat Honda verhaal gaat dan een beetje lastig worden.... maar toch ;)
 
de trans is inderdaad wel een beetje licht, 50 pk 52 nm en een drooggewicht van 183 kg
is tog een beetje anders dan 100+ en 230 kg
daarintegen is de cbr met 135pk, 104nm en 235 kg een stukje beter bedeeld dan bovenstaande, de vraag is, kun jij je inhouden op een snelle, ik in ieder geval niet, koste me mijn rbw.
is een andere allroad zoals een truimph tiger 900, yamaha Tdm 850, of een varadero 1000 (is wat nieuwer) wel 95 pk
 
Terug
Bovenaan Onderaan