heropstappert

duckie1098

Rookie
26 feb 2021
2
2
goedenavond allen,

Sinds 2005 geen motor meer gehad vanwege een hartinfarct,nu 63 jaar, voel ik me nu weer goed genoeg om een motor te hebben en te rijden natuurlijk.
Het is een ducati S4r geworden, die met het 996 blok.
Kaart gelijk mijn probleem maar aan:Ding start superslecht.Bij starten met druk op de knop en weer loslaten maakt ie soms 2 omwentelingen en klappert het startrelais.
Al veel geprobeerd, tot een lithium ion accu aan toe welke bekend staan als startaccu.Nieuwe bougie's erin, luchtfiltern ed.Als ik na zo'n vruchtelose startsessie een bougie bekijk is ie nat.Dus benzine krijgt ie, maar vonken ho maar.Het lijkt net of de startmotor het blok niet rond kan krijgen, maar dat is het niet.Als ie eenmaal loopt is er niks aan de hand, zoals eerder gelezen,dan is het een beest,laad goed bij enz...
Heeft iemand nog ideeen?

groetsels,

Ben
 
Welkom Ben,
Ge bent niet meer de jongste, maar ook niet de oudste hier, veel plezier met je Duc.
ik zou de problemen eens in de Ducati hoek gooien, die zitten hier vast ook wel ergens op het MF verstopt. :Y
 
Welkom hier. En veel veilige kilometers gewenst. Tip van een leek....Oude benzine eruit en premium spul erin eventueel met een reiniger.
 
:W Ben
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
Dank voor de tip, maar wist dit al natuurlijk.Zelfs in onze auto komt er geen E10.
 
Terug
Bovenaan Onderaan