Herrie, herrie!!

Wat te doen met deze doppen?

  • Dichtsmelten

    Stemmen: 4 14,3%
  • Zoek maken

    Stemmen: 2 7,1%
  • Een jaar niet schoonmaken, dan raken ze vanzelf vol met smu

    Stemmen: 4 14,3%
  • In de Laak tiefen

    Stemmen: 4 14,3%
  • Verkopen op Ebay aan iemand met een slecht huwelijk

    Stemmen: 11 39,3%
  • Niet meer over lullen

    Stemmen: 2 7,1%
  • Weet niet/geen mening

    Stemmen: 1 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
De laatste paar jaar rij ik rond met op maat gemaakte oordoppen van Earmo (Wat?!!!). De oorspronkelijk voor motorrijders bedoelde geluidsfilters waarmee ze uitgerust waren op de dag van levering heb ik ras laten vervangen door exemplaren met de hoogste dempingsgraad leverbaar (Hé?!!)

En ik moet zeggen: de vreselijke teringherrie is weg.
Alleen vindt ik dat er nog wel gewone teringherrie is overgebleven.
Na een kloeke rit in fluks tempo naar voren heb ik oorsuizingen.
Nou zit er in de oordop een minigaatje dat de lucht door laat. Het lijkt mij dat daar dus ook geluid door kan. In de handleiding staat dat dat gaatje noodzakelijk is om de luchtdruk in het oor gelijk te maken aan de buitenlucht.
Hoe belangrijk is dat nou? (zei je wat?).
Ik overweeg om dat gaatje dicht te smelten, of er kaarsvet of zo in te druppelen,
om hiermee een paar Db te winnen (verliezen), is dit een goed id?
Vinden jullie ook dat zelfs dure doppen niet bien dempen?
Of ben ik weer de enigsde

8-) 8-) 8-)

PS: lees in poll raken voor rafken
 
Laatst bewerkt:
ga je evenwichtstoornisen door krijgen.
Traanogen ook met een beetje geluk en je richtingsgevoel wordt minder.

Niet dichtmaken dus.
 
als je noog steeds zo'n last van de herrie hebt vraag ik me erg af welke helm je hebt.. ik heb namelijk een helm en heb soms doppen in (meestal muziek) maar met dempingdoppen hoor ik bijna niets meer.. alleen me eigen hartslag en op de achtergrond wat heel zacht geluid van de wind. Maar als ze helemaal dicht zijn is echt niet goed hoor .. dat heb ik eens geprobeerd.. daar kreeg ik koppijn van
 
Ik heb een helm van uh..... ff denken hoor... kom ik zo wel op.
Merk weet ik niet meer maar het is type SV55.
Trouwens wel een verbetering t.o.v. mijn oude Shoei. Dat dan weer wel.
En mijn doppen lekken ook niet of zo.
 
ga je evenwichtstoornisen door krijgen.
Traanogen ook met een beetje geluk en je richtingsgevoel wordt minder.

Niet dichtmaken dus.

Traanogen heb ik nu ook al als ik mijn vizier een punt open zet.
:N

En ik heb GPS dingetje op me motor, dus dat richtingsgevoel heb ik niet hard nodig...
 
En ik heb GPS dingetje op me motor, dus dat richtingsgevoel heb ik niet hard nodig...
_O-

Nee, maar die dingen in je oor proppen geeft hetzelfde gevoel als in een vliegtuig opstijgen oid. Prop maar eens van die gele sponzen in je oor die je bijvoorbeeld in een fabriek krijgt waar veel lawaai wordt veroorzaakt.

Dat rijdt niet goed denk ik :N , tis geen fijn gevoel tenminste. :)
 
Die doppen "verlopen" qua vorm na enige tijd (kan ook zijn dat je oren van vorm veranderen, whatever). Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze al die tijd al niet goed pasten.

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat je doppen niet goed werken......
 
Dat gaatje is juist voor de demping, daardoor geluidsgolven met een te grote amplitude (dus geluidssterkte) niet bij je oor komen en de golven met een kleinere amplitude (dus minder harde) wel bij je gehoor komen.
 
Bij een stoplicht na een lang stuk snelweg, met oordoppen in, vraag ik me soms af de motor afgeslagen is :D
 
pleur die doppen in de Laak.
koop een jet-helm zonder vizier.
en rij met open pijpen.

dan beleef je het motorrijden.
 
ik heb ooit zwemdoppen in mijn oren gehad W A T E R D I C H T en geluidsdicht na een 150 km ging ik steeds meer over de weg zwalken,toen ik ze uit gedaan had was het over ik draag nu die schuimpjes die na het inbrengen nog uitzetten ,daar ben ik heel tevreden over :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :W :W :W :W :W
 
D'r zijn er genoeg die al jaren gelukkig rondrijden met volledig afdichtende schuimpies, dus ik zie het probleem niet in het dichtsmelten.
 
Die doppen "verlopen" qua vorm na enige tijd (kan ook zijn dat je oren van vorm veranderen, whatever). Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze al die tijd al niet goed pasten.

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat je doppen niet goed werken......

:^

Je moet ze volgens mij om de 3 jaar (of iets dergelijks) laten controleren of ze nog goed aansluiten op je oor, aangezien jezelf ook nog verandert qua vorm in de loop der tijd.
 
Ik heb gereden met op maat gemaakte doppen van Alpine.......Deze werkten dus niet goed, 1e fout die ze daar maken is dat ze de doppen niet meer testen nadat ze op maat gemaakt zijn....... Gevolg is dat ik 2 jaar gereden heb met doppen die niet werkten ;( ;( ;( ...

Nu heb ik doppen van Comfoor.....en die zijn heel heel erg goed *O* *O* ...

enne daar zit ook een gaatje in
 
"luid pijpen redt levens..."




en je klaagt over herrie ?

Na even lekker verwend te zijn door een vrouw kan je weer verder met de dagelijkse sleur :9 . Motoren maken herrie, maar vrouwen op bepaalde momenten (en situaties) ook! :P
 
ik reed dus met doppies (van die cheape gele schuimdingetjes) en ipv dat t geluid weg was klonk mn bike (als ik over klinkers of iets anders dan asfalt reed)als een hakkespluffende incontinente koffiemolen... ik dacht serieus dat er iets mis mee was maar na ff gestopt te zijn voor een bakkie heb ik mndoppies maar uitgelaten en wat bleek? niks aan de hand


Dan vraag ik me toch af hoe dat in pleuresnaam kan..... :?
 
D'r zijn er genoeg die al jaren gelukkig rondrijden met volledig afdichtende schuimpies, dus ik zie het probleem niet in het dichtsmelten.

Uhm schuim en volledig afdichten is niet hetzelfde. :N Je zegt het zelf al, het is schuim. Het schuim absorbeert het geluid, maar in principe kan er wel nog lucht door.

Ik geloof daarentegen trouwens niet dat je evenwichtsorgaan er direct onder lijdt als je die opmaatgemaakte doppen afsluit, je evenwicht werkt op versnelling van vloeistof langs trilhaartjes, dat verandert denk ik niet echt met het open of dicht staan en als het wel zo was zou ik ook verwachten dat mensen er last van kunnen hebben als er alleen dat kleine gaatje open staat.

Ik zit er zelf ook over te denken om ze dicht te kitten, want ik vind dat de 'filters' teveel doorlaten. Filters staat express tussen aanhalingstekens, ik geloof namelijk niet zo in de high tech eigenschappen die beloofd worden; dat precies een nuttig frequentiegebied wordt doorgelaten en de frequentiegebieden met ruis eruit gefilterd worden. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan