Herrie, herrie!!

Wat te doen met deze doppen?

  • Dichtsmelten

    Stemmen: 4 14,3%
  • Zoek maken

    Stemmen: 2 7,1%
  • Een jaar niet schoonmaken, dan raken ze vanzelf vol met smu

    Stemmen: 4 14,3%
  • In de Laak tiefen

    Stemmen: 4 14,3%
  • Verkopen op Ebay aan iemand met een slecht huwelijk

    Stemmen: 11 39,3%
  • Niet meer over lullen

    Stemmen: 2 7,1%
  • Weet niet/geen mening

    Stemmen: 1 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    28
Ik zou ze dus mooi niet dichtsmelten o.i.d. :N

Dat gaatje zorgt ervoor dat de druk gelijk blijft.

Je trommelvlies is enigsinds flexibel. Ga nu maar eens na wat er gebeurt als de druk in je oor groter is dan daarbuiten: je trommelvlies wordt je hoofd ingedrukt.

Wat gebeurt er als de druk in je oor lager word dan erbuiten: vacuüm (zgrijv je da so?) je trommelvlies wordt zo dus naar buiten gezogen. Wat gebeurt er nu als je het doppie eruit haalt? juist, je trommelvlies wordt nóg verder naar buiten getrokken waarna hij met een plop weer terugvalt.

En daarom zou ik ze niet dichtmaken.
 
Ik zou ze dus mooi niet dichtsmelten o.i.d. :N

Dat gaatje zorgt ervoor dat de druk gelijk blijft.

Je trommelvlies is enigsinds flexibel. Ga nu maar eens na wat er gebeurt als de druk in je oor groter is dan daarbuiten: je trommelvlies wordt je hoofd ingedrukt.

Wat gebeurt er als de druk in je oor lager word dan erbuiten: vacuüm (zgrijv je da so?) je trommelvlies wordt zo dus naar buiten gezogen. Wat gebeurt er nu als je het doppie eruit haalt? juist, je trommelvlies wordt nóg verder naar buiten getrokken waarna hij met een plop weer terugvalt.

En daarom zou ik ze niet dichtmaken.

:W :Z Ja en daarom is je oor met je keel verbonde3n.
 
Mijn baas heeft ooit een duur TNO onderzoek laten doen naar diverse vormen van gehoorbescherming. Hierbij kwam men tot de conclusie dat gele schuimproppen beter geluid reduceeren dan op maat gemaakte otoplastieken. Ben je een keer verkouden, dan past je otoplastiek al niet meer. Rijd sinds die tijd met schuimproppen en heb mijn setje otoplastieken, ooit op maat gemaakt, maar in een laatje gelegd.
 
Aangezien ik slechthorend ben loop ik de gehele dag met oorstukjes in mijn oren.
Gaatje dicht smelten is zoals hier al eerder beschreven is een zeer slecht idee.
Het kan zijn dat je autoplastieken al enige jaren oud zijn. Mijn ervaring is dat de vorm van je oor na verloop van tijd iets veranderd. (vergroeid?)Het zou dus zo kunnen zijn dat als je nieuwe autoplastieken laat aanmeten het probleem is opgelost. :o
 
Ik overweeg om dat gaatje dicht te smelten, of er kaarsvet of zo in te druppelen,
om hiermee een paar Db te winnen (verliezen), is dit een goed id?
Vinden jullie ook dat zelfs dure doppen niet bien dempen?
Of ben ik weer de enigsde

Als je dat doet, kun je net zo goed van die schuimproppen in je oren doen want dat heeft dan hetzelfde effect.

Compleet dichte doppen dempen wel het allerbeste, maar hebben het nadeel dat er drukverschillen kunnen ontstaan. Bovendien wordt al het geluid gedempt en niet alleen de schadelijke frequenties. Als jij het niet genoeg vindt dempen, kun je dus ook op zoek naar filters gaan die meer frequenties dempen.

En wat je ook nog kunt proberen is rijden met een helmmuts op terwijl je je doppen indoet. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar dat lijkt meer te dempen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan