Herrie pijp, wie bekeuring ooit gehad??

Jan Pot

Banned User
3 okt 2004
169
0
Gouda
Hallo.

Ik denk erover een andere demper te kopen zonder dba killer. Dit is strafbaar schijnt. Wie heeft hier ooit een bekeuring voor gehad? Is het risico te verwaarlozen dat je wordt aangehouden en de staatskas mag vullen? Hoe hoog zijn de boetes eigenlijk? :9
 
Heb zelf ook een carbon pijp steken zonder E-keurmerk. Nog nooit tegengehouden geweest en hoop't zo te houden (afkloppen ;) )
Wel is het zo dat als je van plan bent om op circuit te rijden dat je geweigerd kan worden omwille van geluidsoverlast.
 
Geen bekeuring maar ik woon achter het politiebureau en ze hebben
in 2 weken 3 keer aan de deur gestaan. Toen heb ik er een laser
hotcam zonder db killer onder gelegdt in plaats van een laser
del or zonder db killer en nooit meer klachten gehad.
 
ik had een open laser systeem onder mijn GS, en daar kwam toch behoorlijk wat lawaai uit. Ik heb nog nooit een boete of zelfs maar een waarschuwing gehad, en ik ben toch best vaak politie tegen gekomen.
 
Als je bang ben om daar een bekeuring voor te krijgen moet je gewoon met mij meerijden })
      
Maar zelf nog geen bekeuring gehad,hou er wel rekening mee dat ik niet 's nachts in woonwijken loop rond te brullen.
Als ik m'n motor b.v. in m'n garage zet zet ik hem ruim voor de garage al uit en laat hem het laatste stukkie d'r naar toe rollen.
Hangt er vanaf hoe je er mee omga denk ik :]
 
Zolang je de grote motorevenmenten links laat liggen is er niets aan de hand. Of je moet 's morgens om 06:00 vol gas wegrijden, dan staan ze je allicht een keer op te wachten.

Maar als je er netjes mee omgaat zal dat niet gauw de reden zijn om aangehouden te worden. Het kan wel een aanhouding erg duur maken, want ik denk als je voor een te hoge snelheid van de weg gehaald word dan lijkt het me dat ze je uitlaten ook wel even goed bekijken.
 
Zolang je de grote motorevenmenten links laat liggen is er niets aan de hand. Of je moet 's morgens om 06:00 vol gas wegrijden, dan staan ze je allicht een keer op te wachten.

Maar als je er netjes mee omgaat zal dat niet gauw de reden zijn om aangehouden te worden. Het kan wel een aanhouding erg duur maken, want ik denk als je voor een te hoge snelheid van de weg gehaald word dan lijkt het me dat ze je uitlaten ook wel even goed bekijken.
En ook dat valt wel mee. Mijn uitlaat komt ook ruim boven de 100dB uit. Toen mijnheer de motormuis mij van de weg haalde keek hij er niet eens naar!
 
Zolang je de grote motorevenmenten links laat liggen is er niets aan de hand. Of je moet 's morgens om 06:00 vol gas wegrijden, dan staan ze je allicht een keer op te wachten.

Vorige week een hele week met de motor om 05.45 weg.
Resultaat elke morgen, 2 kinderen van mij wakker en de buurvrouw. })
Hulde voor de buurvrouw met het enigste commentaar"geeft niks, zo heb ik wat aan mijn dag" :}
Tegen de kinderen, "niet zeuren"

Politie :? om 06.00 :? volgens mij liggen die nog ergens te maffen, rijd al jaren zo rond 06.00 weg, nog nooit een politie tegen gekomen op dat tijdstip.
 
Vorige week een hele week met de motor om 05.45 weg.
Resultaat elke morgen, 2 kinderen van mij wakker en de buurvrouw. })
Hulde voor de buurvrouw met het enigste commentaar"geeft niks, zo heb ik wat aan mijn dag" :}
Tegen de kinderen, "niet zeuren"

Politie :? om 06.00 :? volgens mij liggen die nog ergens te maffen, rijd al jaren zo rond 06.00 weg, nog nooit een politie tegen gekomen op dat tijdstip.

Nee klopt maar als de hele buurt er wakker van wordt, en het zijn niet de types die je er zelf op zullen aanspreken, dan gaan er telefoontjes naar de politie, en als er maar genoeg gebeld wordt....
 
Dit zal heel zeldzaam zijn hier in Nederland, de oosterburen zijn wat dat betreft een stuk strenger.

Van de week nog voor een verkeerscontrole naar de kant gedirigeerd, keken alleen naar m'n papieren en verder nergens naar.
 
Een Laser Oval Duo heeft inserts die je kunt wisselen: legale en illegale demping.
Je kunt de demping dan naar de omstandigheden aanpassen.
 
In het buitenland kunnen ze er stukken minder om lachen. De Eifel en Zwitserland voorop. Zijn wel topics over te vinden. In NL kom je er het circuit niet mee op. Voor de rest alleen uitkijken bij grote motorevenementen (TT, superbikes enz...)
 
Hallo.

Ik denk erover een andere demper te kopen zonder dba killer. Dit is strafbaar schijnt. Wie heeft hier ooit een bekeuring voor gehad? Is het risico te verwaarlozen dat je wordt aangehouden en de staatskas mag vullen? Hoe hoog zijn de boetes eigenlijk? :9

Ik behoor tot de gelukkigen ;(
Risico is tot op heden nog altijd te verwaarlozen, zoals al geschreven vooral bij TT opletten.
Bekeuring valt in principe wel mee, slechts 110 euro.
Meest vervelende is dat op moment van staandehouding deel I en II in beslag worden genomen, je vervolgens een afspraak moet maken om je in Driebergen te melden met een legale uitlaat en dat je dan vervolgens alles weer terugkrijgt.
 
Ik heb laatst een waarschuwing gekregen voor me Bos uitlaat, en Pizzaman had geloof ik al eens een boette gekregen voor zijn aso pijp :p
 
Er rijd hier in mijn buurt iemand rond die er behoorlijk zin in heeft het lijkt net of hij zonder demper rijd. Ik hoor hem vanaf mijn huis iedere afslag nemen vanaf de snelweg. Maar het lijkt mij dat als je gewoon 2000 toeren je straat uit rijd en ook rustig je wijk uit rijd dat je dan weinig problemen zult krijgen. Alleen wat gebeurt er als je 2 keer gepakt word met een open systeem. (zeg maar net als ThaSentinel maar dan dat hij na het melden weer een open systeem eronder gooit).

Ik ga hoe dan ook een laser deeptone onder mijn toekomstige ZX-6 gooien het liefst rag ik de db killers er meteen ook uit.
 
Alleen wat gebeurt er als je 2 keer gepakt word met een open systeem. (zeg maar net als ThaSentinel maar dan dat hij na het melden weer een open systeem eronder gooit).

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het een niet-geregistreerde bekeuring, dus bedrag blijft hetzelfde.
Maar het klinkt mij als een typisch gevalletje: PanRider, Baksteen HELP!!! :?
 
nooit een opmerking gehad... ook niet van en naar GP & superbikes.
Kreeg eerder complimenten van de wouten.
Bij een ongeluk richting utrecht moesten we wachten totdat het wrak weggesleept was, totdat we te horen kregen dat we zo wer mochten gaan. ik met 6 andere duc's hebben ons even laten horen ;) Ze vonden het prachtig!!
 
Ik heb laatst een waarschuwing gekregen voor me Bos uitlaat, en Pizzaman had geloof ik al eens een boette gekregen voor zijn aso pijp :p


dat ding van jou maakt toch nog niet eens belachelijk veel herrie? mijn GS maakte meer lawaai als ik het me goed kan herinneren :?
 
Laatst een alcohol-controle gehad.. motor uit, blazen, niets aan de hand. Ik start mijn motor met uhm.. niet echt geheel legale pijpen weer, zelfs met iets meer gas dan gebruikelijk is. Het enige de desbetreffende agente zei was: "Wat geeft dat toch een mooi geluid hè?"

Ben ik het wel mee eens :)
 
ik denk, zolang je vriendelijk blijft tegenover de agent dat er dan niets aan de hand hoeft te zijn. Als je "onbeschoft" gaat gedragen dan kunnen ze het je misschien nog wel eens lastiger maken dan eigenlijk nodig was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan