HERSENKRAKERT: Cilinder 1 wil maar niet meedoen

16 apr 2023
8
1
Hallo,

Trotse bezitter van een Suzuki GS850 G uit ‘85, omgebouwd tot café racer. Eind vorig jaar zomer was hij af en heb ik er nog wat mee kunnen rijden. Begin dit jaar een benzinelek ontdekt wat te herleiden was naar versleten oorringetjes. Carburateur eraf gehaald en ringetjes vervangen waardoor het lek was opgelost. Na het terugplaatsen van de carburateur heb ik het probleem dat een cilinder niet mee wil doen. Het is een carburateur van Mikuni, de BS32.

Eerst deden cilinder 1, 2 en 3 het goed. Cilinder 4 niet. Carburateur uit elkaar gehaald en toen bleek dat de sproeier verkeerd zat, wat een duidelijke fout was. Carburateur weer in elkaar, motor starten, cilinder 4 deed weer mee.

Alleen wilde vanaf dat moment cilinder 1 niet mee doen. Uitlaat blijft koud en hebben inmiddels alles geprobeerd en gecheckt. De carburateur ultrasoon laten reinigen, maar helaas zonder direct resultaat. Wat we zoal gedaan en gecheckt hebben;

- vlotterhoogte is correct (22mm)
- benzinelevel in vlotterkamer gecheckt
- ontsteking en bougies gecheckt
- geen kapotte onderdelen
- compressie is correct
- membraan is oké

Om gek van te worden, de carburateur is er inmiddels al ontelbare keren afgeweest. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad? Als iemand voor mij de gouden tip heeft… Alsjeblieft!
 

Bijlagen

  • 5ABED794-874C-4F5D-9B2C-69819CB4109B.jpeg
    5ABED794-874C-4F5D-9B2C-69819CB4109B.jpeg
    436,5 KB · Weergaven: 60
Mee eens, maar mijn vraagt blijft.
Waarom loopt de motor niet op 3 poten stationair?

Mijn idee is dat een 4 cilinder ook wel start op 3 cilinders.
Alleen met choke, en zonder gas te geven.
Mot kunnen.
 
Mee eens, maar mijn vraagt blijft.
Waarom loopt de motor niet op 3 poten stationair?

Mijn idee is dat een 4 cilinder ook wel start op 3 cilinders.
Alleen met choke, en zonder gas te geven.
Mot kunnen.
De motor loopt ook op 3 cilinders, die doen het goed. Alleen de 4e doet niet mee, uitlaat blijft koud. Even op de choke en later ook zonder choke.

Mee eens.
En ik gok inderdaad dat topicstarter zich te veel focust op 1 carburateur, ipv andere oorzaken/ jouw oorzaken.
Zou kunnen hoor, het vervelende blijft dat carb 1 het eerst wel deed en nu niet meer.

Ontzettend bedankt voor al jullie input. Zoals gezegd hebben we al van alles geprobeerd (ook het wisselen van bougies, sproeiers, naalden, etc.) maar zonder resultaat. Ik hoopte echt iets over het hoofd te hebben gezien maar tot nu toe zou ik het nog niet weten. Ik hoopt echt dat het iets lomps is :')

Ik spit alle tips en tricks nog eens door en gaan door met proberen.

We hebben inmiddels een andere carburateurset van een andere Suzuki GS850G in bezit en ook volledig schoongemaakt. Als we er niet uitkomen gaan we die er eens opzetten.
 
Als die ene cilinder niet vonkt (gecontroleerd ) ? of de bougie dop aftrekken onder het lopen voor terug val ?
of hogere toerentallen die cilinder wel er bij komt ? Zoals bij mij ;) motor dan en dan knallen ploffen dan benzine tekort
wederom zoeken succes :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan