JohnSuzukiGS850G
Rookie
- 16 apr 2023
- 8
- 1
Hallo,
Trotse bezitter van een Suzuki GS850 G uit ‘85, omgebouwd tot café racer. Eind vorig jaar zomer was hij af en heb ik er nog wat mee kunnen rijden. Begin dit jaar een benzinelek ontdekt wat te herleiden was naar versleten oorringetjes. Carburateur eraf gehaald en ringetjes vervangen waardoor het lek was opgelost. Na het terugplaatsen van de carburateur heb ik het probleem dat een cilinder niet mee wil doen. Het is een carburateur van Mikuni, de BS32.
Eerst deden cilinder 1, 2 en 3 het goed. Cilinder 4 niet. Carburateur uit elkaar gehaald en toen bleek dat de sproeier verkeerd zat, wat een duidelijke fout was. Carburateur weer in elkaar, motor starten, cilinder 4 deed weer mee.
Alleen wilde vanaf dat moment cilinder 1 niet mee doen. Uitlaat blijft koud en hebben inmiddels alles geprobeerd en gecheckt. De carburateur ultrasoon laten reinigen, maar helaas zonder direct resultaat. Wat we zoal gedaan en gecheckt hebben;
- vlotterhoogte is correct (22mm)
- benzinelevel in vlotterkamer gecheckt
- ontsteking en bougies gecheckt
- geen kapotte onderdelen
- compressie is correct
- membraan is oké
Om gek van te worden, de carburateur is er inmiddels al ontelbare keren afgeweest. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad? Als iemand voor mij de gouden tip heeft… Alsjeblieft!
Trotse bezitter van een Suzuki GS850 G uit ‘85, omgebouwd tot café racer. Eind vorig jaar zomer was hij af en heb ik er nog wat mee kunnen rijden. Begin dit jaar een benzinelek ontdekt wat te herleiden was naar versleten oorringetjes. Carburateur eraf gehaald en ringetjes vervangen waardoor het lek was opgelost. Na het terugplaatsen van de carburateur heb ik het probleem dat een cilinder niet mee wil doen. Het is een carburateur van Mikuni, de BS32.
Eerst deden cilinder 1, 2 en 3 het goed. Cilinder 4 niet. Carburateur uit elkaar gehaald en toen bleek dat de sproeier verkeerd zat, wat een duidelijke fout was. Carburateur weer in elkaar, motor starten, cilinder 4 deed weer mee.
Alleen wilde vanaf dat moment cilinder 1 niet mee doen. Uitlaat blijft koud en hebben inmiddels alles geprobeerd en gecheckt. De carburateur ultrasoon laten reinigen, maar helaas zonder direct resultaat. Wat we zoal gedaan en gecheckt hebben;
- vlotterhoogte is correct (22mm)
- benzinelevel in vlotterkamer gecheckt
- ontsteking en bougies gecheckt
- geen kapotte onderdelen
- compressie is correct
- membraan is oké
Om gek van te worden, de carburateur is er inmiddels al ontelbare keren afgeweest. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad? Als iemand voor mij de gouden tip heeft… Alsjeblieft!