Het 11 kw rijders topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venlonaer

Die hard MF'er
27 jun 2011
966
0
Het mooie limburg
Welkom in het 11kw rijders topic.

Stel je voor, post je motor en post erop los 8-)
Het is natuurlijk ook wel fijn als je zo nu en dan hier post...
Als je in de startpost wilt PB mij dan even.
Je moet;
- Een 11kw A1 rijbewijs (binnenkort) hebben
- Een eigen foto van je motor voor het A1 rijbewijs

Voor meer info betreft 11kw, zie dit topic:
11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

De posters
_____

Venlonaer (Honda CR125 '93)
IMG_0028b.jpg


RoenioVTR (Yamaha YZF-R125 '08)
DSC05247ps.jpg


Tommy-G (Aprilia MX125 S2 replica '07 )
602118_3788938981805_1971390444_n.jpg


JaapM31 (Yamaha YBR-125 '08)
2qdwxn4.jpg


r3mi (Yamaha YZF-R125 '13)
<foto volgt>

Skillzone_NL (Honda CBF 125)
401377_218546658287806_1087024784_n.jpg


Bartjeh (Yamaha XT125 '10)
image3.jpeg


Ares94 (Hercules K 125 BW '76)
full
 
Laatst bewerkt:
fipo
Zal wel héul stil hier zijn voorlopig :')
edit:
Oja, voorstellen.
Ben Kristián, 17 jaar oud en over 1 maandje 18.
Woon in Venlo, Limburg.
Sumo/crosser/enduro liefhebber, met name sumo.
Begin met lessen de 20ste als het goed is.
Heb sinds kort, 3 januari, een Honda CR125 uit 1993 8-).
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, het eerste officiële 11kw topic/categorie is een feit! ;)
Mogelijk wordt ik ook 11kw rijder als ik me rijbewijs straks ga halen. Is nog een beetje afwegen (en niet vanwege het weinige vermogen) ;)

~[EDIT] Als ik dan straks een 125cc aanschaf, dan twijfel ik nog tussen 2takt en 4takt. Maar kan iemand mij vertellen hoelang een 4takt zuiger meegaat?
 
Laatst bewerkt:
Heel lang, geen praktijk ervaring mee maar durf te wedden dat dat heel lang is.
Btw, 2 taktjes zoals die dt125ers en mx125jes kunnen ook wel tegen een stootje.

En ja, het zal duur worden met zoveel examens...
 
Heel lang, geen praktijk ervaring mee maar durf te wedden dat dat heel lang is.
Btw, 2 taktjes zoals die dt125ers en mx125jes kunnen ook wel tegen een stootje.

En ja, het zal duur worden met zoveel examens...

reken maar op dat je met alle examens, lessen etc minstens 2300 euro moet neer tellen. Het kan goedkoper maar in de meeste gevallen wordt het zelfs duurder

Helaas :(
 
Laatst bewerkt:
fipo
Zal wel héul stil hier zijn voorlopig :')
edit:
Oja, voorstellen.
Ben Kristián, 17 jaar oud en over 1 maandje 18.
Woon in Venlo, Limburg.
Sumo/crosser/enduro liefhebber, met name sumo.
Begin met lessen de 20ste als het goed is.
Heb sinds kort, 3 januari, een Honda CR125 uit 1993 8-).

Mag ik vragen wat jij kwijt was voor je CR125?
Ga je er ook nog een sumo van maken?
 
Zie de reactie hieronder.
Ik heb geluk, mooi 7kw op papier *O*

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat een verzekering hier van zegt in geval van het uitkeren van schade. Weet je wat? Ik ga de vraag stellen aan mijn adviseur in verzekeringen.
Immers heeft die motor toch wel een pk of 30.
Als een verzekering niet hoeft uit te keren, doen ze dat echt niet. Ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Dit geldt bijv. ook voor 600+ cc KTM's die met 6kW o.i.d. op papier staan.
 
Ik word er ook een helaas... exame 2 januari verprutst. Nu pas weer de 4de februari.
Kut joh... :/
Nja, 2 jaartjes zijn zo voorbij :)
reken maar op dat je met alle examens, lessen etc minstens 2300 euro moet neer tellen. Het kan goedkoper maar in de meeste gevallen wordt het zelfs duurder

Helaas :(
Achja... wat moet dat moet. Kan er niks aan veranderen dus dan betalen maar...

Mag ik vragen wat jij kwijt was voor je CR125?
Ga je er ook nog een sumo van maken?
€900,- + €30,- overschrijving en schorsing.
En natuurlijk, in het jaar dat ik bezig was naar een CR125 op kenteken te zoeken was ik al bezig met spullen kopen om een setje sm wielen samen te stellen *D
Alleen nog wielen anodiseren, naven coaten en spaken laten maken.
IMG_0049.jpg

Zijn ze allemaal weer!
Heu Wout jonge
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat een verzekering hier van zegt in geval van het uitkeren van schade. Weet je wat? Ik ga de vraag stellen aan mijn adviseur in verzekeringen.
Immers heeft die motor toch wel een pk of 30.
Als een verzekering niet hoeft uit te keren, doen ze dat echt niet. Ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Dit geldt bijv. ook voor 600+ cc KTM's die met 6kW o.i.d. op papier staan.
Ben benieuwd, hou ons (met name mij :P ) op de hoogte.
Ik zorg nooit dat het zover komt natuurlijk, ben zelf wel eens aangereden op mijn brommert en toen was ik overduidelijk niet schuldig. Ik reed ook niet te hard etc. blablabla.
Mijn brommer ging 61 op de rollerbank bij technische inspectie, de verzekering is eigenlijk alleen voor voertuigen tot 45kmu.
Maar omdat er niet kon bewezen worden dat ik harder dan 45 ging (ging sws 30 op de rotonde), was ik niet schuldig bevonden.

edit:
Hij heeft btw 35-40 pk, is nog getjoend door ene ''RW'' volgens de initialen op de cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Maar omdat er niet kon bewezen worden dat ik harder dan 45 ging (ging sws 30 op de rotonde), was ik niet schuldig bevonden.
.

Verschil is dat je wel je rijbevoegdheid had voor het motorvoertuig op zich, de bromfiets in dit geval.

Als je op een veronderstelde <11 kw rijdt met je A1 rijbewijs...en hij blijkt >11 kw te zijn...dan heb je een ander probleem, nl dat je rijdt op een motor waarvoor je geen rijbewijs hebt, je hebt dan immers A2 of A nodig.
En dat is altijd een uitsluitingsgrond voor de verzekering, ongeacht wel of niet jouw schuld.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar goed, dit geldt eigenlijk hetzelfde in mijn geval.
Het rijbewijs AM is voor voertuigen tot 49,9cc en tot 45kmu, mijne kon 61 kmu... eigenlijk reed ik dus geen brommer maar een ''motor''.
Dus ook zonder rijbewijs, nietwaar?

Maar hier werd niet naar gekeken en werd ik niet op beboet, zelfs niet dat hij 61 op de rollerbank ging.

Ben zelf geen expert qua dit maar goed, zoals ik al zei weet ik waar de grenzen liggen. Hou me overigens netjes aan de regels dusja, dan val ik ook niet op.
 
Geloof maar wat Baksteen zegt, die heeft hier genoeg ervaring mee.
Bij de brommer had je in principe een brommerrijbewijs en reed je op een brommer waar je in principe op mocht rijden, even los van hoe hard hij kon.

Voor de CR125 heb je geen rijbewijs. Jij hebt net zoveel recht om op die CR te rijden als mijn opa: Je mag daar simpelweg niet op rijden omdat je geen vol vermogen rijbewijs hebt. Met A2 mag je hier ook niet op rijden ivm 0,3kW/kg (uitgaande van die 40pk die je noemt).
Al rijd iemand jou helemaal kapot, die ander zal ondanks zijn schuld, onschuldig zijn, omdat jij niet op deze CR mag rijden. :) Goed, hij zal misschien schuldig zijn, maar jij mag lappen. Niet zijn verzekering.

Zodra ik wat hoor van de verzekering laat ik het zeker horen.

Ohja en als een brommer 61km/u kan rijden en 49,9cc is, is dit nog steeds geen motor. Het is pas een motor vanaf 50cc. Of had je er nog een ander cilindertje op zitten?
 
Verschil is dat je wel je rijbevoegdheid had voor het motorvoertuig op zich, de bromfiets in dit geval.

Als je op een veronderstelde <11 kw rijdt met je A1 rijbewijs...en hij blijkt >11 kw te zijn...dan heb je een ander probleem, nl dat je rijdt op een motor waarvoor je geen rijbewijs hebt, je hebt dan immers A2 of A nodig.
En dat is altijd een uitsluitingsgrond voor de verzekering, ongeacht wel of niet jouw schuld.

Als er wat gebeurd, altijd ben je schuldig en moet je voor alle kosten op draaien. Inclusief als je iemand in het ziekenhuis rijdt. Moet je daar dus ook voor betalen
 
Geloof maar wat Baksteen zegt, die heeft hier genoeg ervaring mee.
Bij de brommer had je in principe een brommerrijbewijs en reed je op een brommer waar je in principe op mocht rijden, even los van hoe hard hij kon.

Voor de CR125 heb je geen rijbewijs. Jij hebt net zoveel recht om op die CR te rijden als mijn opa: Je mag daar simpelweg niet op rijden omdat je geen vol vermogen rijbewijs hebt. Met A2 mag je hier ook niet op rijden ivm 0,3kW/kg (uitgaande van die 40pk die je noemt).
Al rijd iemand jou helemaal kapot, die ander zal ondanks zijn schuld, onschuldig zijn, omdat jij niet op deze CR mag rijden. :) Goed, hij zal misschien schuldig zijn, maar jij mag lappen. Niet zijn verzekering.

Zodra ik wat hoor van de verzekering laat ik het zeker horen.

Ohja en als een brommer 61km/u kan rijden en 49,9cc is, is dit nog steeds geen motor. Het is pas een motor vanaf 50cc. Of had je er nog een ander cilindertje op zitten?

Dat geloof ik best, heb vernomen dat iemand hier ook werkt bij de politie dus die zal er wel meer verstand van hebben.

Maar goed, ding gaat binnenkort uit elkaar voor een opfrisbeurt dus zal er toch niet op kunnen rijden voor een tijdje en anders ben ik wel extra voorzichtig komende 2 jaar....
 
Ik zal eerlijk zijn, 11kw rijden is voor mij ook gewoon geen optie. Dan dat vermogen krijg ik gehijd een ongeluk. Ik ben best bereid om twee jaar "met meer vermogen dan op kenteken" te rijden. En anders weer een variabele begrenzer, net als in de brommertijd.
 
Laatst bewerkt:
Het is dikke poep ja, 11kw is echt niks... m'n brommertje zit rond de 14-15pk... :emo:
Ik kocht de CR omdat ik 't gewoon een mooie en leuke motor vind.
Verkoper gaf naderhand nog aan dat ie opgezocht had hoeveel vermogen dit ding had... tis dus een leuk extraatje.

Vind je een DT125 niks Tommy? Ik zou je budget niet te groot maken, ik heb nog geluk dat ik dit hok voor 900 mee mocht nemen en tot nu toe geen problemen er mee ervaar.
Hij gaat natuurlijk binnenkort wel even uit elkaar voor een beurtje..
Maar goed, je snapt het wel. Als je goed zoekt vind je wel wat je bevalt, zelfs voor een mooie prijs :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan