Het 11kw Rijders Topic (III) - Met de Motor op het Fietspad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had de knoop ook snel doorgehakt moet ik zeggen. Ik ga voor mijn A2 rijbewijs direct wanneer het kan. (voor mij is het nog 10 maandjes). Dan koop ik (waarschijnlijk) een nieuwe honda 35kw serie. Deze blijft hoog in waarde, juist doordat het A2 rijbewijs er is en van dat geld kan ik nog eens 2 jaar later een leuke 1000cc voor een mooi prijsje kopen.

De knoop doorhakken ligt hem in dat ik over 5 maanden 24 word en dan al eigenlijk voor A kan gaan.

Je bent er hoop ik wel bewust van dat je dan 2 keer examen moet gaan doen...?
kun je niet alvast gaan lessen zo en wachten tot je 24 bent met afrijden..
je A'tje halen en dan gewoon een A2 achtige motor halen om een tijdje op te rijden tot je een leuke 1000cc koopt voor een mooi prijsje :?
 
Als je over 5 maanden 24 bent, ga je gewoon je volle A halen. Dan maar opnieuw theorie eventueel erbij. Je bent gek als je nog voor A2 dan gaat.
 
Laatst bewerkt:
:^

BTW: Ik proef dat er een deel 4 in opkomst is!
Wie voelt zich geroepen om een nieuw deel te starten?

Hierbij mijn bijdrage voor een nieuwe slogan: 'Het 11kw rijders topic deel 4: Geflitst op de snelweg!'
 
:^

BTW: Ik proef dat er een deel 4 in opkomst is!
Wie voelt zich geroepen om een nieuw deel te starten?

Hierbij mijn bijdrage voor een nieuwe slogan: 'Het 11kw rijders topic deel 4: Geflitst op de snelweg!'

me me me!
ik vind dat leuk om te doen :)

[edit]ik dacht zelf; Het 11kw rijders topic deel IV: de 4 van viertakt,
maar ik vind die van jouw eigenlijk wel beter :9[/edit]
 
Laatst bewerkt:
me me me!
ik vind dat leuk om te doen :)

[edit]ik dacht zelf; Het 11kw rijders topic deel IV: de 4 van viertakt,
maar ik vind die van jouw eigenlijk wel beter :9[/edit]

Is ook echt wat voor jou inderdaad, jouw enthousiasme is helemaal goed. :Y
Deel 4: van 3 naar 4-takt. :+
 
Je bent er hoop ik wel bewust van dat je dan 2 keer examen moet gaan doen...?
kun je niet alvast gaan lessen zo en wachten tot je 24 bent met afrijden..
je A'tje halen en dan gewoon een A2 achtige motor halen om een tijdje op te rijden tot je een leuke 1000cc koopt voor een mooi prijsje :?

Oh ik maakte inderdaad een foutje. Ik word over 1 jaar en 5 maanden 24. Dus als ik dan ga lessen duurt het nog zo lang voor ik uberhaupt KAN afrijden. En in beide gevallen moet ik meerdere examens doen. (AVB AVD en theorie)
Mijn sterkste punt ligt niet in examen doen. De zenuwen nemen het over en dan heb ik de lompheid van een nijlpaard. Dit samen met de langzame en precisie proeven is niet geheel optimaal.
Als ik voor mijn A2 ga. Hoef ik alleen af te rijden in de stad. En laat ik dat dan wel weer kunnen. Helemaal nu ik elke dag een uur op de weg zit.

Het is voor mij ook vooral gebaseerd op gevoel dan uit redenatie. Daarom zit ik met die 'knoop'. Is het verstandig om op je gevoel af te gaan of verstand?

Edit: geweldige tegenspraak van mezelf. Gevalletje elke dag een andere mening. Het ene moment heb ik de knoop doorgehakt het andere moment twijfel.
 
Laatst bewerkt:
Oh ik maakte inderdaad een foutje. Ik word over 1 jaar en 5 maanden 24. Dus als ik dan ga lessen duurt het nog zo lang voor ik uberhaupt KAN afrijden. En in beide gevallen moet ik meerdere examens doen. (AVB AVD en theorie)
Mijn sterkste punt ligt niet in examen doen. De zenuwen nemen het over en dan heb ik de lompheid van een nijlpaard. Dit samen met de langzame en precisie proeven is niet geheel optimaal.
Als ik voor mijn A2 ga. Hoef ik alleen af te rijden in de stad. En laat ik dat dan wel weer kunnen. Helemaal nu ik elke dag een uur op de weg zit.

Het is voor mij ook vooral gebaseerd op gevoel dan uit redenatie. Daarom zit ik met die 'knoop'. Is het verstandig om op je gevoel af te gaan of verstand?

Edit: geweldige tegenspraak van mezelf. Gevalletje elke dag een andere mening. Het ene moment heb ik de knoop doorgehakt het andere moment twijfel.

Als je nu al je A2 kan doen, dan zit er iets meer dan een half jaartje tussen voor je weer voor zwaar af mag rijden.
Zelf zou ik ook nooit hebben kunnen wachten :9
Ben op mijn 18de meteen begonnen met toen nog de 25kW regeling, die fietsjes rijden prima :) helemaal als je nu 35kW neemt en zo'n honda cbr rijd super! (alleen dat nieuwste model zat ik zelf niet zo fijn op, was blij dat mijn vriendin een 2007 model uitkoos O-) )
 
Oh ik maakte inderdaad een foutje. Ik word over 1 jaar en 5 maanden 24. Dus als ik dan ga lessen duurt het nog zo lang voor ik uberhaupt KAN afrijden. En in beide gevallen moet ik meerdere examens doen. (AVB AVD en theorie)
Mijn sterkste punt ligt niet in examen doen. De zenuwen nemen het over en dan heb ik de lompheid van een nijlpaard. Dit samen met de langzame en precisie proeven is niet geheel optimaal.
Als ik voor mijn A2 ga. Hoef ik alleen af te rijden in de stad. En laat ik dat dan wel weer kunnen. Helemaal nu ik elke dag een uur op de weg zit.

Het is voor mij ook vooral gebaseerd op gevoel dan uit redenatie. Daarom zit ik met die 'knoop'. Is het verstandig om op je gevoel af te gaan of verstand?

Edit: geweldige tegenspraak van mezelf. Gevalletje elke dag een andere mening. Het ene moment heb ik de knoop doorgehakt het andere moment twijfel.

Je hoeft toch alleen nog maar AVD te doen als je 2 jaar uit zit :?
en in jouw geval als je al je A1 hebt voor de 2 jaar naar A2 wil alleen AVB & AVD toch?
althans is was in de veronderstelling dat als je eenmaal je theorie had die niet meer hoefde.. O-)
 
Je hoeft toch alleen nog maar AVD te doen als je 2 jaar uit zit :?
en in jouw geval als je al je A1 hebt voor de 2 jaar naar A2 wil alleen AVB & AVD toch?
althans is was in de veronderstelling dat als je eenmaal je theorie had die niet meer hoefde.. O-)
Bij een upgrade hoef je niet je theorie te doen.
Maar bij een los nieuw rijbewijs van A1 naar direct A zwaar, dan wel dacht ik.
A2 –doorstromers: Rijles vanaf 20 jaar. Let op: Per 1-1-2014 mag je vanaf 19 jaarrijles volgen.
Geen theorie nodig. Eén combi-praktijkexamen vanaf 20 jaar, mits 2 jaar in bezit van A1.
Alles over het motorrijbewijs A, A1 en A2 op een rij

In het voorbeeld onderaan op die site staat echter dat je niet opnieuw theorie hoeft te doen, ik weet niet precies hoe het zit :')
 
Laatst bewerkt:
Nou, vandaag voor het eerst met een groep motorgereden en we troffen het ook nog eens met het weer!
Zonnetje erbij, mooie bochten gereden... ideaal

Het ritje was georganiseerd door de rijschool waar ik gelest heb. Ex-lessers e.d. konden meerijden. Was wel de jongste en enige met een A1 motor maar kwam prima mee. Was dan ook geen kneedown ritje natuurlijk :p In totaal ruim 30 motorrijders, wel een beetje opgesplitst in kleinere groepjes

Hebben we dat ook weer een keertje meegemaakt :P
 
Je hoeft toch alleen nog maar AVD te doen als je 2 jaar uit zit :?
en in jouw geval als je al je A1 hebt voor de 2 jaar naar A2 wil alleen AVB & AVD toch?
althans is was in de veronderstelling dat als je eenmaal je theorie had die niet meer hoefde.. O-)
Bij een upgrade hoef je niet je theorie te doen.
Maar bij een los nieuw rijbewijs van A1 naar direct A zwaar, dan wel dacht ik.

Dat is inderdaad het geval. Misschien alsnog niet duidelijk uitgelegd. Hmm

Ik heb nu dus A1. Als ik naar A wil gaan ga ik er in alsof ik een nieuw rijbewijs ga halen dus moet ik in principe (over theorie twijfel ik, ivm anderhalf jaar geldig zijn van je theorie) alles weer doen.
Dit zelfde geld ook voor A1 naar A2 binnen de 2 jaar. Dit geld als nieuw rijbewijs en moet je alles weer behalen.

Voor A2 hoef ik nu nog iets meer dan 8 maanden te wachten en hoef ik alleen een rondje te rijden.
Voor A moet ik sowieso nog tot Maart 2016(ben ik 24) of Juni (zal ik mijn A2 2 jaar hebben) 2017 wachten.
 
Heb mijn motor gemaakt,
ik kan weer rijden!!! :]

Heb helaas bijna heel september niet kunnen rijden maar dan is hij nu toch eindelijk weer werkende,
heb er vandaag alweer mee naar werk gereden.. en nu al op motor forum :9

maar zou ik tijdens mijn pauze deel 4 van dit topic dan maar aan maken? :Y
 
Heb mijn motor gemaakt,
ik kan weer rijden!!! :]

Heb helaas bijna heel september niet kunnen rijden maar dan is hij nu toch eindelijk weer werkende,
heb er vandaag alweer mee naar werk gereden.. en nu al op motor forum :9

maar zou ik tijdens mijn pauze deel 4 van dit topic dan maar aan maken? :Y

Tuurlijk, ga je gang! :)


Nou, vandaag voor het eerst met een groep motorgereden en we troffen het ook nog eens met het weer!
Zonnetje erbij, mooie bochten gereden... ideaal

Het ritje was georganiseerd door de rijschool waar ik gelest heb. Ex-lessers e.d. konden meerijden. Was wel de jongste en enige met een A1 motor maar kwam prima mee. Was dan ook geen kneedown ritje natuurlijk :p In totaal ruim 30 motorrijders, wel een beetje opgesplitst in kleinere groepjes

Hebben we dat ook weer een keertje meegemaakt :P

Dat zijn leuke dingen om te doen, dat mis ik wel.
 
Tuurlijk, ga je gang! :)Dat zijn leuke dingen om te doen, dat mis ik wel.

Wat houdt je tegen met zo'n rit mee te rijden??

@Robinjohnson95
Ik vind het prima als je een deel 4 maakt :Y
Beter dan dat dit topic straks op slot wordt gegooid en niemand een nieuw topic aanmaakt :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan