Het 11kw Rijders Topic (III) - Met de Motor op het Fietspad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tommy waarom zeg je het zo negatief,
vind wel dat je mening een beetje bot over komt..

ben ook benieuwd wat de gemiddelde mf'er als beste beschouwt,
er is nooit een beste voor iedereen en daarom is er een percentage voor wie welke het fijnst vind..
des al niet te min ben ik wel benieuwd welke mensen het leukst vinden.
Ben niet negatief, ik ben kritisch. Maar sorry als ik als een azijnzeiker overkom.

Mijn advies is gewoon om de poll ietwat beter en specefieker op te stellen, nu roept iedereen maar wat terwijl de resultaten eigelijk niet echt vergelijkbaar zijn. ^Hierboven bv. al: "beste", "fijnst" en "leukste" zijn drie compleet verschillende definities, en bij mij zou er bij alle drie een andere motor gekozen worden.

Dus als je iets duidelijk omschrijven kunt wat je nu precies weten wilt kunnen wij er goed antwoord op geven. Als je me nu excuseerd, ik moet ergens anders de bromsnor uithangen :+
 
Puur uit nieuwsgierigheid,

Waarom een WR125? Hij is namelijk nogal, inferieur, tov elke andere mogelijke SM gezien je niet tot 11kw gelimiteerd bent.
 
Ben niet negatief, ik ben kritisch. Maar sorry als ik als een azijnzeiker overkom.

Mijn advies is gewoon om de poll ietwat beter en specefieker op te stellen, nu roept iedereen maar wat terwijl de resultaten eigelijk niet echt vergelijkbaar zijn. ^Hierboven bv. al: "beste", "fijnst" en "leukste" zijn drie compleet verschillende definities, en bij mij zou er bij alle drie een andere motor gekozen worden.

Dus als je iets duidelijk omschrijven kunt wat je nu precies weten wilt kunnen wij er goed antwoord op geven. Als je me nu excuseerd, ik moet ergens anders de bromsnor uithangen :+
:^
 
Ja die witte inderdaad met die extra's erop!

Ik zeg ook 'de enige 125cc-er'. Anders natuurlijk een zwaardere SM.
Ah zo... Denk persoonlijk dat de gemiddelde MF'er met al een x aantal deccenia rijervaring (u kunt ze vaak spotten door de bmw boxermotoren :+ ) wanneer je ze op een 2-takt 125cc SM zet ze de grootste lol zullen hebben.

Ikzelf geniet ook erg ervan, het hebben van weinig koppel, helemaal onderin, en dan een schreeuwer bovenin, waarmee je best gas kunt geven op de openbare weg zonder vliegcurses nodig te hebben. Daarnaast weegt het geen bal en zijn het toch wel een van de ultieme smijtfietsem.

Echter het woonwerk wat ik ermee doe is uiteraard niet bepaald ideaal te noemen, het zijn meer superleuke fietsen....voor erbij, en niet als primaire motor dus. Tenminste, dat denk ik. :]
 
2-takt is ook wel leuk, alleen je gaat er zo van meuren. :+
Dan toch liever zo'n WR.... of anders een 4-cil 250cc'ertje. Lekker janken met 20k rpm.
 
2-takt is zeker leuk, die Yamaha RD 250 die ik ooit had was pure fun. En rap, heel rap.
En een ongelofelijke jankert. :+
 
wie heeft er zin om een 11kw meeting te houden en een leuk tourtje erachteraan te plakken??

Ik wel maar dan komt die wel in het noorden!
alleen ik weet niet of ik mijn motor weer snel werkend krijg?

Ze zit namelijk nu met probleempjes thuis,
ik gok dat er iets is met de carburateur een verstopping ofzo.
 
Ja die witte inderdaad met die extra's erop!Ah zo... Denk persoonlijk dat de gemiddelde MF'er met al een x aantal deccenia rijervaring (u kunt ze vaak spotten door de bmw boxermotoren :+ ) wanneer je ze op een 2-takt 125cc SM zet ze de grootste lol zullen hebben.

Ikzelf geniet ook erg ervan, het hebben van weinig koppel, helemaal onderin, en dan een schreeuwer bovenin, waarmee je best gas kunt geven op de openbare weg zonder vliegcurses nodig te hebben. Daarnaast weegt het geen bal en zijn het toch wel een van de ultieme smijtfietsem.

Echter het woonwerk wat ik ermee doe is uiteraard niet bepaald ideaal te noemen, het zijn meer superleuke fietsen....voor erbij, en niet als primaire motor dus. Tenminste, dat denk ik. :]

Koppel is veel leuker joh :P
 
Ik denk dat de vraag eerder: wie ziet het niet zitten moet zijn. Het is volgens mij altijd nog wachten op een goed initiatief.
 
Ja die witte inderdaad met die extra's erop!Ah zo... Denk persoonlijk dat de gemiddelde MF'er met al een x aantal deccenia rijervaring (u kunt ze vaak spotten door de bmw boxermotoren :+ ) wanneer je ze op een 2-takt 125cc SM zet ze de grootste lol zullen hebben.

Ikzelf geniet ook erg ervan, het hebben van weinig koppel, helemaal onderin, en dan een schreeuwer bovenin, waarmee je best gas kunt geven op de openbare weg zonder vliegcurses nodig te hebben. Daarnaast weegt het geen bal en zijn het toch wel een van de ultieme smijtfietsem.

Echter het woonwerk wat ik ermee doe is uiteraard niet bepaald ideaal te noemen, het zijn meer superleuke fietsen....voor erbij, en niet als primaire motor dus. Tenminste, dat denk ik. :]

Gelukkig staat er vaak in :+ Heb dan geen decennia rij ervaring, maar oh bijna 6 jaar alweer :')
Ik ben van de RSV naar de Boxer gegaan voor de ultieme mix tussen comfort, bepakking en sport capaciteiten *O* (De eis was na de RSV te hebben gehad, een twee cilinder :9 )
 
Voor 2e hands slaat dat nergens op. Ze mogen blij zijn dat ze 'm altijd kwijt zijn. Of vraag 50 euro voor wat olie en even nalopen.

Bij mijn MT-03 hoefde ik bij Horeon geen rijklaarkosten te betalen, de motor was nog zo nieuw (net 4000km op de klok), dat dit niet hoefde. Wel nieuwe olie, remvloeistof en koelvloeistof gekregen, voor de rest was alles zo goed als nieuw. Verder nog wat van de prijs af en mijn oude motor erop geruild. Het kán dus wel.
 
Inderdaad, Monomuis, en deze MSX heeft nog geen 3.000 km gelopen zelfs. Wat doen ze in vredesnaam voor die 299 euro? Het is gewoon een verkapte prijsverhoging.
Maar dit is wel een leuke MSX en de extra's maken het nog leuker. Daar heeft iemand veel in geïnvesteerd.
 
Ik ben ook wel voor een 11Kw meeting, zolang het binnenkort maar een keer is dat het weer nog goed is.
Locatie maakt me niet zo heel veel uit, liefst ergens midden Nederland zodat er genoeg volk op af kan komen
 
Volgende week zondag wordt goed weer als ik de voorspelling nu zo zie. Volop zon en 20 graden.
Ik ga dan een toerrondje rijden met de rijschool waar ik heb gelest. Ze hebben een toertochtje georganiseerd voor ex-lessers

Ik word ook bijna 20 en nu begin ik toch wel te twijfelen of ik tóch niet alvast voor A2 rijbewijs op wil.. Ik ben het vermogen nu wel eens zat... Maar dan moet ik wéér AVB oefenen met zo'n zwaardere motor en 150 euro aftikken oid voor dat examen...

Hier word je toch niet goed van...
 
Volgende week zondag wordt goed weer als ik de voorspelling nu zo zie. Volop zon en 20 graden.
Ik ga dan een toerrondje rijden met de rijschool waar ik heb gelest. Ze hebben een toertochtje georganiseerd voor ex-lessers

Ik word ook bijna 20 en nu begin ik toch wel te twijfelen of ik tóch niet alvast voor A2 rijbewijs op wil.. Ik ben het vermogen nu wel eens zat... Maar dan moet ik wéér AVB oefenen met zo'n zwaardere motor en 150 euro aftikken oid voor dat examen...

Hier word je toch niet goed van...

Ik had de knoop ook snel doorgehakt moet ik zeggen. Ik ga voor mijn A2 rijbewijs direct wanneer het kan. (voor mij is het nog 10 maandjes). Dan koop ik (waarschijnlijk) een nieuwe honda 35kw serie. Deze blijft hoog in waarde, juist doordat het A2 rijbewijs er is en van dat geld kan ik nog eens 2 jaar later een leuke 1000cc voor een mooi prijsje kopen.

De knoop doorhakken ligt hem in dat ik over 5 maanden 24 word en dan al eigenlijk voor A kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de knoop ook snel doorgehakt moet ik zeggen. Ik ga voor mijn A2 rijbewijs direct wanneer het kan. (voor mij is het nog 10 maandjes). Dan koop ik (waarschijnlijk) een nieuwe honda 35kw serie. Deze blijft hoog in waarde, juist doordat het A2 rijbewijs er is en van dat geld kan ik nog eens 2 jaar later een leuke 1000cc voor een mooi prijsje kopen.

De knoop doorhakken ligt hem in dat ik over 5 maanden 24 word en dan al eigenlijk voor A kan gaan.

Over 10 maanden kan je je A2 rijbewijs gaan halen en over 5 maanden kan je je A halen.. waarom dan nog voor A2 gaan ? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan