Toch zou ik niet met een imitatie hendel willen rondrijden. Je weet niet wat voor kwaliteit pisbakkenstaal er is gebruikt. Het blijft een hefboom waarbij op het korte gedeelte die de pomp indrukt, aardig wat kracht komt te staan. In het dagelijks gebruik zal die prima functioneren. Het risico als de de rem serieus nodig hebt (noodstop), wordt de kracht duidelijk hoger en kan letterlijk het breekpunt bereikt worden. Misschien niet bij de eerste de beste keer maar later (metaalmoeheid).
Een origineel of een ander kwaliteits hendel is door de constructeur uitvoerig hierop getest en berekend. Bij imitatie wordt 1 op 1 de vorm van het hendel overgenomen van het origineel maar niet per se de kwaliteit van het metaal en de lagering.
Pimpen op zich is niet erg en kan een leuke bezigheid zijn maar wees jullie bewust van de gevaren, zeker als het om de remmerij gaat, dat was mijn primaire boodschap. Hopelijk groeien jullie door naar het grote A rijbewijs en dan worden de vermogens en massa's van de motoren, en de daaruit voortvloeiende om te zetten energie, alleen maar groter...
Volgens de RDW 7 kw, maar komt eigenlijk denk net iets boven de 11kw.
[afbeelding]
Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.
Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.
En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij
Volgens de RDW 7 kw, maar komt eigenlijk denk net iets boven de 11kw.
[afbeelding]
Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.
Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.
En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij
Gefeliciteerd! Je gaat er toch geen pekelfiets van maken hoop ik?Het was even wachten, maar het is het waard geweest! Mogelijk ooit nog een Grom, lekker goedkoop in brandstof..
[afbeelding]
Gefeliciteerd! Je gaat er toch geen pekelfiets van maken hoop ik?
Hallo, ik weet niet of dit forum heel actief is, maar ik heb sinds kort een 125 gekocht en zoek dus anderen die ook A1 rijden.
Ik rijd zelf een Suzuki DR125SM en vroeg me af of er nog anderen zijn die er zo een rijden en of er veel 125cc rijders in de Hoeksche Waard, Zuid Holland of omstreken zijn.
@lukepro3
zou jij zeggen dat met je vriendin rijden een van de leukste dingen is?
Mijn vriendin gaat binnenkort vertellen zij ze mij vandaag zomaar
Hier de meest actuele foto van mijn motor.[afbeelding]
leuke fiets, andere uitlaat eronder?
ik heb echt al duizenden km's samen gemaakt, (eerste 2 jaar reed ik nog 125 met der acherop) nu rijd ze 125cc en ik inmiddels al a2 rbw, Ik raad je wel aan een scala rider of ander merk communicatie te kopen dat maakt het plaatje wel echt compleet.
van ritjes in NL tot vakantie naar tjegië het is gewoon anders als met zomaar iemand touren.
Ik ben op dit moment aan het kijken naar andere uitlaten, nu zit er nog standaard op.
De uitlaat is niet echt goed te zien op de foto, maar ik zit te kijken naar Delkevic en dan complete uitlaten, niet heel duur en (volgens bekenden) geen verkeerd merk. Iemand ervaring mee?
Beste budget merk dat ik ken,
maat van mij had het onder een Honda CB500.. kwam een bruut geluid uit met plofjes en vlammen
Zou dit zelf dus ook gedaan hebben.
Plofjes en vlammen, hopen dat een mager 125je dat ook kan nabootsen :p
Wat ik me alleen af vraag, zou zo'n uitlaat de performance van de motor verbeteren? Dat zou naast een mooi geluid en een stoerdere look het totaalplaatje nog net iets leuker maken.
Hallo, ik weet niet of dit forum heel actief is, maar ik heb sinds kort een 125 gekocht en zoek dus anderen die ook A1 rijden.
Ik rijd zelf een Suzuki DR125SM en vroeg me af of er nog anderen zijn die er zo een rijden en of er veel 125cc rijders in de Hoeksche Waard, Zuid Holland of omstreken zijn.
Misschien ben je wel de enige in NL met een DR125SM! Die werden hier in NL nooit geleverd, wel in België.