Het 125/250 topic deel 8, VOLGAS het nieuwe seizoen in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het mooie machines, dat zeker, maar ik heb hier en daar gelezen dat er wat negatieve puntjes aan zitten.
Zoals het snel kunnen doldraaien van het schroefdraad. Maar met een beetje handigheid ga je er voorzichtig mee om, zodat het niet dol draait. .... Denk ik....
En misschien zit ik er ook wel helemaal naast, en klopt het niet wat ik gelezen heb.....

Niet persoonlijk tegen Jansiewansie hoor,
want volgens mij heeft hij die motor ook niet zo lang.
hoorde ik nou laatst ook niet iets over de kleppen van een honda :+ ? het is met elk merk wel iets denk ik
 
waar halen jullie de cros kleding en olieen onderdelen
ging eerder naar mulder maar daar ben ik nu niet meer zo,n fan van , op internet zie je de bomen door het bos ook niet meer
 
hoi chrisscross lijkt me opzich wel wat , maar moet eerst al mijn kleding enzo nog kopen en lidmaatschap regelen maar opzich lijkt het me wel wat .
weet iemand ook of het handig is om een crosser iets te verlagen ivb met mijn lengte 1,65 :X


Hee, ik zie dat je ook op motor-forum ziet. bij deze: je motor staat klaar, met de vering "verlaagd" heb ze al vast door de kroon platen laten steken voor je, staat al een stuk lager!
Ik hoor wel van je als je hem op haalt!

 
Vind het mooie machines, dat zeker, maar ik heb hier en daar gelezen dat er wat negatieve puntjes aan zitten.
Zoals het snel kunnen doldraaien van het schroefdraad. Maar met een beetje handigheid ga je er voorzichtig mee om, zodat het niet dol draait. .... Denk ik....
En misschien zit ik er ook wel helemaal naast, en klopt het niet wat ik gelezen heb.....

Niet persoonlijk tegen Jansiewansie hoor,
want volgens mij heeft hij die motor ook niet zo lang.

was ook niet zo opgevat.

klopt heb er nu net ongeveer 2.5/3 uurtjes mee gereden ff je olie wisselen en dan dit pfffff, goed flauw van.

of het aan het merk ligt? misschien wel, maar denk gedeeltelijk ook wel aan mensen die hem hiervoor hebben bereden en hoe die ermee om zijn gegaan.

heb ook weleens foutjes gemaakt met sleutelen, maar om 2 tapdraden kapot te draaien niet, je zou denken dat je bij de eerste keer gewaarschuwd bent.
 
Vind het mooie machines, dat zeker, maar ik heb hier en daar gelezen dat er wat negatieve puntjes aan zitten.
Zoals het snel kunnen doldraaien van het schroefdraad. Maar met een beetje handigheid ga je er voorzichtig mee om, zodat het niet dol draait. .... Denk ik....


Heb nog nooit een boutje of wat dan ook dol gedraait bij m'n suzuki..

als je weet wat je doet/doen moet, niks aan het handje.
En dat het mooie machines zijn geef ik je gelijk in :Y
 
Vind het mooie machines, dat zeker, maar ik heb hier en daar gelezen dat er wat negatieve puntjes aan zitten.
Zoals het snel kunnen doldraaien van het schroefdraad. Maar met een beetje handigheid ga je er voorzichtig mee om, zodat het niet dol draait. .... Denk ik....
En misschien zit ik er ook wel helemaal naast, en klopt het niet wat ik gelezen heb.....

Niet persoonlijk tegen Jansiewansie hoor,
want volgens mij heeft hij die motor ook niet zo lang.

Mensen draaien alles vaak veeel te vast. De meeste blok boutjes moeten maar op ong 10nm en je olietap bout op 30 ofzo. Vaak zit alles zo enorm vaat dat het wel kapot moet
..
 
Mensen draaien alles vaak veeel te vast. De meeste blok boutjes moeten maar op ong 10nm en je olietap bout op 30 ofzo. Vaak zit alles zo enorm vaat dat het wel kapot moet
..

Ik draai nu alles met de hand vast, niet meer met de momentsleutel en het WPH.
Want ik heb het idee, wanneer ik het op moment doe, dat het te strak zit.
Gewoon op gevoel, vast is vast, nog niks los gekomen.
 
Hier ook ja. Heb alleen het idee dat ik de 'locknuts' voor het kleppenstellen altijd te vast draai. Maarja, liever dat ik zon ding dol draai als dat ie los komt.
 
Hier ook ja. Heb alleen het idee dat ik de 'locknuts' voor het kleppenstellen altijd te vast draai. Maarja, liever dat ik zon ding dol draai als dat ie los komt.

In de kop doe ik alles WEL met een momentsleutel, daar 'voelt' het goed aan (is ook ijzer, en wat strerker).
Maar bijvoorbeeld de kleine m6 boutjes in het onderblok, die heb je zo dol, die doe ik liever met de hand, want ik voel goed aan wanneer ik op het limiet zit, en met een momentsleutel heb ik minder gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Ik draai nu alles met de hand vast, niet meer met de momentsleutel en het WPH.
Want ik heb het idee, wanneer ik het op moment doe, dat het te strak zit.
Gewoon op gevoel, vast is vast, nog niks los gekomen.

ik heb nog nooit iets vast gezet een boek.
altijd gewoon met gereedschap vind ik beter werken.

:+
 
In de kop doe ik alles WEL met een momentsleutel, daar 'voelt' het goed aan (is ook ijzer, en wat strerker).
Maar bijvoorbeeld de kleine m6 boutjes in het onderblok, die heb je zo dol, die doe ik liever met de hand, want ik voel goed aan wanneer ik op het limiet zit, en met een momentsleutel heb ik minder gevoel.
Ja, alleen die boutjes kunnen niet met momentsleutel. Want dan kan je de 'schroef' in het midden niet tegenhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan