Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.444
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook weer een bestelling van de huisleverancier binnen om mn nieuwe schuur in te richten
Ik ben benieuwd naar de slagmoersleutel, de RC2790. 1486nm koppel bij 113lpm luchtverbruik 8-)



Daarbij ook nog twee haspels voor in de bus erbij gekocht en geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
:N

die zooi heb ik genoeg en je betaald de spullen erbij gewoon zelf dus via het wereld wijde web aangeschaft *D dus enkele tientjes goedkoper.

de ouderwetse variant gebruikten we op het werk en waren we zeer tevreden over.

Dat kan ook ja. Er zijn meerdere versies van o. a. met een zaklamp. Maar de versie zonder accessoires kan je beter hebben, investeren in een goede bitse is meestal verstandiger.


Ik kwam er vandaag achter dat ik voor de rest van m'n leven geen bijten meer hoef te kopen heb nog een aantal setjes en berg losse bits. Waar dat allemaal vandaan komt. ...geen idee.
 
Ik heb ook weer een bestelling van de huisleverancier binnen om mn nieuwe schuur in te richten
Ik ben benieuwd naar de slagmoersleutel, de RC2790. 1486nm koppel bij 113lpm luchtverbruik 8-)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v725/kawavinni/20160210_115101_zpsrxpprfrm.jpg"]afbeelding~][/URL]

Daarbij ook nog twee haspels voor in de bus erbij gekocht en geinstalleerd.
[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v725/kawavinni/20160210_124010_zpsczom46ip.jpg"]afbeelding~][/URL]


Tikvoutje?
 
Komt uit het vorige topic, maar hier moet ik wel ff op reageren natuurlijk.
Disaster-Master..

Ja dat zal allicht..
Die set van midlock; wel opvallend dat t precies het zelfde setje/koffertje is als de hbm..
Ze hebben beide ook een gaatje linksonder in het koffertje.
En bij onze forumvriend autogereedschap staat nog ook het zelfde setje maar dan in een blauw koffertje, zelfde gaatje, en met de tekst 1 op 1 gekopieerd van de hbm site..

Ten eerste maken wij vrijwel alle productomschrijvingen zelf (dat zijn er duizenden). Helaas zijn er mensen bij die te belazerd zijn om zélf een paar zinnetjes te tikken, zoals in dit geval HBM. Maar zo zijn er nog 4 die dolgraag mijn omschrijvingen kopiëren omdat ze de inspiratie of kennis missen om te omschrijven hoe een bout verwijderaar werkt.

Ten tweede (inhoudelijk) een quote:
Sommige speciale gereedschappen worden met dezelfde mallen gemaakt, waardoor er diverse producten op de markt zijn die allemaal sterk op elkaar lijken. Maar er is wel degelijk kwaliteitsverschil, dit is terug te zien aan o.a pasvorm, afwerking en breeksterkte van het gereedschap. Wij zijn hier duidelijk in, want soms hebben wij zowel de A-merk als de hobby versie van het zelfde product in ons assortiment, met (uiteraard) een logisch prijsverschil.

Lijkt me nogal wiedes, in een Stahlwille boutverwijderaar zitten echt hele andere boortjes dan in de huismerk set en die van Midlock zit er tussenin (en alle onderdeeltjes zijn per stuk leverbaar), geen samenzwering, tenzij je het heel graag wil geloven ;)
 
Iemand aanrader voor goeie boortjes? Ik moet een aantal bouten voorzien van gaatjes voor borgdraad. Maar met mijn t.i.n. gecoate mannesman boortjes kom er er niet doorheen.
Gaat dat lukken met cobalt boortjes? En zo ja is er nog kwaliteitsverschil tussen een set van HBM of een ander willekeurige set?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan