Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.778
10.281
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Ik denk, dat op dit moment panasonic, hitachi en makita allemaal op hoog niveau staan en het spul wordt langzaam maar zeker betaalbaarder. Makita 5 ah accu's zitten inmiddels op 84 euro, dat kosten 5 jaar geleden de 2 ah ook. Ik heb afgelopen week de decoupeerzaag met 5 ah accu flink gebruikt en maar 1 keer hoeven opladen.

Doe mij maar blauw

25496011695_2ebd8e6173_b.jpg


29557938334_904197b267_b.jpg


Of oranje, als het een beetje mannelijk moet :+
24637881232_5f5cba19b6_b.jpg


Check dit filmpje, echt wel taai die germans https://www.youtube.com/watch?v=_EEtGCL-2P8
 
Ik zeg niks over Bosch blauw want dat behoort absoluut tot de top. Altijd al zo geweest overigens.
Ik heb een ouder type Bosch gehad, nog met de oude batterijen. Machine it top! Batterijen niet.

Nu dus groot fan van Panasonic, en ik durf hardop te zeggen dat het niets, maar ook echt helemaal niets onder doet voor welk merk dan ook. Dat spul gaat maar door. Al word het zo heet dat je er een ei op kan bakken, het is altijd sterk en betrouwbaar.
 
Doe mij maar blauw

[afbeelding]

[afbeelding]

Of oranje, als het een beetje mannelijk moet :+
[afbeelding]

Check dit filmpje, echt wel taai die germans https://www.youtube.com/watch?v=_EEtGCL-2P8


Ik heb wat langer terug een accumachine van Bosch door eerst Dewalt en later makita vervangen, van beide waren de accu's ruk en de Bosch machine had regelmatig kabelbreuken door beweging van de motor en een slechte boorkop. Recent een nog lang niet versleten bosch decoupeerzaag aan de kant gelegd, het ding miste de precisie van een eerdere bosch. Reden dat ik hem bijna niet gebruikte. Ik heb nu een makita en die heeft weer de precisie die ik zoek. De accumachine heb ik nu dik 6 jaar en heeft nog de originele accu's. Hij wordt veel gebruikt met de gatenzaag en voor zwaar schroefwerk. Zodra de accu's op zijn ga ik van de 14.4 naar 18 volt. De machine begint nu door slijtage minder precies te worden. Makita heeft nu een 36 volt cicelzaag gevoed door 2 18 volt accu's, zodra daar een inval versie van komt, gaat het weer geld kosten, draadloos werken bevalt steeds beter.
 
Compressor 2 cilinder 50L 10Bar 3PK (NIEUW)
€ 235,00
http://link.marktplaats.nl/m1142596...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Iemand ervaring met Scheppach? Voor dit geld nieuw en met deze specificaties lijkt me niet gek.

Geen ervaring met het merk, kom het echter wel vaker tegen als ik op zoek ben naar gereedschap online.

Prijs lijkt netjes, bij scheppach zelf kosten ze 309 nieuw of als b-waren 209 / 219.

Online is de voordeligste prijs incl. verzenden (binnen duitsland) 233,99
http://gn-baumarkt.de/index.php/scheppach-kompressor-hc53dc.html

Dus als je ervoor in de markt bent en je krijgt hem voor die prijs incl. rekening en garantie is dat zeker een nette prijs. over de kwaliteit kan ik helaas niet zeggen.

Gr!
 
Staat hier een dieselkanon te blazen Kibbe ,
alleen niet permanent :)

Het voordeel is wel van MDF, zo goedkoop als het kan.. dus makkelijk te vervangen
als het "op" is..
Je kan er gewoon op lassen/spuiten... wat in fixeren met schroeven..
"is het stuk, voor een paar euro een andere plaat"

Wat ook een nadeel is, het neemt makkelijk vloeistoffen op ( en krijg je "bobbels" )
Ga hier binnenkort de banken wat minder diep maken, en de bladen vervangen voor
vloerplaten/bouwplaten.
 
Hier ook werkbankje gemaakt met balken. Kwamen uit flink formaat pallet, elk balkje 1m5m lang. Voor een prikkie gekocht en een doos schroeven en houtlijm verder en er staat een loodzware werkbank. Later nog met gratis rabat delen de achter en zijkanten dicht gemaakt.
 
Ik heb wat langer terug een accumachine van Bosch door eerst Dewalt en later makita vervangen, van beide waren de accu's ruk en de Bosch machine had regelmatig kabelbreuken door beweging van de motor en een slechte boorkop. Recent een nog lang niet versleten bosch decoupeerzaag aan de kant gelegd, het ding miste de precisie van een eerdere bosch. Reden dat ik hem bijna niet gebruikte. Ik heb nu een makita en die heeft weer de precisie die ik zoek. De accumachine heb ik nu dik 6 jaar en heeft nog de originele accu's. Hij wordt veel gebruikt met de gatenzaag en voor zwaar schroefwerk. Zodra de accu's op zijn ga ik van de 14.4 naar 18 volt. De machine begint nu door slijtage minder precies te worden. Makita heeft nu een 36 volt cicelzaag gevoed door 2 18 volt accu's, zodra daar een inval versie van komt, gaat het weer geld kosten, draadloos werken bevalt steeds beter.
Precies mijn gedachte, alles Makita en liefst draadloos.

Al was de afkortzaag draadloos iets te gortig voor de hobby, dus van het weekend een LS1018L aangeschaft ter vervanging van de HBM afkortzaag die ik ooit bij gebrek aan budget had gekocht.

Krijg geen foto geüpload met m'n telefoon.. Dan maar linkje
LS1018L 230 V Radiaal afkortzaag 260 mm - Makita - Professioneel handgereedschap voor bouw, industrie en tuin
 
Laatst bewerkt:
Op tweakers word de inval cirkelzaag met lineaal aanbevolen als je niet te veel wilt uitgeven. Hij komt dan na mafell, festo, makita/bosch. In prijs is het verschil ook erg duidelijk qua stappen.
Ik zou het wel aandurven eigenlijk.

Maar dus geen persoonlijke ervaringen
 
Op tweakers word de inval cirkelzaag met lineaal aanbevolen als je niet te veel wilt uitgeven. Hij komt dan na mafell, festo, makita/bosch. In prijs is het verschil ook erg duidelijk qua stappen.
Ik zou het wel aandurven eigenlijk.

Maar dus geen persoonlijke ervaringen


Ik alleen ervaring met de oudere festool invalzaag, die is goed, recenter heb in een makita invalzaag gekocht, die is ook erg goed. En heel recent een Festool cs50eb trekzaag gekocht, kan je afkorten en schulpen. Werkt zeer precies en dat is wat ik zoek voor mijn werk. Voor het lompe afkortwerk heb ik nog een onverwoestbare elektra beckum met verlengtafel staan. Doet al bijna 20 jaar zijn werk.
 
Compressor 2 cilinder 50L 10Bar 3PK (NIEUW)
€ 235,00
http://link.marktplaats.nl/m1142596...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Iemand ervaring met Scheppach? Voor dit geld nieuw en met deze specificaties lijkt me niet gek.
Ik heb een paar jaar Scheppach-spul verkocht (aan professionele gebruikers).
Voor ons was het de absolute bodemklasse omdat we meestal veel duurdere machines verkochten.
Voor een prof is het niet veel, het werkt redelijk voor 2 a 3 jaar, dan moet het echt weg. Voor een hobbyist waar de machine niet vele uren per week draait is het prima.
 
Ik heb een paar jaar Scheppach-spul verkocht (aan professionele gebruikers).
Voor ons was het de absolute bodemklasse omdat we meestal veel duurdere machines verkochten.
Voor een prof is het niet veel, het werkt redelijk voor 2 a 3 jaar, dan moet het echt weg. Voor een hobbyist waar de machine niet vele uren per week draait is het prima.

Maar als je die productomschrijving leest, weet je wel dat je met iemand te maken hebt die je ook een aggregaat zou kunnen verkopen als je naar een compressor vraagt _O-
 
Ik heb een paar jaar Scheppach-spul verkocht (aan professionele gebruikers).
Voor ons was het de absolute bodemklasse omdat we meestal veel duurdere machines verkochten.
Voor een prof is het niet veel, het werkt redelijk voor 2 a 3 jaar, dan moet het echt weg. Voor een hobbyist waar de machine niet vele uren per week draait is het prima.
Erg fijn om het van een, voor mij, zeer betrouwbare bron te lezen.
Ik heb wel oren naar de inval zaag van ze. Nu het budget nog ;(
Ik he gewerkt met de festo uit dr zzp bus van mijn vader (keuken/badkamet monteur) welke ongeveer 15 jaar oud is geloof ik.
Ik ga dus budget inzamelen voor dat apparaat.
 
Compressor 2 cilinder 50L 10Bar 3PK liter (NIEUW)
€ 235,00
http://link.marktplaats.nl/m1142596...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Iemand ervaring met Scheppach? Voor dit geld nieuw en met deze specificaties lijkt me niet gek.

Ben toch voor gebruikt gegaan.
50 liter leek me toch net een twijfelgeval qua grootte, en ik kwam een mooie Airpress 100 liter tegen. Mooi rustig lopende laagtoerige 2 cilinder op 380v. Voor €200 denk ik een nette deal.

2eaqs6e.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan