Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.933
10.467
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:

En als je op enig moment de zaag of een lasapparaat er op moet zetten is er geen man overboord.

db
Dat is toch echt géén geld zeg ... 😲

Heb je er daadwerkelijk ervaring mee? Ik bedoel; ik sleutel al ruim dertig jaar met een fijne kwaliteit gereedschap, dat destijds best wat Oud Hollandsche Guldens heeft gekost.. en tegenwoordig zie ik bij de Action soms wat handgereedschap liggen voor zo bizar weinig geld, en verrassend genoeg soms ook nog van een kwaliteit die voor een (serieuze) hobbyist echt wel voldoende is ...
 
Ik heb al enkele jaren een minimale set 1/2" ratel en een uitgebreide 1/2" met 1/4" set van gamma huismerk. Afgezien dat ik de de 1/4" ratel een keer inwendig heb schoongemaakt en ingevet en een dop onderdeel is geworden van een auto doen de beide set het prima.

Heb ook een set steek steek gamma huismerk, werkt prima.

db
 
Dat is toch echt géén geld zeg ... 😲

Heb je er daadwerkelijk ervaring mee? Ik bedoel; ik sleutel al ruim dertig jaar met een fijne kwaliteit gereedschap, dat destijds best wat Oud Hollandsche Guldens heeft gekost.. en tegenwoordig zie ik bij de Action soms wat handgereedschap liggen voor zo bizar weinig geld, en verrassend genoeg soms ook nog van een kwaliteit die voor een (serieuze) hobbyist echt wel voldoende is ...
Bedankt voor de Gamma tip @Dirtbag . Action heeft inderdaad ook: Werckmann ringsteeksleutelset | Action.com
Dat is helemaal geen geld. 8)7 Ik haal die morgen wel even op om te testen (of iemand moet mij kunnen vertellen dat het echt rotzooi is).
 
Bedankt voor de Gamma tip @Dirtbag . Action heeft inderdaad ook: Werckmann ringsteeksleutelset | Action.com
Dat is helemaal geen geld. 8)7 Ik haal die morgen wel even op om te testen (of iemand moet mij kunnen vertellen dat het echt rotzooi is).

Werckmann ringsteeksleutelset | Action.com dat bedoel ik ... gereedschap is op deze manier toch bijna wegwerpmateriaal geworden! :P In de zeventiger/tachtiger jaren kocht ik gereedschap dat drie keer zo duur was, bij de kijkshop ofzo, maar het was ook drie keer zo slecht...
 
Ik gebruik de sleuteltjes 10 en 13 van de Action regelmatig, ze zijn lekker kort. De combinatietangen zijn helemaal werelds. Daarnaast heb ik in de keukenkast een 3/8 doppensetje van de Action. Het chroom barst een beetje van dopje 10 maar het is verder prima spul. En ik heb er in/onder de auto al flink wat mishandelingen mee gedaan. Ik kan het niet afraden.
 
Geen idee wat een action sleuteltje 10 kost... Maar bij de gereedschapshandel op de hoek bij werk betaal ik €3,10 ofzo voor een gedore sleuteltje. Daarvoor hoef ik niet naar de action. Heb inmiddels dus een handvol vermaakte sleuteltjes 10
 
Voor wat het kost is het gewoon geweldig spul, die prijs/kwaliteit verhouding kan niemand tegen op.

Maar even voor de prijs dan ...er zijn van b-merken regelmatig koffersets te koop waar een set sleutels, ratels met doppen en noem maar op wordt aangeboden voor onder de 100 euro...
voor die paar centen extra zo'n koffer...
b.v.
 
Maar even voor de prijs dan ...er zijn van b-merken regelmatig koffersets te koop waar een set sleutels, ratels met doppen en noem maar op wordt aangeboden voor onder de 100 euro...
voor die paar centen extra zo'n koffer...
b.v.


Zo'n koffer heb ik ooit gehad, maar die kwaliteit is echt om te janken :')
Is de grootste Chinese brol met een Duitse merknaam er op...

Spul van de Action is een stuk beter.
 
Of pak die koffer van de huisleverancier , zit ook *veel* in. Mannesman of zo iets.
En verbazend goede kwaliteit. * ja , ok.. het is geen A merk.. *

Gebruik hem op *poolse* vakantie, heb er nog niet iets niet mee kunnen repareren ( tot aan wielophanging problemen aan toe )

Enige wat je eigenlijk extra moet meenemen is een hamer / breekijzer .
 
Mwah, betwijfel of je (tegenwoordig) daadwerkelijk noemenswaardige verschillen gaat meten tussen een steeksleutelsetje van de Action en wat duurder spul. De kans dat er een maandagochtend modelletje bij zit zal vast groter zijn maar het prijsverschil met de echte merken is dat risico wel waard voor de sporadische knutselaar.
Dat spul wat in bovengenoemde koffer zit is vaak wel echt de grootste troep8)7
 
Je merkt het wel, zeker als je het spul zwaarder gaat belasten / het allemaal wat roestig is .. ( het sleutel object )

Dat zijn de momenten dat je het verschil merkt, draai je die kop rond van die bout of komt ie los. ( budget vs merk steek/ring sleutel )

Zet je er een verleng stuk op van een meter, breekt die dop , of trek je er gewoon die moer mee los. ( budget vs merk dop )

( ect ect )


Denk dat zaken als een uitlaat , spruitstuk, wielophanging van een koekblik ( ter voorbeeld ) de mannetjes van de jongens scheid aangaande gereedschap.

Doe je dit soort dingen niet zelf, zie ik geen nut in om te investeren in A merk gereedschap eerlijk gezegd .
 
Tsja dat zal lastig gaan aangezien ik hier enkel Facom en Gedore spul heb liggen...

Dat daar gelaten, de sporadische stoep knutselaar hoeft de grens helemaal niet op te zoeken. En dan is dat Action gereedschap echt zo verkeerd nog niet en voldoet het prima.
Dit blijven eeuwige en terugkomende discussies uiteraard maar dat maakt niet uit. :+
 
En zo help ik ook wel eens wat vrienden met hun knakengereedschap van de Action. Kwestie van inzien welke kwaliteit er noodzakelijk is voor welke klus. Beetje suf onderhoud aan een motortje heb je geen gevulde Facom kar voor nodig, voor het werk als servicemonteur zou ik dan (vanzelfsprekend) weer niet op pad gaan met een setje Action gereedschap, omdat je zekerheid moet hebben.

Maar ik begrijp dat je nog steeds geen directe ervaring hebt met het spul. Ik ga niet roepen dat het topkwaliteit is, maar wel dat het voor het geld heel prima bruikbaar is voor de huis tuin en keuken klusser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan