Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Een goed onderhouden betonboormachine lekt vet uit de kop. Je dient het er regelmatig in te spuiten zodat je machine de maximale energie in de boor/beitel kan overbrengen. Met het boren van de wieldwingers (die grijze buizen) staan we af en toe de hele dag te boren. Zwartere handen kan je bijna niet krijgen. Het loopt gewoon langs je boor naar beneden. En met max ~100 gaten moet je regelmatig wisselen
2 stuks GBH-11DE, zware Makita 3/4” slagmoersleutel en een compressor om de gaten leeg te blazen. 2e foto is m’n dochter. Die zat effe zonder werk
Bekijk bijlage 1449961Bekijk bijlage 1449962Bekijk bijlage 1449963
Dat is een wel even een ander machientje en toepassing dan de DeWalt die ik had hoor. Die hoefde alleen maar wat schilderijtjes op te hangen :p
Btw, Dat lijken me echt de mindere dagen om te werken zeg...
 
Het principe maakt geen verschil. Bij een SDS boortje heb je strakke sleuven en lange bredere met ronde uiteinden. Dit is het stuk waarin je boor kan bewegen. Dit moet gesmeerd worden om optimaal te functioneren. Daarom moet je bij beton ook niet duwen. Dan doe je het slaan teniet.
 
Ziet er wel degelijk uit 👍

Ik heb een keer een grote nagelknipper gekocht bij een drogist voor €18, In Zwitserland.

Even later verklaarden de 3 anderen mij voor gek.
En een dag later kreeg ik dezelfde standaard voor €1.

Toch zat er wel verschil in. De goedkope knipt met bramen achter te laten. De dure niet :o
Alleen de dure heeft schijnbaar net een iets andere ronding/vorm.
Ik kom moeilijker om die grote harde teennagel heen. Beetje ingegroeid ook nog.
Dat gaat weer beter met de goedkope.
 
Hou op over gaten in beton hakken , krijg nog hoofdpijn van dat fucking hoogoven beton wat die klote mof
hier ooit op de meest bizarre plaatsen in dat huis en schuur heeft verwerkt.
Nergens netten in gegooid.. de lul, dus t scheurt wel.. maar .. wat een smerig soort teringbeton is dat.

Dat bunkers bouwen.. het is echt het aard van het beestje !

Grap is, de king size milwaukee van de aannemer die hier bezig was liep er op stuk.

Heb zelf de klus afgemaakt met m'n 50 euro kostende powerplus-tools ( echt.. cheaper kan gewoon niet ) .
Ding werkt nog steeds, en geloof me.. ben d'r nou niet echt zuinig op.
Heb het idee dat er gewoon zo grof materiaal in is verwerkt.. het wil gewoon niet stuk :) :) :)

.. ok, onderhoud hem dan weer wel goed.. denk dat het vet wat in dat kopje zit gespoten meer heeft gekost als het machientje zelf.
 
Nou..., ik had onlangs een link opgeslagen van een webshop in Appingedam, maar die zijn in het voorjaar pas weer actief.
Op hun site bieden ze wel grote 12 aan.
Ik heb zelf deze om te sleutelen (daar gaat dit topic toch over?):
Ik heb deze in maat 11, terwijl ik normaal ook maat 12 draag en vind ze goed zitten. Nauwsluitend, maar dat vind ik hierbij wel prettig. Nadeeltje is dat het rubber iets vet opneemt, en ze daardoor wel afgeven wanneer ze vuil worden. Komt er niet doorheen ofzo.

Ze zijn er ook in maat 12:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deze om te sleutelen (daar gaat dit topic toch over?):
Ik heb maat 11, maar draag normaal ook 12 en vind ze goed zitten. Nauwsluitend, maar dat vind ik hierbij wel prettig. Nadeeltje is dat het rubber iets vet opneemt, en ze daardoor wel afgeven wanneer ze vuil worden. Komt er niet doorheen ofzo.

Ze zijn er ook in maat 12:
Da's wel lekker ja, maat 11 of 12.

Normaal is het grootste 10, want elastisch toch?, en na een tijdje vallen je handen eraf.
 
Hahahaha, sorry! Een streepje had inderdaad veel duidelijk gemaakt. Het zijn wiel-dwingers die ervoor moeten zorgen dat de vrachtwagen zo voor een dock staat dat de klep vd brug erin past en je met je heftruck kunt laden en lossenBekijk bijlage 1449978

Ah ja, kom ze regelmatig tegen!

Beter bekend als de “ik-ben-platkop-chauffeur-en strepen-zijn-niet-voldoende-om-recht-voor-een-dock-te-komen-buizen”
 
Dat de baas nog niet genoeg near-miss meldingen heeft gedaan en hij er snel nog wat moet opschrijven.
de ongevallen ijsberg komt weer op het bord ..... :o :o :X:P



kwam vandaag weer een melding uit een buitenlandse vestiging, iemand die over een transportband wil en daar dan boven op gaat staan... bleek helaas het bewegende deel van de baan te zijn dus op zijn plaat ...nu komt dan eindelijk wel dat trappetje over de band :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan