Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.077
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Onder het mom “domme vragen bestaan niet”.. hoe maak je een magneet schoon?
Aan mijn lasmagneet heeft zich aardig wat metaalslijpsel verzameld, het valt niet mee dat er weer af te krijgen... is er een trucje voor?
 
Dat is juist de grap van zo’n ding. Hij geeft de bout/moer zo’n opdonder. Dat is maar een moment. Een schroefmachine breekt je polsen al rond de 50Nm. Die zet af op degene die hem vast heeft

Yep.... heeft mij een half jaar gekost voor ik alles weer kon met mijn pols toe ik mij dit met schade en schande leerde.


De dag erop slagmoersleutel besteld.
Beviel zo goed, 2 maand later nog 1 besteld :+
 
Om het geheel mooi in balans te krijgen zal het geheel dan best wat breder moeten worden. Beste manier is om toch de liggers schuin te zetten.
Zover ga ik deze niet meer aanpassen. Hij is gemaakt voor dit werk. Als het werk gereed is gaan de wielen eraf en de rest de ijzerbak in. Alle tips en onhandigheden gaan op de harde schijf. Mocht er weer zo’n klusje voor doen dan komen daar de aanpassingen in. Voor het mooie is ie nu ook te hoog. Hartmaten vd liggers zijn 200 en 175 zou het makkelijker maken de panelen weg te leggen en pakken. De bouwtekening was ook niet meer dan een schets op de zijkant van een doos. Zwaartepunt tussen de wielen houden en de rest niet te moeilijk
 
Laatst bewerkt:
Het zal ook niet zo’n hele grote klusser zijn. Er zit nog geen kras op de machine en Makita levert al een jaar of 10-15 geen rode accu’s meer
Ach, uit dat zelfde tijdperk heeft mijn vader nog altijd een haakse machine van Makita in zijn bus liggen. dit komt uit 1999-2000 (start eigen bedrijf) en werd zeker in de eerste jaren nog best gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan