Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.131
10.692
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik vast de fotos en of filmmateriaal gemist :P

Jup :)

Samenvatting :
Bult kolen.. goed heet stoken.. ( tussen een paar totaal niet geschikte stenen )
Maar fuck it.. het hoeft maar 1x te werken ...

Prutser met een biertje in z'n kraag ( yo, weekend ) .. gooit daarna een 5mm binnendiameter slang vol op open met 8 bar lucht

Naja..

We hadden in Zeeuws Vlaanderen even een Vesuvius zeg maar ...
 
Klopt, heb gewoon het goeie materiaal er niet voor beschikbaar , het was een slav-style beunpoging.

Máár .. het is een beetje gekomen, kan morgen passen of het genoeg was.
( heb maar een lullen-velletje nodig dat het past )

Afdeling extreem-grof-geweld ging ook niet , de draadeinde en die sluit-balk moeten wel goed blijven functioneren.
( als je maar hard genoeg slaat krijg je alles wat krom is , recht ;p )
 
Gewoon een houtvuur opstoken, het hele spul er in pleuren, (zorg dat je er een handvat o.i.d. aan maakt om het weer uit het vuur te halen)

Wacht tot het roodgloeiend is, haal het uit het vuur, en klop het buisje om de hamer heen.

Ik geef geen garantie op succes. ;) :+
 
Gewoon een houtvuur opstoken, het hele spul er in pleuren, (zorg dat je er een handvat o.i.d. aan maakt om het weer uit het vuur te halen)

Wacht tot het roodgloeiend is, haal het uit het vuur, en klop het buisje om de hamer heen.

Ik geef geen garantie op succes. ;) :+
:t :Y

Vrougûh deed de smid het ook zo.

Daarna kwam de acetyleenbrander, en daarna weer de buigbank op hydrauliek..
 
Totale dwarsstraat :


Ik heb hier een ketting, 12,9mm dik ( het staal van de schakel )
Geen merktekens te vinden.

Hoeveel ton ( trekkracht ! ) zou dit moeten kunnen hebben ( ja ja.. ik weet, het breekt bij de dunste / zwakke schakel )

Indicatie :

Ketting word 1.20 meter lang, ik kan er hydraulisch tot 25 ton aan trekken ( dat kan de auto / het systeem )

Hoe kan ik op een bierviltje berekenen hoeveel ton ik er aan kan hangen / trekken voor die ketting het opgeeft ?

( heb al wat pdf's gevonden, maar de materie gaat me toch echt even iets te diep )

** Iets duidelijker, werk op een haakarm auto.
Arbo technisch enz niet toegestaan, maar soms is het nodig om een verlengstuk te gebruiken.
( ik kan niet met de haak bij het koppelstuk komen.. door diverse aan redenen .. )
Dus moet ik de container.. wegend tussen de 3 ton ( leeg ) en ... naja.. kan heel zwaar zijn.. naar mij toe trekken
met een ketting/spanband...

Trek regelmatig de dhz spanband stuk ( natuurlijk ) , heb nu een goeie ketting **gevonden** ..
Alleen.. nu weet ik wat een spanband kan hebben.. het staat er op :)

Hoeveel kan die ketting hebben voor hij breekt ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan