Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.166
10.733
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
stevigheid is gelijk aan je lansvaardigheid die T sleutels zijn ook allemaal gelast .
Ach en maatvoering die rammelt zelfs bij de duurste merken als je gaat meten
Zou zelf niet voor 1/2 " gaan veel te lomp voor de meeste toepassingen maar voor een 3/8 " in combo van lange doppen al kan voor het lichte werk misschin 1/4 "nog beter zijn zeg tot 13 mm sleutelmaat
 
stevigheid is gelijk aan je lansvaardigheid die T sleutels zijn ook allemaal gelast .
Ach en maatvoering die rammelt zelfs bij de duurste merken als je gaat meten
Zou zelf niet voor 1/2 " gaan veel te lomp voor de meeste toepassingen maar voor een 3/8 " in combo van lange doppen al kan voor het lichte werk misschin 1/4 "nog beter zijn zeg tot 13 mm sleutelmaat

Lansvaardigheid zal bijna niemand hebben hier ben ik bang ;) weinig ridders op het forum vrees ik. Maar even over de sleutels.... Ik heb een T-sleutel waar bitjes inkunnen van Stahlwille, echt een fijn ding. En ik heb er verschillende gelast van 10mm RVS stafmateriaal. Als ik een dopje echt vaak gebruik las ik er wel eens zo'n T-stuk op.
Dat lassen aan die dopjes (of steek / ring sleutels) gaat eigenlijk verassend goed tot nu toe. Ik zou eigenlijk verwachten dat het of heel moeilijk te lassen is of daarna niet meer stevig. En beide valt heel erg mee. Heb ook al verschillende sleutels verslepen of onder een rare hoek weer aan elkaar gelast, als dat het werk makkelijker maakt. En die zijn allemaal nog heel.... al zijn ze vast minder sterk dan toen ze uit de fabriek kwamen.

Maar de tip van hierboven om een 3/8" of zelfs een 1/4" verlengstuk te voorzien van een T-stuk is wel een goeie.

Ik heb alles met TIG gelast en dan RVS draad toevoegen.....
 
Pas ook zelf mijn sleutels aan naar behoefde
Voor een uitlaat los vast te maken was een dopje 10 nodig alleen de kortste was nog te dog op de plek waar je het verlengstuk in gaat je moet om de binmnen moer te bereiken net achter een frame pijp komen met mijn eigen Belzer kniksleutel ging dat maar die ga ik niet weggeven .
Dus een dopje voorzien van een vast verlengstuk deze vast gelast en daarna in de draaibank wat aan de achterkant afgeslankt waardoor de langs de frame pijp kan glijden
Het gaat om het moertje van de voorste uitlaatbocht aan de frame zijde
9902481327066525.jpg

Het kan net ook het plaatsen van het ringentje en moertje kan je erop plaatsen met je vingertoppen maar dan ook maar net
 
Bij het in elkaar zetten van Ikea spul heb ik meer aan een pot vol valium , een stressbal en alle slag/vuur/steek wapens in een kluis.

Heb geduld met sleutelen..

Op een of andere manier.. zodra ik het Ikea logo al ergens op een doos zie staan ... word er iets in mij los gemaakt.

Een schuimbekkende , met bloed doorlopen ogen ... half mens.. half monster ...


En dan heb je de dozen al binnen staan..
Laat staan als ik hier thuis hoor " ik wil naar de Ikea om wat rond te kijken "
Op Zaterdag .. als het kut weer is.

** vervolgens vind de vrouw mij terug, in foetus houding, huilend onder het bed , met de duim in de mond .. huilend om mijn moeder **
 
Bij het in elkaar zetten van Ikea spul heb ik meer aan een pot vol valium , een stressbal en alle slag/vuur/steek wapens in een kluis.

Heb geduld met sleutelen..

Op een of andere manier.. zodra ik het Ikea logo al ergens op een doos zie staan ... word er iets in mij los gemaakt.

Een schuimbekkende , met bloed doorlopen ogen ... half mens.. half monster ...


En dan heb je de dozen al binnen staan..
Laat staan als ik hier thuis hoor " ik wil naar de Ikea om wat rond te kijken "
Op Zaterdag .. als het kut weer is.

** vervolgens vind de vrouw mij terug, in foetus houding, huilend onder het bed , met de duim in de mond .. huilend om mijn moeder **
Je kan toch in de ballenbak gaan zitten?
 
Stevigheid met lassen, dat valt wel mee.

Voorbeeldje, dop24 doormidden gezaagd en er een buis tussen getigt van 3mm wanddikte.

En dan heb je een lange dop.

Bekijk bijlage 1458958Bekijk bijlage 1458959
Grappig, dit bouwwerk is exact waar Sacco het hier over heeft.
Jahaa dat weet ik nog wel idd. Het was uiteindelijk die zelf gelaste dop die te ruim viel, waardoor de netto slagkracht ruim 30% lager uit kwam. Inmiddels heeft SP ook elektrische sleutels tot 1800Nm. Ben best benieuwd of ze nog steeds 1 Snap-On momentsleutel per maand slopen in de blubber ;)

Iets om mee op te passen met die slagmoersleutels, is dat de vormfactor van de zwaardere modellen op schaal groter is. Dus zo'n 1700Nm apparaat is wel echt een hele lompe machine t.o.v een 1300Nm variant, terwijl de body er op de foto redelijk gelijk uit ziet.
Dit laswerk was weliswaar gedaan door iemand die behoorlijk kon lassen, hij laste aan windmolen mastjes (12 meter) maar zo'n dop met een 1000nm slagtol gebruiken kan echt niet helemaal goed gaan...

Voor huis, tuin en keuken gebruik uiteraard niets mis mee
 
Grappig, dit bouwwerk is exact waar Sacco het hier over heeft.

Dit laswerk was weliswaar gedaan door iemand die behoorlijk kon lassen, hij laste aan windmolen mastjes (12 meter) maar zo'n dop met een 1000nm slagtol gebruiken kan echt niet helemaal goed gaan...

Voor huis, tuin en keuken gebruik uiteraard niets mis mee
Dat klopt, geen zware slagmoersleutel. Wel een lichte op accu.
Dit was om een grote klemring snel aan te draaien.
Daarna echt vastdraaien met een handsleutel.

Ik had een collega waarbij een normale dop 24 , of zelfs nog groter volgens mij, in zijn hand "ontploft" is.
Tijdens het aanknallen met een redelijke zware slagmoersleutel.
Hij had geen zwarte slagmoerdop, dus maar even snel een gegalvaniseerde.

De hand met handschoen aan eromheen en de hele dop spatte uit elkaar.
Hechtingen erin en hij heeft er 10 jaar last van gehad, totdat hij zich 5 jaar geleden heeft laten opereren.
Ik meen dat er nog ijzer in zijn hand zat, achteraf, en er was een pees beschadigd.
 
Laatst bewerkt:
..............Laat staan als ik hier thuis hoor " ik wil naar de Ikea om wat rond te kijken "
Op Zaterdag .. als het kut weer is.
Het kan nog VEEEEL erger!
Dat is als je mee moet op 2e paasdag. Dan begint de ellende al op de afrit van de snelweg.
Staat er 1 km file voor je , van al die lui die naar de IKEA willen.................eh NEE!.............MOETEN! :X
En als je dan binnen bent, dan zie je NIETS! Alleen ruggen van je voorgangers. Grrrrrrrrrrrrr,.........wegblijven dus!
 
Bij het in elkaar zetten van Ikea spul heb ik meer aan een pot vol valium , een stressbal en alle slag/vuur/steek wapens in een kluis.

Heb geduld met sleutelen..

Op een of andere manier.. zodra ik het Ikea logo al ergens op een doos zie staan ... word er iets in mij los gemaakt.

Een schuimbekkende , met bloed doorlopen ogen ... half mens.. half monster ...


En dan heb je de dozen al binnen staan..
Laat staan als ik hier thuis hoor " ik wil naar de Ikea om wat rond te kijken "
Op Zaterdag .. als het kut weer is.

** vervolgens vind de vrouw mij terug, in foetus houding, huilend onder het bed , met de duim in de mond .. huilend om mijn moeder **
Wat is er mis met IKEA-spul?
Het past altijd, is vrijwel altijd compleet, en is met 4 handen prima te doen.
Ik zie wel slechtere flat-pack-meubelen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan