Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.143
10.712
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, geen zware slagmoersleutel. Wel een lichte op accu.
Dit was om een grote klemring snel aan te draaien.
Daarna echt vastdraaien met een handsleutel.

Ik had een collega waarbij een normale dop 24 , of zelfs nog groter volgens mij, in zijn hand "ontploft" is.
Tijdens het aanknallen met een redelijke zware slagmoersleutel.
Hij had geen zwarte slagmoerdop, dus maar even snel een gegalvaniseerde.

De hand met handschoen aan eromheen en de hele dop spatte uit elkaar.
Hechtingen erin en hij heeft er 10 jaar last van gehad, totdat hij zich 5 jaar geleden heeft laten opereren.
Ik meen dat er nog ijzer in zijn hand zat, achteraf, en er was een pees beschadigd.
Accu of lucht zegt niets over hoe sterk.
Ik denk dat mijn 40 euro 1/2 slagtol minder sterk is dan mijn Hex slagschrowvendraaier welke 165nm doet.
In dit geval was het eerst een Milwaukee van rond de 800nm en later de sterkste sp van Sacco.
En waar ik nu werk hebben we een 1/2 tol welke vast draaiend geen deuk in een pakje boter krijgt, je kunt de dop met de hand tegen houden. Los slaat hij wel als een malle. Is overigens het ontwerp en een eis van het bedrijf, er gin teveel stuk met een sterke maar los kun je het schroefdraad niet verneuken.
 
Zijn hele fijne setjes! Maarrrr Ikea spul in elkaar zetten gaat sneller met de schroeftol hoor :+
Nee, i.v.m. met beperkte hoogte kon het zelfs niet met een normale schroevendraaier, dus zeker niet met een schroeftol ;)

Zat deze er niet bij dan ?
Ik geloof heilig in het nut van goed gereedschap; het gaat gewoon sneller, makkelijker en beter met goed gereedschap.
Ik heb door schade en schande geleerd dat je beter kan wachten tot Brezan weer open is i.p.v. toch proberen met slecht gereedschap.
Dus meegeleverde prul gebruik ik nooit.
 
Nee, i.v.m. met beperkte hoogte kon het zelfs niet met een normale schroevendraaier, dus zeker niet met een schroeftol ;)


Ik geloof heilig in het nut van goed gereedschap; het gaat gewoon sneller, makkelijker en beter met goed gereedschap.
Ik heb door schade en schande geleerd dat je beter kan wachten tot Brezan weer open is i.p.v. toch proberen met slecht gereedschap.
Dus meegeleverde prul gebruik ik nooit.

Ik mag hopen dat je mijn post niet al te serieus hebt genomen.
Het betere gereedschap is ook meer mijn ding, zeg maar......
 
Het was bedoeld als kunstproject, maar hier kun je ze kopen
 
Nee, i.v.m. met beperkte hoogte kon het zelfs niet met een normale schroevendraaier, dus zeker niet met een schroeftol ;)


Ik geloof heilig in het nut van goed gereedschap; het gaat gewoon sneller, makkelijker en beter met goed gereedschap.
Ik heb door schade en schande geleerd dat je beter kan wachten tot Brezan weer open is i.p.v. toch proberen met slecht gereedschap.
Dus meegeleverde prul gebruik ik nooit.
Als je heilig gelooft in het nut van goed gereedschap ga je niet naar Brezan...
 
Als je heilig gelooft in het nut van goed gereedschap ga je niet naar Brezan...

Ik heb jaren geleden op zaterdagmiddag even twee bandenlichters gehaald bij de brezan en ik ging naar huis met twee stahlwille bandenlichters.

Het is dat ik ze hard nodig had want anders had ik ze niet gekocht
Volgens mij is stahlwille ook zo’n chinese kopie van een bekend merk ofzo.

(#sarcasm)
 
Het was bedoeld als kunstproject, maar hier kun je ze kopen
Heel gaaf! Zou ze best willen, maar 5 euro per schroefje gaat me dan toch wat ver voor de leuk.
 
Mooi span, hoe zit je met je gewicht op de kogel ?
Dat contra gewicht van die heftruck is meestal hoerig zwaar
Als ik zo naar je achterste as kijk heeft ie het toch wel wat zwaarder. ( kan ook gezicht bedrog zijn )

( kan je een tikje naar voren ? )


Oh, geen zorgen .. voor je dissel parkeren doen ze allemaal .
En ja, het zijn 9 v d 10 keer trutten schudders met mina "oh geen idee wat de voorkant is"

Heb standaard een set kleine pionnetjes bij me als ik de kar ergens moet achterlaten. ( en er zijn vrouwen of toeristen in auto's in de buurt )

* en een goed kogelslot kan ook echt geen kwaad :)
 
Ik heb er net voor het eerst mee gereden. Hij moet inderdaad wat verder naar voren. Een cm of 10 zal al een vet verschil geven. Een paar keer proberen wat het beste rijdt en dan een aanslag maken.
De kar hangt nu met een scooter slot aan het hek en op de koppeling zit die vd foto. Die kan er ook op als hij achter de auto hangt
image.jpg
 
Als je heilig gelooft in het nut van goed gereedschap ga je niet naar Brezan...
Eigenlijk is dit best wel een rot opmerking van jou: Je komt hier even uit de hoogte melden dat jij het allemaal beter weet maar verteld niet wat er mis is met Brezan.
Dat een winkel in een mooi pand met voorraad duurder is dan een internet winkel snap ik.

Anyway, ik ben blij met Wera
P1190306C.jpg


Sonic
P1190311C.jpg


en Stahlwille
P1190313C.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan