Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.967
10.493
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Politie pakt bijna nooit wat op. Ja als je er zelf wat aan doet pakken ze jou wel op, want jij heb wel wat te verliezen...
Crime does pay. Als je precies in een paar grijze gebieden aan de slag gaat die in Nederland de verantwoordelijkheid van verschillende/overlappende instanties zijn (zoals FIOD, recherge én douane tegelijk) dan maakt helemaal niemand je wat.
 
Wat voor acties zijn dat concreet? Te hard over de grens met gestolen belastingpapieren?
Neuh bijvoorbeeld... Merkvervalste producten zonder factuur uit de achterkant van busjes verkopen met een verzonnen verhaal over de herkomst. Dat kan je hier jaren lang doen omdat de overtredingen die je begaat onder verschillende takken van handhaving vallen.
 
<iframe width="350" height="350" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

We gaan t eens proberen.
Ik heb nogal veel muren en plafonds te doen :X
 
Maar de mannen met de "overgebleven van de beurs" praatjes, dat is in de regel oplichting. Niet anders dan de 800 watt luidsprekers 20 jaar geleden en de exclusieve pannensets 10 jaar geleden.

Dat was een groot amerikaans bedrijf, waren ook netjes ingeschreven e.d., alleen door het rondrijden en directe verkoop op iedere locatie waar ze iemand konden vinden die t wilde kopen, zouden ze per gemeente een ventvergunning moeten hebben. Feitelijk was dat het enige wat ze fout deden.

De verkopers kregen 'smorgens een amerikaans-stijl verkoop/stimuleringspraatje en dan werden er 10 sets luidsprekers ingeladen in t huurbusje.
Voor iedere set die je minder bij je had aan het eind van de dag betaalde je 500 gulden. Alles wat je er meer voor had gevangen, was je winst/inkomen.

Kwaliteit, als je een set voor 500 gulden kocht dan had je niet het beste spul voor die prijs, maar echt te slecht voor het geld was het ook weer niet. De meeste setjes werden verkocht voor 550/600 gulden.
Maar om eoa reden waren vooral bouwvakkers favoriet om aan te spreken, die trapten er graag in, die dachten echt professioneel spul te kopen voor 1100 gulden......
Als je zo 2 setjes verkocht per dag, dan schiet het lekker op.

MBM is goed terecht gekomen maar heeft ook mindere tijden gekend waarin hij heel veel verschillende dingen heeft gedaan om de rekeningen te betalen, alles om maar niet de hand op te hoeven houden. Moet wel zeggen dat ik bij god niet wist waar ik aan begon, na anderhalve week ook maar snel weer wat anders gezocht. :X
 
Kwaliteit, als je een set voor 500 gulden kocht dan had je niet het beste spul voor die prijs, maar echt te slecht voor het geld was het ook weer niet.

Over die setjes weet ik niets, maar mijn vader is destijds in zo'n pannenset getrapt. Niet normaal wat een slecht spul.
Die zooi hadden geen anti-aanbak laag, maar volgens mij een gepatenteerde aanbaklaag. Alles koekte aan. Als je er water in gooide, dan koekte het nog aan.

Ik snapte toen wel waar de term koekepan vandaan kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan