Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.948
10.483
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad snel hard. Machine weegt iets van 2900 en de aanhanger 800. Bus zelf is altijd netjes op gewicht. Ik vertik het om met een bus vol onderdelen voor een ander rond te rijden. Pas nog op de weegschaal gestaan bij een schroothandelaar. Beetje kastig te lezen, maar hij weegt 3420kg
24E43B32-00C8-45C3-B06B-DCF516DFD1FF.jpeg
 
Het gaat inderdaad snel hard. Machine weegt iets van 2900 en de aanhanger 800. Bus zelf is altijd netjes op gewicht. Ik vertik het om met een bus vol onderdelen voor een ander rond te rijden. Pas nog op de weegschaal gestaan bij een schroothandelaar. Beetje kastig te lezen, maar hij weegt 3420kg
Je mag met een luchtgeremde aanhanger (en bus ombouwen zodat ie een compressor enzo heeft) en vangmuilkoppeling ook een zwaardere aanhanger dan 3,5 ton trekken met rijbewijs BE

Veldhuizen is zo`n fabrikant die de mazen van de wet op zoekt en daar aanhangers op bouwt en bussen voor ombouwt
1585445693140.png

Dat valt meer in de categorie "beter te duur dan niet te koop" en voor de ombouw van bus + aanschaf van aanhanger koop je ook een leuke gebruikte lichte vrachtwagen
Maar het kan wel.....

Deze aanhanger is 6 ton totaalgewicht 6,0-tons TRIDEMDIEPLADER - Veldhuizen

1585445224031.png

11 ton totaal gewicht 11,0-tons LUCHTGEVEERDE SEMI-DIEPLADER AANHANGWAGEN (3-assig) - Veldhuizen
1585445409600.png
 
Let er wel op dat je aanhanger dan ook apk moet hebben elk jaar.

En meestal zijn die kleine dingen lucht aangestuurd hydraulisch geremd.
Dat zijn ook de types die je wilt hebben.
Neem er nooit een die volledig luchtgeremd is.
 
Die schamel aanhangers mogen toch ook niet meer verkocht worden?

Of alleen als ze lucht geremd zijn?
Schamelwagens verboden ? Ah, wist ik niet
"slingert Google aan" Vanaf 2014 mogen nieuwe schamelwagens met oplooprem niet meer verkocht worden lees ik inderdaad
Maar tot 3500kg worden ze wel verkocht met electrische remmen, dat is wat minder kostbaar dan luchtgeremd
Op zich is er niets mis met electrische remmen, in de VS is dat de standaard
Die grote pickups trekken 10 ton met electrische remmen...

Maar door de grote plateauwagens die je de laatste 10/15 jaar ziet, met 3 assen en 8m lang soms, is de schamel sowieso wat uit de gratie geraakt denk ik
Je ziet ze nog vooral bij marktkramen en leidingbouwers, met een lading PVC buizen erop ofzo
 
Ik reed vroeger vaak met een grote Fiat Ducato bus met daarachter een 8 meter schamelwagen. En dan kwam er een nieuwe medewerker van de wat oudere generatie die E bij B nog kado kregen bij een rijexamen.... Zo, hier, een enorme schamelcombinatie: Ga jij maar even op zaterdags in Amsterdam centrum leveren.....😬 Dat was / is niet het slimste gaatje in de wet moet ik zeggen.

Zelf vond ik het ontzettend leuk om met dat ding te rijden, behalve in stadscentra (niet vanwege drukte, maar suïcidale mensen die door je triangel heen stappen).
 
Schamelwagens verboden ? Ah, wist ik niet
"slingert Google aan" Vanaf 2014 mogen nieuwe schamelwagens met oplooprem niet meer verkocht worden lees ik inderdaad
Maar tot 3500kg worden ze wel verkocht met electrische remmen, dat is wat minder kostbaar dan luchtgeremd
Op zich is er niets mis met electrische remmen, in de VS is dat de standaard
Die grote pickups trekken 10 ton met electrische remmen...

Maar door de grote plateauwagens die je de laatste 10/15 jaar ziet, met 3 assen en 8m lang soms, is de schamel sowieso wat uit de gratie geraakt denk ik
Je ziet ze nog vooral bij marktkramen en leidingbouwers, met een lading PVC buizen erop ofzo

wat is het nut van de 3 assen? 2 assen kunnen toch ook (makkelijk) 3500 kg dragen?
 
wat is het nut van de 3 assen? 2 assen kunnen toch ook (makkelijk) 3500 kg dragen?

Draaggewicht van de assen - eigen gewicht = laadgewicht

Lichtere asjes zijn over het algemeen kleiner, kleinere wielen.
Dus kan de laadvloer lager worden.

Meestal hebben de klanten hun eigen redenen om voor een bepaalde configuratie te kiezen.

3 starre assen wringt wel lekker...
 
Ik reed vroeger vaak met een grote Fiat Ducato bus met daarachter een 8 meter schamelwagen. En dan kwam er een nieuwe medewerker van de wat oudere generatie die E bij B nog kado kregen bij een rijexamen.... Zo, hier, een enorme schamelcombinatie: Ga jij maar even op zaterdags in Amsterdam centrum leveren.....😬 Dat was / is niet het slimste gaatje in de wet moet ik zeggen.

Zelf vond ik het ontzettend leuk om met dat ding te rijden, behalve in stadscentra (niet vanwege drukte, maar suïcidale mensen die door je triangel heen stappen).
Mijn rijexamen E achter B was door centrum Amsterdam waarbij dat dus ook non stop gebeurde.
Op een gegeven moment was ik het zat dus bij groen trok ik heel zachtjes op met als resultaat een schreeuwende yup die prima weg was voor de voorkant van de aanhanger bij der was en een examinator die me verbaasd aan keek: had je die niet gezien?
“oh jawel hoor, anders had ik wel meer gas gegeven. Tis Amsterdam. Anders staan we hier morgenochtend nog.”
Mijn kortste rijexamen ooit, met een grote glimlach: rij maar terug naar et CBR dan heb je nog tijd om langs de gemeente te gaan vandaag.

_O- Leuke herinneringen toch.
 
Laatst bewerkt:
Draaggewicht van de assen - eigen gewicht = laadgewicht

Lichtere asjes zijn over het algemeen kleiner, kleinere wielen.
Dus kan de laadvloer lager worden.

Meestal hebben de klanten hun eigen redenen om voor een bepaalde configuratie te kiezen.

3 starre assen wringt wel lekker...

dus 3 assen die 1170 kg per stuk kunnen dragen is bij elkaar lichter dan 2 assen die 1750 kg per stuk kunnen dragen?
 
Bekijk bijlage 1480170

Niet specifiek voor motor gerelateerd werk. Echter ik gebruik degene van het werk vaak genoeg thuis. Op het werk alleen de 180 mm. Waarom ik in hemelsnaam een 250 mm variant er bij hen gekocht weet ik niet. Zelfs in een industriele omgeving heb ik meestal genoeg aan de 180mm versie.

db
Omdat ie vet is natuurlijk!
 
Ik heb ook twee van die tangen. Profi kwaliteit. Met tangen en schroeven draaiers moet je gewoon t beste kopen.

Heb ook een model groter dan normaal. Heb t toch al eens mogen gebruiken :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan