Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.221
10.805
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hebben hier ook een waak knakworstje , een chi - chu ... ( yep... en nee, luistert alleen naar de vrouw )
máár .. dat beest heeft hele goeie oortjes ..

En is zo lui, als ie onraad ruikt... doet ie geen fuck.. maar komt ie mij wakker maken om het op te lossen
zodat hij weer verder kan slapen.


Natuurlijk, stefan zou geen stefan zijn.. als die éne keer dat een paar naffers m'n aanhanger probeerde te jatten
in plaggenhut - city ,
Daadwerkelijk wakker werd gemaakt .. en de heren heterdaad kon vangen..
Ik met het naar de deur ninja sluipen, met m'n slaap bakkes het stuk klaarstaand steigerpijp uit m'n klauwen
liet donderen .. En dit genoeg lawaai maakte om de heren het naffer - pad te laten kiezen.


T waren toch klunzen .. ze waren te voet .. ding stond niet aan de grond verankerd .. maar ze hadden een hoop
tijd verspeeld met het fucking disselslot los maken. ( lukt nie he .. zo'n oud kryptonite slot.. hihi )
 
Een 4 Ah accu is krapjes voor een slijptol, maar het kan wel. De machine loopt veel mooier op een 5 of 6 Ah accu.
Kijk ook maar eens op YouTube.

Thanks voor de youtube tip. Zo geleerd dat accutollen met continu met een beetje kracht afbramen met 5 minuten leeg zijn. Dit had ik niet verwacht. Dus het is de bosch accuboor geworden samen met een 1700w bosch slijptol met ouderwets snoer
 
Ik zweer bij haakse slijpers die in de aanbieding zijn bij de gereedschapshandel, heb een milwaukee van 700 watt en een hitatchi van ook zoiets. De een werd geleverd met 2 diamantschijven en de ander met 50 doorslijpschijven. Waren allebei voor ongeveer €90,-- in de aanbieding denk ik. Als er maar een schijf van 125mm op gaat is het goed.

Enige reden om een zwaardere aan te schaffen is het gebruik van dikke afbraamschijven..... die kleintjes in combinatie met schijfjes van 1,0mm dik gaat als een mes door de boter.
 
:^

Ik heb in mijn werkbus een makita slijptolletje liggen van iets van 700 watt en die gebruik ik thuis nog het meeste (Note to self: bestel nou effe voor jezelf een slijptolletje kniepert! :+ )

Ik gebruik eigenlijk alleen maar de 1.0 mm schijfjes en soms een lamellenshijf erop en dat gaat prima. deze is qua bouw erg klein waardoor deze ook heel goed vast te houden is als je niet van die extreem grote handen hebt.
 
Zat me juist te orienteren op een Makita, bijv. deze variabele. is Bosch blauw echt veel beter?
Bosch heeft de slankste machines waardoor je bij langduriger slijpwerk geen kramp krijgt in je handen/onderarm. En ze zijn echt sterk en stabiel. Als je voor gebruikt gaat kijken. Hilti is gewoon een rode Bosch al zullen ze anders beweren
 
Bosch heeft de slankste machines waardoor je bij langduriger slijpwerk geen kramp krijgt in je handen/onderarm. En ze zijn echt sterk en stabiel. Als je voor gebruikt gaat kijken. Hilti is gewoon een rode Bosch al zullen ze anders beweren

Even uit nieuwsgierigheid: hoe slank is slank?

Die makita waar ik het een paar posts terug over had is namelijk ook erg slank en dat bevalt mij juist zo aan die machine :t
(Ik zal het morgen eens opmeten)
 
Ik heb jaaaaren met een Aldi slijptol gedaan, gekocht toen ik nog jong was en geen pecunia had. Ik koop tegenwoordig alleen maar goed gereedschap, sinds een jaar of twintig, maar dat verrekte Aldi ding bleef maar gaan. Twee kachel- en straatprojecten mee afgerond (2500+ stenen doorslijpen) en ik hoopte steeds maar dattie stuk zou gaan omdat ik dan eindelijk mijn Metabo met die superslanke body kon kopen .. uiteindelijk heb ik het ding weggedonderd omdat hij NIET stuk wilde. En nu heb ik mijn sexy Metabo. Joh, koop gewoon wat je mooi vindt, of wat je lekker vindt klinken. Als 'ie niet bevalt koop je weer een andere...
 
Iedereen heeft wel zo'n magisch stuk gereedschap, die ondanks de beste intenties en pogingen gewoon maar niet stuk wilt gaan.

Heb zo'n powerplus sds boor / sloop hamer ..
Waar de Hilti van de aannemer letterlijk opfikte .. * poef, magische rook er uit *

Ging dat gekke ding gewoon verder. ( wel wat langzamer natuurlijk als een pro machine )

Maar weer vele male sneller als een kapotte pro machine :) :) :)


En het loeder doet het nog steeds !


En m'n bosh haakse slijper, een beetje zelf respecterende haakse slijper had al lang een middelvinger opgestoken
en geroepen "doe da zelf ma hey idioot !".
ook die wilt overduidelijk nog niet met pensioen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan