Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.209
10.796
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Accu gereedschap de andere kant op. Je hebt wel eens 230v nodig. Met de montage vd hermetische deuren was er vaak geen stroom. Afstellen en testen van die dingen kan duren en je hebt er redelijk veel gereedschap voor nodig. Met dit ding had ik bij definitieve stroom enkel een trapje en een schroevendraaier nodig.
Toevallig vandaag ook nodig omdat ik een klein klusje heb met een tol die ik enkel op 230v hebBekijk bijlage 1520023Bekijk bijlage 1520024
En die tol werkt op een 300w omvormer?
Ik heb een 1000w omvormer (en 2 50Ah agm accus) en opstarten gaat langzaam maar eens hij op toeren is, is het ok. (Ervan uitgaande dat een tol een slijpschijf is)
 
Net aan het oefenen geweest. Dat valt stiekem toch best tegen. De schroef er recht in draaien valt tegen. Dit waren nog wel allemaal messing sloten. 2 schroeven gebroken. Als dat in de praktijk gebeurd zet je jezelf gelijk met 2-0 achterBekijk bijlage 1518509
Nou, de eerste 2 zijn gedaan. Ik moet nog heel veel leren. Tot 2 keer toe de nagel af laten breken en uiteindelijk beide eruit gefreest
Nog effe oefenen
 
Kijk uit man. In Abu Dhabi op de bouw hingen foto’s van iemand die een 230 op een 125 had gezet. Fluiten kan hij niet meer. De toerentallen verschillen nogal. 125 is iets van 11.500 en van een 230 8500rpm
Ondanks dat ik dom gedaan heb ben ik niet echt dom.
De gebruikte slijpschijf was 10mm groter in diameter, daarmee kon ik net door de uitlaatbochten heen komen.
Blijkbaar was ik gewend mijn wijsvinger af te steunen op de beschermkap. Maar nu die er dus af was kwam ik tegen de slijpschijf......
 
Die toerentallen zullen ook niet zo ver uit elkaar liggen. Op zich wel waanzin dat je zonder kap slijpt. Is het niet voor de vonken, dan wel voor de brokken die om je oren vliegen. Vooral die dunne kunnen bij diep slijpen rap uit elkaar springen doordat je snel iets scheef slijpt
image.jpg
 
Als je er niet aan gewend bent is het echt om gek van te worden. Ik heb meerdere keren mensen uit horen leggen waarom het imperial system wél goed werkt, zelfs beter is dan het metric system, en ik kan ze wel begrijpen ... als je er aan gewend bent tenminste. En dat ben ik niet.

Maar het per definitie onderschatten van Amerikanen ... dat is pas dom. Ik ken inderdaad een heleboel heule, heule domme Amerikanen, maar ik ken er ook een aantal die gewoon grote, scherpe, en bovendien vrije denkers zijn.
Dat heb ik nog niet gehoord, voor mij zijn het gewoon twee standaarden die je het best volledig gescheiden kan houden, dus niet omrekenen. Wij zijn gewend om te delen door tien 1/10, 1/100, 1/1000 enz. en beginnen met een hele meter. Fracties van een inch (vaak fractionele maten genoemd) zijn 1/2, 1/4, 1/8, en 1/16. Amerikanen gaan door tot 1/128. Decimale inches zijn het ultieme voorbeeld van geestelijke armoe en gemakzucht.
 
Dat heb ik nog niet gehoord, voor mij zijn het gewoon twee standaarden die je het best volledig gescheiden kan houden, dus niet omrekenen. Wij zijn gewend om te delen door tien 1/10, 1/100, 1/1000 enz. en beginnen met een hele meter. Fracties van een inch (vaak fractionele maten genoemd) zijn 1/2, 1/4, 1/8, en 1/16. Amerikanen gaan door tot 1/128. Decimale inches zijn het ultieme voorbeeld van geestelijke armoe en gemakzucht.
Dat vind ik dan wel weer een smakelijk verwoorde uiting van minachting. _O-
 
Combi van passende ringsleutel en slang meen ik. Potje waar de vloeistof inkomt staat niet op de foto. Eigenlijk hetzelfde als een losse ringsleutel met slang, maar dan gecombineerd in een.
 
Laatst bewerkt:
die klepjes waar je het over hebt zitten er niet in of werken niet.

Heb zelf zo'n systeempje met éénwegklep en dat werkt prima. Als je de vloeistof wilt verversen kun je lekker doorpompen tot je de verse vloeistof er uit ziet komen. Vooral de nippel niet te los draaien uiteraard. Om hem te ontluchten doe ik het wel op de ouderwetse manier, meer voor de gemoedsrust dan wat anders.

Ik heb geen last gehad van valse lucht via het schroefdraad, altijd goede remmetjes gehad op deze manier....
 
Terug
Bovenaan Onderaan