Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Accu gereedschap de andere kant op. Je hebt wel eens 230v nodig. Met de montage vd hermetische deuren was er vaak geen stroom. Afstellen en testen van die dingen kan duren en je hebt er redelijk veel gereedschap voor nodig. Met dit ding had ik bij definitieve stroom enkel een trapje en een schroevendraaier nodig.
Toevallig vandaag ook nodig omdat ik een klein klusje heb met een tol die ik enkel op 230v hebBekijk bijlage 1520023Bekijk bijlage 1520024
Jongens ik heb wat van dit soort dingen voor de weggeef... 800 watt sinus en wat huisvlijt, maar wie er een neemt: 800 watt is wel 80 ampere, hou daar rekening mee...
 
Laatst bewerkt:
Special tool om die binnenmoer van die verdomde voorvork vast te houden. Buitenwerks is pèp 22 net te klèn. Met een stuk èzâh er bè paste het precies
Staat me bij dat bij een FZR600R (gokje vanaf het plaatje) vork er een maat moer was die precies past in de zeskant onderin de vork. Vastlassen aan een stang, andere moer aan de andere kant lassen en klaar.
 
Ja, 28 past precies, M20 moer. Maar "En Klaar" was voor mij in dit geval een M20 moer, een stang en een lasapparaat met electrodes van me verwijderd.

Dit werkte voor mij.

Ik moest een keer een CCU vervangen, wat het is maakt niet uit, maar het hing tegen een hoog plafond. In mijn werkbon stond "even een lange ladder meenemen" ofwel een 3 X 12 sport Reformladder.
Nadat er een trekhaak onder mijn bus was gezet en ik een aanhanger ben gaan huren om een Reform ladder op te halen waren er 4 dagen voorbij, maar klaar was kees met "even een CCU vervangen"...

Ik ben een ster in dingen verzinnen en krijg alles aan de praat met BDR, om nog maar te zwijgen over de de glijbus die ik er een stap te vroeg in had getikt en dus met een pijpsleutel, een bout, een stuk touw en een hamer een slagtrekker heb verzonnen om deze weer uit de voorpoot te krijgen.
 
Special tool om die binnenmoer van die verdomde voorvork vast te houden. Buitenwerks is pèp 22 net te klèn. Met een stuk èzâh er bè paste het precies

Bekijk bijlage 1520577

Bekijk bijlage 1520579
hahahhaa als ik dit zie moet ik altijd denken aan een vage kennis die ook de binnenpoot er niet uitkreeg..
Komt bij mij of ik dat even met perslucht kon doen....
Met de gewone geen beweging in te krijgen, de grote perslucht sleutel er bij ( zo eentje voor vrachtwagen wielen)
beetje olie er in , compressor op 10 bar en zeg tegen hem dat ie hem goed vast moest houden...
Ik zet de sleutel er in, geef een puls , hoor een gil...
heeft ie een vinger door het oog gedaan van de klauw... die stond plots de andere kant op.....
enkeltje eerste hulp..
"waarom deed je dat"??
"dacht dat ik zo meer grip had"
 
Kopie uit het weggeef topic en af te halen in Dordt:

M’n reserve slijper heeft het begeven. Het is een Bosch GWS 24-230 JBX bouwjaar 2008. Er is nog geen pak schijven mee versleten. Dat witte ding op de foto is uitgefikt. Hij ligt al een paar jaar op de plank. De koolborstels zijn in een andere machine gegaan. Af te halen in Dordt.

A986F536-B1E8-4EEF-819E-FCD75BAEC6EC.jpeg



756808E2-2B5E-470D-A906-E22142CC5FA4.jpeg



0CD69BCD-4006-4D0A-A365-EA6E2B386F6D.jpeg



8CADB127-4947-4678-A0C9-97CEBF966072.jpeg
 
ik heb afgelopen maand deze michelin compressor gekocht, omdat een van mijn simpele compressors het langzaam aan het begeven was:


Hij gaat door tot de 10 bar. Heb toen ook alle koppelingen van orion vervangen door euro koppelingen en alles weer eens goed vastgezet.
Heb ook gelijk de hele hbm website bekeken en nog allerlei kleine dingen extra gekocht.
Zit wel 50 euro verzendkosten op bij hbm *snif*
 
Ook heb ik 2 maanden geleden in de aanbieding voor 120 euro een makita brushless 10.8V boor gekocht met 3 accu's van 4AH. Daarna gelijk naar gereedschappelijk om een extra brushed versie te kopen voor 45 euro. voor 165 euro dus 2 nieuwe boormachines met 3 stevige accu's. Ben er erg blij mee!

Toch kan ik niet gemakkelijk wennen aan de schakelaar. hij gaat altijd net iets te langzaam, of net iets te snel.
 
Amerikanen? Nee, Engelsen! ...vervolgens is het overgewaaid naar de USA.
Die Amerikanen hebben maar heel weinig zelf uitgevonden/bedacht.

En het is in 16 delen, niet in acht.
Het was al eerder gezegd, maar als we toch met mieren aan het copuleren zijn:
Het zijn breuken met steeds een halvering van de noemer: 1/2", t/4", t/8", t/16", t/32", t/64", t/128 etc. En dus per stap een verdubbeling van de nauwkeurigheid.
 
Het was al eerder gezegd, maar als we toch met mieren aan het copuleren zijn:
Het zijn breuken met steeds een halvering van de noemer: 1/2", t/4", t/8", t/16", t/32", t/64", t/128 etc. En dus per stap een verdubbeling van de nauwkeurigheid.
Yep, en de Engelsen zijn er al goeddeels mee gestopt. Ze hinken nog wat heen en weer tussen metrisch en Imperial, maar metrisch is daar wel meer gemeengoed geworden.
 
Yep, en de Engelsen zijn er al goeddeels mee gestopt. Ze hinken nog wat heen en weer tussen metrisch en Imperial, maar metrisch is daar wel meer gemeengoed geworden.

Dat ligt er maar net aan in welke "kringen" dan natuurlijk...ja, in modern algemene engineering/metaalbewerking is het metrisch wat de klok slaat.

Maar denk ook even aan Windows en Apple of VHS en Video2000...het is niet altijd zo dat het beste ook de de standaard is...

Oh, ennuh...als je naar de bouwmarkt gaat en daar die plaat van 122 x 244 koopt... ;-) waar denk je dat die maten vandaan komen...en die willen er maar niet uit slijten zeg maar...
 
Die platen zijn al vaak 125 bij 250. Maar waar komt 122 bij 244 vandaan?
Ik weet wel dat de meest populaire bouwbalk 2 bij 3 inch is de 2-en-3.
 
ik heb afgelopen maand deze michelin compressor gekocht, omdat een van mijn simpele compressors het langzaam aan het begeven was:


Hij gaat door tot de 10 bar. Heb toen ook alle koppelingen van orion vervangen door euro koppelingen en alles weer eens goed vastgezet.
Heb ook gelijk de hele hbm website bekeken en nog allerlei kleine dingen extra gekocht.
Zit wel 50 euro verzendkosten op bij hbm *snif*
Bedoel je dat je de pressostaat hebt opgedraaid naar 10 bar? Deze motor hoort nl. echt af te slaan bij 8 bar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan