Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal heerlijk herkenbaar 😂

Door omstandigheden (lees ruzie) moest ik ooit verkassen met m’n opslag. Naast m’n bus, aanhanger, twee hoogwerkers en een heftruck had ik enkel een bomvolle tandemasser (2 x 4m) aan onderdelen. M’n toen nieuwe loods was 110 vierkante meter. Wàt een weelde voor een half jaar. Je bent dan net een mier. Werkelijk alles sleep je mee naar huis
 
Zoiets zit er bij die van mij ook op, maar de kans dat ik die met twee vingers open krijg is vrij klein.
En de kans dat ik em met twee vingers weer luchtdicht krijg is nog zeldzamer..

Wil eigenlijk ook wel een kogelkraan... Als jij het opgelost hebt.. doe dan een fotootje

Deze dingen moet je hebben voor water aftappen in je luchtketel, zitten ook onder de luchtketels bij vrachtwagens waar ik ze ook van ken. Je duw of trek eraan, easy en het werkt super, zijn gewoon te verkrijgen op alibaba maar ook vast wel bij de partshops of loop eens bij het magazijn van een truck of trailerwerkplaats binnen.
Ps. Wanneer je er een stalen koordje aanmaak hoef je zelfs niet meer te bukken om af te tappen.

1597225671030.png
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is de ervaring, dat als ik iets weggooi, dat al 2 jaar in het schap ligt, ik het binnen 2 weken ergens voor nodig heb.

herkenbaar natuurlijk, maar ik heb daar eens over nagedacht,...........echt waar :Y
nu weet je dat je het had liggen, want je had het 2 weken geleden nog in je hand (dat maakt de ergenis groter), als je het niet had weggegooid wist je waarschijnlijk niet eens dat je het ubberhaupt had liggen, was je het wellicht ook nieuw gaan kopen...... (en kom je het natuurlijk later een keer in je voorraad tegen :)).

overzichtelijk opbergen is hier het advies, ik weet niet meer wie het hier zei, maar hij sloeg de spijker 100% op zijn kop:
je bezit alleen wat je kan terug vinden
kan zo op een tegeltje.

ik heb een klein beetje een "tik" wat betreft opbergen, hoeveel geld ik hier al niet aan heb uit gegeven. vaak omdat het huidige opberg systeem niet bevalt en er iets nieuws moet komen.
ik hang ook graag dingen aan de plafond balken met een spijker, kan daar jaren hangen, maar ik weet altijd dat ik het heb.
 
Een electronisch gestuurde onluchtingsklep van Atlas Copco.
De tijdsinterval is in te stellen, bijvoorbeeld eens in de drie uur.

Grootste nadeel: als je er naast staat schrik je je wezenloos..... Elke keer weer.....

Daarom staat hij straks in een andere ruimte :)
Maar degene die ik (betaalbaar) tegenkom hebben allemaal max45min als interval en 1-10s open. Ik gok dat die van jou ook duur was?

Ik wil eigenlijk proberen om straks de schakelaar om de compressor (400V) aan en uit te zetten in het grote deel te zetten en daar die automatische condensaat regelaar (230V) ook op te zetten. Dus met 1 schakelaar verschillende voltage in/uit schakelen. Daar ga ik nog wat hulp bij nodig hebben, maar is voor later.
 
Oke, hightech poep...
Wat denken jullie ervan? Adviezen nog?



Dit is het kleine deel.
Grote grijze ding is de compressor.
Kruis is een kraan.
Groen een slang om hem op het systeem aan te sluiten
Zwarte rondje een koppeling
Blauw met zwarte rand ovaal een grote luchtontvochtiger
Blauwe streep buis 3/4"
En gaat vervolgens links door de muur.
Perslucht 11.jpg


Dan komt de lucht leiding van links achter de zomer/winterwielen het grote deel in.
Kruis weer een kraan.
Leiding omhoog door een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling naar de haspel van zo'n 8-10m.
Hele leiding naar rechts op afgeschot.
Gele ding aftapkraantje
Naar rechts een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling hoofdzakelijk voor bandenpomp buiten.
Naar boven en door op de volgende foto.
Perslucht 12.jpg


Hele leiding naar rechts weer op afschot.
Zakpunt naar ontvochtiger en regelaar.
(olie vernevelaar op apparaat, want wil ook een vaste aansluiting voor de bandenpomp hier maken.
Eurokoppeling voor banden wisselaar
Perslucht 13.jpg


Leiding verder op afschot.
Nog een zakpunt voor werkbank (word nog een grotere).
Weer een regelaar en ontvochtiger.
Euro koppeling voor bv lucht pistool.
Als laatste het gele nog een aftapkraantje
Perslucht 14.jpg
 
Oke, hightech poep...
Wat denken jullie ervan? Adviezen nog?



Dit is het kleine deel.
Grote grijze ding is de compressor.
Kruis is een kraan.
Groen een slang om hem op het systeem aan te sluiten
Zwarte rondje een koppeling
Blauw met zwarte rand ovaal een grote luchtontvochtiger
Blauwe streep buis 3/4"
En gaat vervolgens links door de muur.
Bekijk bijlage 1532757

Dan komt de lucht leiding van links achter de zomer/winterwielen het grote deel in.
Kruis weer een kraan.
Leiding omhoog door een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling naar de haspel van zo'n 8-10m.
Hele leiding naar rechts op afgeschot.
Gele ding aftapkraantje
Naar rechts een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling hoofdzakelijk voor bandenpomp buiten.
Naar boven en door op de volgende foto.
Bekijk bijlage 1532758

Hele leiding naar rechts weer op afschot.
Zakpunt naar ontvochtiger en regelaar.
(olie vernevelaar op apparaat, want wil ook een vaste aansluiting voor de bandenpomp hier maken.
Eurokoppeling voor banden wisselaar
Bekijk bijlage 1532759

Leiding verder op afschot.
Nog een zakpunt voor werkbank (word nog een grotere).
Weer een regelaar en ontvochtiger.
Euro koppeling voor bv lucht pistool.
Als laatste het gele nog een aftapkraantje
Bekijk bijlage 1532760
Ziet er goed uit, als enige opmerking voor als het budget dit toelaat; maak twee ipv één snelkoppeling op drukke plekken.
Dan hoef je je blaaspistool niet los te maken als je even een luchtsleutel gebruikt.
Edit: Als je die kraantjes moet kopen zou ik ze weglaten; als er een slang afklapt wil je toch graag naar het andere deel om de tank af te sluiten (die wel laten zitten).
 
Oke, hightech poep...
Wat denken jullie ervan? Adviezen nog?



Dit is het kleine deel.
Grote grijze ding is de compressor.
Kruis is een kraan.
Groen een slang om hem op het systeem aan te sluiten
Zwarte rondje een koppeling
Blauw met zwarte rand ovaal een grote luchtontvochtiger
Blauwe streep buis 3/4"
En gaat vervolgens links door de muur.
Bekijk bijlage 1532757

Dan komt de lucht leiding van links achter de zomer/winterwielen het grote deel in.
Kruis weer een kraan.
Leiding omhoog door een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling naar de haspel van zo'n 8-10m.
Hele leiding naar rechts op afgeschot.
Gele ding aftapkraantje
Naar rechts een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling hoofdzakelijk voor bandenpomp buiten.
Naar boven en door op de volgende foto.
Bekijk bijlage 1532758

Hele leiding naar rechts weer op afschot.
Zakpunt naar ontvochtiger en regelaar.
(olie vernevelaar op apparaat, want wil ook een vaste aansluiting voor de bandenpomp hier maken.
Eurokoppeling voor banden wisselaar
Bekijk bijlage 1532759

Leiding verder op afschot.
Nog een zakpunt voor werkbank (word nog een grotere).
Weer een regelaar en ontvochtiger.
Euro koppeling voor bv lucht pistool.
Als laatste het gele nog een aftapkraantje
Bekijk bijlage 1532760

Ziet er goed uit. Ik zou alleen nog bepalen of je overal een drukregelaar nodig bent. Zoals bij het punt van je garage deur naar de bandenpomp, die hoef je niet perse te reduceren toch? En voor het vocht heb je daar de leiding al op afschot lopen. Net als voor je haspel aan de muur.

Maar verder, prachtig om dat zo in de werkplaats te hebben! ( jaloers :})
 
Oke, hightech poep...
Wat denken jullie ervan? Adviezen nog?

Hoogte ! alles tegen het plafon , dat het niet later in de weg zit ( de horizontale )
Al had je dat op de meeste tekeningen al gedaan.
En je haspel zo dicht mogelijk bij de deur waar je ook bij je koekblik kan komen.
Niks zo *kut* als je de bandjes van dat loeder even op druk wilt zetten en je moet hem omkeren
omdat je slang nét te kort is voor rondom.
 
Oh en niet boven een werkbank natuurlijk dan ligt de slang steeds op de werkbank.
Ja daar moet ik nog ff kijken hoe ik dat precies ga doen, moet de werkbank ook eerst bedacht worden dus wss eerst alleen heel het T stuk en afdoppen tot het zover is.

Ziet er goed uit. Ik zou alleen nog bepalen of je overal een drukregelaar nodig bent. Zoals bij het punt van je garage deur naar de bandenpomp, die hoef je niet perse te reduceren toch? En voor het vocht heb je daar de leiding al op afschot lopen. Net als voor je haspel aan de muur.

Maar verder, prachtig om dat zo in de werkplaats te hebben! ( jaloers :})
Nou, als ik buiten de wielen wissel gaat de slagmoersleutel erop en die mag 6.3 hebben. Dus ja.
Maar in lucht zit vocht dus een ontvochtiger. Niet al het vocht blijft netjes laag was mijn gedachten gang.

Hoogte ! alles tegen het plafon , dat het niet later in de weg zit ( de horizontale )
Al had je dat op de meeste tekeningen al gedaan.
En je haspel zo dicht mogelijk bij de deur waar je ook bij je koekblik kan komen.
Niks zo *kut* als je de bandjes van dat loeder even op druk wilt zetten en je moet hem omkeren
omdat je slang nét te kort is voor rondom.

De muur waar hij laag ligt is gemak juist. Omdat ik dan van achter de wielen kan werken, de kast daar is vast. Die muur komt juist niets voor te staan. Dus dat is juist goed zo.
Haspel hangt ook daar goed, buiten nog een aansluitpunt, misschien dat ik daar een 2e haspel op zet of daar met losse slang ga werken en die koop ik op de juiste lengte dan.
 
Hoi.

Kijk net op mijn rammelaar, en verrek, max 6,2 bar, nooit geweten.
Ding krijgt gewoon 8 bar, en als het dan nog niet los wil, een shot WD-40 erin. :+

Regelaars, ontvochtigers en olienevelaars? Voor in een hobby hok? Beetje overdreven.
Leuk voor in de voedsel of medische industrie.

Die hoofd leiding uit 22, achter de compressor recht omhoog, en de slangkoppeling 20 cm boven het onder eind, daar moet een kraantje.
Onder afschot langs het plafond, elke aftakking met 15 mm naar boven aftakken en met een 180 graden bocht naar beneden.

Het laatste stuk ringleiding naar beneden, kraantje, klaar.

Boven de werkbank 2 koppelingen, en erboven een dikke aftakking voor die slagmoersleutel, die wil een maatje dikker.

Haspel zo plaatsen dat die elke hoek van het hok pakt.

Evt een paar losse slangen aan een haak, voor het geval dat.

Groeten, Paul.
 
Oke, hightech poep...
Wat denken jullie ervan? Adviezen nog?



Dit is het kleine deel.
Grote grijze ding is de compressor.
Kruis is een kraan.
Groen een slang om hem op het systeem aan te sluiten
Zwarte rondje een koppeling
Blauw met zwarte rand ovaal een grote luchtontvochtiger
Blauwe streep buis 3/4"
En gaat vervolgens links door de muur.
Bekijk bijlage 1532757

Dan komt de lucht leiding van links achter de zomer/winterwielen het grote deel in.
Kruis weer een kraan.
Leiding omhoog door een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling naar de haspel van zo'n 8-10m.
Hele leiding naar rechts op afgeschot.
Gele ding aftapkraantje
Naar rechts een regelaar en ontvochtiger.
Zwart een euro koppeling hoofdzakelijk voor bandenpomp buiten.
Naar boven en door op de volgende foto.
Bekijk bijlage 1532758

Hele leiding naar rechts weer op afschot.
Zakpunt naar ontvochtiger en regelaar.
(olie vernevelaar op apparaat, want wil ook een vaste aansluiting voor de bandenpomp hier maken.
Eurokoppeling voor banden wisselaar
Bekijk bijlage 1532759

Leiding verder op afschot.
Nog een zakpunt voor werkbank (word nog een grotere).
Weer een regelaar en ontvochtiger.
Euro koppeling voor bv lucht pistool.
Als laatste het gele nog een aftapkraantje
Bekijk bijlage 1532760
Gele aftapkraantje en bijbehorende leiding zou ik laten vervallen.Je hebt immers een aansluiting daarnaast zitten die dezelfde functie ook kan vervullen? Ik zie op de tekeningen dat je eventueel aftakt van de hoofdleiding aan de bovenkant. Pluspunten
 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Kijk net op mijn rammelaar, en verrek, max 6,2 bar, nooit geweten.
Ding krijgt gewoon 8 bar, en als het dan nog niet los wil, een shot WD-40 erin. :+

Regelaars, ontvochtigers en olienevelaars? Voor in een hobby hok? Beetje overdreven.
Leuk voor in de voedsel of medische industrie.

Die hoofd leiding uit 22, achter de compressor recht omhoog, en de slangkoppeling 20 cm boven het onder eind, daar moet een kraantje.
Onder afschot langs het plafond, elke aftakking met 15 mm naar boven aftakken en met een 180 graden bocht naar beneden.

Het laatste stuk ringleiding naar beneden, kraantje, klaar.

Boven de werkbank 2 koppelingen, en erboven een dikke aftakking voor die slagmoersleutel, die wil een maatje dikker.

Haspel zo plaatsen dat die elke hoek van het hok pakt.

Evt een paar losse slangen aan een haak, voor het geval dat.

Groeten, Paul.
Ja kan goed. Niet zeuren als je gebruikte tools vastroesten of bevriezen of gewoon niet goed lopen. Oja en zeker geen verfpistool. Ach ja voor het oppompen van enkel banden, zeker geen moeite nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan