Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.140
10.704
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand of dit setje nog ergens leverbaar is: VESSEL Megadora JIS schroevendraaier set (3 stuks)

Uiteraard bestel ik hem liever bij @Mechanism maar geen idee wanneer het geleverd kan worden?
Met ongeveer 1 week komen er 120 schroevendraaiers binnen uit Japan. Daar zitten ook de Megadora, Megadora Impacta en SuperCushion modellen weer bij. Alleen de extra lange Megadora P2x400 staat in backorder, levertijd onbekend.
 
Met ongeveer 1 week komen er 120 schroevendraaiers binnen uit Japan. Daar zitten ook de Megadora, Megadora Impacta en SuperCushion modellen weer bij. Alleen de extra lange Megadora P2x400 staat in backorder, levertijd onbekend.

Bedankt voor de snelle reactie :t Heb je ook een mailtje gestuurd. Ik hoor het wel als je alles binnen hebt van het setje van 3, dan kan ik alles in 1x bestellen.
 
@Mechanism heb jij wat betreft perslucht Euro snelkoppelingen met 1/4 buitendraad (Male dus)? Zie het nie op je site staan?
Koppeling met binnendraad > borstnippel
 
Koppeling met binnendraad > borstnippel

Koppeling met binnendraad > borstnippel = extra kans op lekkage

Ze zijn er wel hoor, maar jammer dat jij ze niet in je assortiment hebt.
 
Koppeling met binnendraad > borstnippel = extra kans op lekkage

Ze zijn er wel hoor, maar jammer dat jij ze niet in je assortiment hebt.
Heb niet gezegd dat het niet bestaat en kan het gewoon leveren. Heb de afgelopen 11 jaar echter nooit last gehad van lekkage bij gebruik van borstnippels. Maar, ik lever ze ook niet in China-messing.
 
Hey nog een stroom/spanning vraagje,

wil een generatortje kopen voor circuit maar mag weer niets kosten natuurlijk...

Kan je meten hoeveel watt zo’n ding daadwerkelijk levert?
Ze zeggen 2000/2100w piek en tussen de 1500-2000 continu. Allemaal leuk en mag wel wat minder zijn maar niet té weinig.
Puur de bandenwarmers gebruikt de ene set 700w en de andere 1150w.

Waarschijnlijk makkelijkste om iets mee te nemen die 1200w verbruikt? Of is dit in Jip en Janneke taal makkelijk uit te leggen?
 
Stroom heb je altijd te weinig. Zet zo hoog mogelijk (gewicht en omvang) in. Met 2000W continu krijg je in ieder geval een bak koffie of een tosti op temperatuur met een klein lampje erbij. Daarbij moet je effe opletten of de spullen die je hebt tegen pieken en dalen in het afgegeven vermogen kunnen.

Dit ding ging op een betonvloer aan de wandel toen we wat te veel vroegen. Hij was een meter naar achteren gegaan en anderhalf opzij door een plasma snijder. Doordat hij 2 verdiepingen hoger stond hebben we hem niet horen springen. Klusje was niet gelukt
66083070-D9B4-4279-BB97-FA0DB4164309.jpeg
 
Hey nog een stroom/spanning vraagje,

wil een generatortje kopen voor circuit maar mag weer niets kosten natuurlijk...

Kan je meten hoeveel watt zo’n ding daadwerkelijk levert?
Ze zeggen 2000/2100w piek en tussen de 1500-2000 continu. Allemaal leuk en mag wel wat minder zijn maar niet té weinig.
Puur de bandenwarmers gebruikt de ene set 700w en de andere 1150w.

Waarschijnlijk makkelijkste om iets mee te nemen die 1200w verbruikt? Of is dit in Jip en Janneke taal makkelijk uit te leggen?

Zoek een gebruikte van een goed merk, die Chinese dingen die je voor weinig koopt zijn bedroevend slecht.
 
Stroom heb je altijd te weinig. Zet zo hoog mogelijk (gewicht en omvang) in. Met 2000W continu krijg je in ieder geval een bak koffie of een tosti op temperatuur met een klein lampje erbij. Daarbij moet je effe opletten of de spullen die je hebt tegen pieken en dalen in het afgegeven vermogen kunnen.

Dit ding ging op een betonvloer aan de wandel toen we wat te veel vroegen. Hij was een meter naar achteren gegaan en anderhalf opzij door een plasma snijder. Doordat hij 2 verdiepingen hoger stond hebben we hem niet horen springen. Klusje was niet geluktBekijk bijlage 1535252

Op circuit zijn bandenwarmers een eerste levensbehoefte de rest luxe.
De plasmasnijder zal ik thuis laten.
 
Je kunt eens vragen bij de bekende verhuur toko's die schrijven die dingen best snel af omdat ze wel bedrijfszekerheid willen verhuren.... de dingen die boekhoudkundig dan zijn afgeschreven zijn soms voor een habbekrats te koop.

Die wij op het werk hebben levert volgens mij 3,6Kw dus een volle 16A groep bij 230V en die hadden we voor een week gehuurd, bij het terugbrengen moesten we nog 2 dagen ofzo bijlappen en toen mochten we hem houden :t Was volgens mij nog geen € 300,-- alles bij elkaar.

Maar die kleine dingen (die van ons ook hoor) zijn herrieschoppers, die wil je niet in de buurt hebben op het paddock :N
 
Je kunt eens vragen bij de bekende verhuur toko's die schrijven die dingen best snel af omdat ze wel bedrijfszekerheid willen verhuren.... de dingen die boekhoudkundig dan zijn afgeschreven zijn soms voor een habbekrats te koop.

Die wij op het werk hebben levert volgens mij 3,6Kw dus een volle 16A groep bij 230V en die hadden we voor een week gehuurd, bij het terugbrengen moesten we nog 2 dagen ofzo bijlappen en toen mochten we hem houden :t Was volgens mij nog geen € 300,-- alles bij elkaar.

Maar die kleine dingen (die van ons ook hoor) zijn herrieschoppers, die wil je niet in de buurt hebben op het paddock :N
Dat laatste geld voor alle aggregaten wel eigenlijk. Of je moet zo'n kast als op wrak zijn foto hebben maar die passen meestal niet zo ff in de bus.
Defensie heeft een aantal soorten, de geniegroepen (bouwvakkers) hebben een 2 of een 3,7 kW. De eerste is net in je eentje te tillen, de 3,7 is gewoon met 2 man tillen. Beide overigens luide beestjes maar daar is de stroom haspel voor.
Dus als je hem wilt kunnen in en uitladen dan is het vermogen sowieso beperkt. Misschien zijn de chinesium dingen niet zwaar maar de 2 modellen in mijn voorbeeld waren prima belastbaar voor lange duur met het daarbij behorende gewicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan