Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.967
10.493
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Die kennen we hier dus allemaal ( het is bij mij de schoonbroer .. )

Of dat angstvallige gevoel, dat als je de werkplaats binnen komt lopen, en je gereedschap kar staat open..

Vervolgens ga je naar binnen ( huis ) , en is de vrouw wel erg... hartelijk... "schat.. niet boos worden he" ..


AARRRGGGHHHHHHHH


waarom moest je nu dure facom schroevendraaier gebruiken om de fucking shit tussen de tegels uit te schrapen !!

... 100 schroevendraaiers voor dat soort klusjes.. en welke pakt ze ...


Ja maar deze had zulke leuke kleurtjes...
 
Die kennen we hier dus allemaal ( het is bij mij de schoonbroer .. )

Of dat angstvallige gevoel, dat als je de werkplaats binnen komt lopen, en je gereedschap kar staat open..

Vervolgens ga je naar binnen ( huis ) , en is de vrouw wel erg... hartelijk... "schat.. niet boos worden he" ..


AARRRGGGHHHHHHHH


waarom moest je nu dure facom schroevendraaier gebruiken om de fucking shit tussen de tegels uit te schrapen !!

... 100 schroevendraaiers voor dat soort klusjes.. en welke pakt ze ...

Klinkt herkenbaar. In m'n werkplaats op m'n werk. Heb ik een stuk ingericht met het gereedschap wat ik echt veel gebruik. En een bord met gereedschap wat m'n collega's mogen gebruiken (ze moeten in de showroom wel eens wat displays in elkaar zetten maar daar mogen ze mijn goede gereedschap niet voor gebruiken.

En wat gebeurt er?......juist ....ze pakken precies het gereedschap wat ik voor mezelf apart heb gelegd.

Regelmatig sneuvelt er dus een tang, schroevendraaier, steeksleutel enz....

Andere kant is dat ik regelmatig wat nieuws kan pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb accu gereedschap van black&decker, 18v li-ion, had al 2 accuboren, q met dn 1 zonder klopboor
Nu ook een gras trimmer voor onkruid tussen de tegels een heggeschaaf en een kettingzaag, werkt voor mij prima
 
Die kennen we hier dus allemaal ( het is bij mij de schoonbroer .. )

Of dat angstvallige gevoel, dat als je de werkplaats binnen komt lopen, en je gereedschap kar staat open..

Vervolgens ga je naar binnen ( huis ) , en is de vrouw wel erg... hartelijk... "schat.. niet boos worden he" ..


AARRRGGGHHHHHHHH


waarom moest je nu dure facom schroevendraaier gebruiken om de fucking shit tussen de tegels uit te schrapen !!

... 100 schroevendraaiers voor dat soort klusjes.. en welke pakt ze ...
Vrouwlief die mijn mooie JIS schroevendraaier kapot ragt om een aantal PZ schroeven in haar net gekochte IKEA meubel te raggen. En om dat te voorkomen had ik die stickertjes met japanse tekst er doelbewust nog op laten zitten...:(
 
Ja maar deze had zulke leuke kleurtjes...

Vrouwlief die mijn mooie JIS schroevendraaier kapot ragt om een aantal PZ schroeven in haar net gekochte IKEA meubel te raggen. En om dat te voorkomen had ik die stickertjes met japanse tekst er doelbewust nog op laten zitten...:(

Als 'dank' haal je een motorcarter door de vaatwasser en verhit je motoronderdelen in de oven om de lagers er gemakkelijker in te krijgen ;)
 
Vrouwlief die mijn mooie JIS schroevendraaier kapot ragt om een aantal PZ schroeven in haar net gekochte IKEA meubel te raggen. En om dat te voorkomen had ik die stickertjes met japanse tekst er doelbewust nog op laten zitten...:(

Daar kijken ze echt niet naar hoor. Mijn vrouw wil soms zelf wel eens iets in elkaar schroeven. Maar wil geen schroeftol gebruiken. Dan maar met de hand. Alleen pakt ze altijd de verkeerde schroevendraaier waardoor ze al een aantal van mijn goede schroevendraaiers heeft gesloopt.

Als oplossing maar een klein gereedschapsetje voor haar samen gesteld. Schroevendraaierset, tangenset, bahco, hamer, stanleymes, en nog wat spul. Gewoon huismerk van m'n werk, echt goed spul. Maar dat is voor haar en als ze het sloopt....haar probleem.
 
Daar kijken ze echt niet naar hoor. Mijn vrouw wil soms zelf wel eens iets in elkaar schroeven. Maar wil geen schroeftol gebruiken. Dan maar met de hand. Alleen pakt ze altijd de verkeerde schroevendraaier waardoor ze al een aantal van mijn goede schroevendraaiers heeft gesloopt.

Als oplossing maar een klein gereedschapsetje voor haar samen gesteld. Schroevendraaierset, tangenset, bahco, hamer, stanleymes, en nog wat spul. Gewoon huismerk van m'n werk, echt goed spul. Maar dat is voor haar en als ze het sloopt....haar probleem.


Precies, zo'n bakje heeft ze hier ook, werkt fantastisch. :)
Zij ook blij dat ze niet door mij troep heen hoeft te struinen om het juiste gereedschap te vinden.
 
Vrouwlief die mijn mooie JIS schroevendraaier kapot ragt om een aantal PZ schroeven in haar net gekochte IKEA meubel te raggen. En om dat te voorkomen had ik die stickertjes met japanse tekst er doelbewust nog op laten zitten...:(

Daar kijken ze echt niet naar hoor. Mijn vrouw wil soms zelf wel eens iets in elkaar schroeven. Maar wil geen schroeftol gebruiken. Dan maar met de hand. Alleen pakt ze altijd de verkeerde schroevendraaier waardoor ze al een aantal van mijn goede schroevendraaiers heeft gesloopt.

Als oplossing maar een klein gereedschapsetje voor haar samen gesteld. Schroevendraaierset, tangenset, bahco, hamer, stanleymes, en nog wat spul. Gewoon huismerk van m'n werk, echt goed spul. Maar dat is voor haar en als ze het sloopt....haar probleem.

Mijn vriendin heeft geen sleutel van de schuur. Ik denk dat ik dit maar even zo laat :)
 
Na één marktplaats vondst en een beetje TLC is hij weer als nieuw. Hij kwam uit een erfenis, er zit zelfs één schaafbank bij die je er op kan zetten. Er is alleen een nadeel, de slijpsteen maat 160 is nergens meer te vinden. Dus de oude maar even geritst en hij kan weer jaren mee.
Bekijk bijlage 1543998Bekijk bijlage 1543999
Oost Duitse degelijkheid!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ba$h
Show hier je ontbrekende gereedschap !@#^&^#

Dus, als je een bedrijf in gereedschap hebt zeg je 99.8% van de keren NEE als iemand wat wil lenen. En die ene keer dat je ja zegt..
Bekijk bijlage 1543996
Dus ook als mijn gereedschap 100% van de zaak is. Zeg ik 100% nee als mijn collega iets wil lenen.

LEEN NOOIT IETS UIT. Als het al terug komt, is het waarschijnlijk misbruikt en naar de kloten.
 
Show hier je ontbrekende gereedschap !@#^&^#

Dus, als je een bedrijf in gereedschap hebt zeg je 99.8% van de keren NEE als iemand wat wil lenen. En die ene keer dat je ja zegt..
Bekijk bijlage 1543996
Irritant is dat. Ook een reden om m'n gereedschap niet uit te lenen

Bij mij is het mijn vader, zo vaak dat ik niet moet vragen waar is.....!? Nu gaat hij verhuizen dus de stap óm mijn gereedschap te lenen word groter (woont nu naast me, straks 3km verderop) maar als hij dan wat leent heb ik het ook niet zo snel terug...
 
Bij mij is het mijn vader, zo vaak dat ik niet moet vragen waar is.....!? Nu gaat hij verhuizen dus de stap óm mijn gereedschap te lenen word groter (woont nu naast me, straks 3km verderop) maar als hij dan wat leent heb ik het ook niet zo snel terug...
Helaas pindakaas. Mijn pa woont 10km verderop... Heb gisteren nog een paar JIS schroevendraaiers uit zijn schuurtje terug gehaald ghahah ;)
 
Dus ook als mijn gereedschap 100% van de zaak is. Zeg ik 100% nee als mijn collega iets wil lenen.

LEEN NOOIT IETS UIT. Als het al terug komt, is het waarschijnlijk misbruikt en naar de kloten.
Of als de lener wat traag is, jij het vergeet en je er achter komt op het moment dat je het nodig hebt. Ja, die ligt nog hier. Nee, ik ben nu niet thuis. Gòòòòòòò.....
 
Of als de lener wat traag is, jij het vergeet en je er achter komt op het moment dat je het nodig hebt. Ja, die ligt nog hier. Nee, ik ben nu niet thuis. Gòòòòòòò.....

Daar kan ik ook heel slecht tegen. Als ik iets leen (gebeurt zelden, meestal koop ik het dan) dam breng ik het het liefst dezelfde dag nog terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan