Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.205
10.786
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Of je ziet je gereedschap (compressor, luchtsleutelset) buiten in de tuin liggen, als je toevallig op bezoek komt. En nee, dat lag er niet net, of nog maar één dag, dat lag er al iets langer... B|
Ik heb het nieuw gehaald, en het bij op de reparatie factuur van de shovel gezet.
 
Gewoon de hele inhoud van je gereedschap kar ..
( 2 runs, paste niet in 1x )

Oh wat was ze boos ... :)

In de tijd, dat ik wel tien geile relaties aankon (met de nadruk op kon), had ik een vuilniszak vol met luchtfilters.
Één keer in de zoveel tijd, alles in de benzine spoelen, en nieuw oliën.
Ineens had ik mij bedacht dat ik na het spoelen, de filters ook een rondje wasmachine kon laten maken. Drupje wasverzachter enzo.....
Daarna deed zij er een outfitje in, gedacht voor het 100 jarige bestaan van haar werkgever.

Jij schrijft boos...., ik heb hier even tussen de smillies gekeken. De juiste staat er niet tussen...., en de juiste uitdrukking in schrift kan ik ook niet vinden.
Er was die komende nacht nog geen eens plek op de bank :X
 
In de tijd, dat ik wel tien geile relaties aankon (met de nadruk op kon), had ik een vuilniszak vol met luchtfilters.
Één keer in de zoveel tijd, alles in de benzine spoelen, en nieuw oliën.
Ineens had ik mij bedacht dat ik na het spoelen, de filters ook een rondje wasmachine kon laten maken. Drupje wasverzachter enzo.....
Daarna deed zij er een outfitje in, gedacht voor het 100 jarige bestaan van haar werkgever.

Jij schrijft boos...., ik heb hier even tussen de smillies gekeken. De juiste staat er niet tussen...., en de juiste uitdrukking in schrift kan ik ook niet vinden.
Er was die komende nacht nog geen eens plek op de bank :X


Oh ik ben dus niet de enige die niet zo'n goed neusje heeft voor olie / benzine dampen en het niet zo snel ruikt ...

De vrouw daar in tegen ...

Die hebben daar een neusje voor !



Had mazzel, ze had even daarvoor een heel duur speelgoedje van me gesloopt :)
 
Die kennen we hier dus allemaal ( het is bij mij de schoonbroer .. )

Of dat angstvallige gevoel, dat als je de werkplaats binnen komt lopen, en je gereedschap kar staat open..

Vervolgens ga je naar binnen ( huis ) , en is de vrouw wel erg... hartelijk... "schat.. niet boos worden he" ..


AARRRGGGHHHHHHHH


waarom moest je nu dure facom schroevendraaier gebruiken om de fucking shit tussen de tegels uit te schrapen !!

... 100 schroevendraaiers voor dat soort klusjes.. en welke pakt ze ...
ik heb 3 van die gereedschapskarren van powerplus tools , ik heb er altijd 2 op slot daar kan niemand bij komen , en 1 staat open met versleten K*t spul , oude schroevendraaiers en tangen / hamers .
 
ik heb wel eens gereedschap van de verkering geleend , ze is kok, we hebben een rek met een vermogen aan messen hangen.
zo ook een fileermes van heel duur.
vorig huis moest het aanrechtblad los ivm verbouwing, had ik zelf ooit geplaatst ...... met veel kit. kitrandje met een stanleymes ging niet ... afbreekmes deed wat ie moest doen ..afbreken ah ... fileermes mooi dun en soepel en sterk ....... ja dat was maar even .... brak dus ook ... cm of 3 van de punt af .....

..... Koos Alberts was populair ineens ..... ik slaap wel op de bank schat ..... :+

"gereedschap" wordt nu alleen uitgeleend in overleg wat en waar heb je het voor nodig ... mooie reden om steeds wat bij te kopen ...


nog geen nieuwe gereedschap gekocht de laatste tijd, moet wel binnenkort een soldeerstation hebben vanwege wat soldeerwerk waar ik mijn soldeerpistool (40 jaar oude Weller) iets te grof voor vindt.
degen die ik tot nu toe gezien heb zijn de reviews niet erg positief...... wordt niet warm genoeg bijv :X ... hmm da's toch wel een dingetje dan :+
 
ik heb wel eens gereedschap van de verkering geleend , ze is kok, we hebben een rek met een vermogen aan messen hangen.
zo ook een fileermes van heel duur.
vorig huis moest het aanrechtblad los ivm verbouwing, had ik zelf ooit geplaatst ...... met veel kit. kitrandje met een stanleymes ging niet ... afbreekmes deed wat ie moest doen ..afbreken ah ... fileermes mooi dun en soepel en sterk ....... ja dat was maar even .... brak dus ook ... cm of 3 van de punt af .....

..... Koos Alberts was populair ineens ..... ik slaap wel op de bank schat ..... :+

"gereedschap" wordt nu alleen uitgeleend in overleg wat en waar heb je het voor nodig ... mooie reden om steeds wat bij te kopen ...


nog geen nieuwe gereedschap gekocht de laatste tijd, moet wel binnenkort een soldeerstation hebben vanwege wat soldeerwerk waar ik mijn soldeerpistool (40 jaar oude Weller) iets te grof voor vindt.
degen die ik tot nu toe gezien heb zijn de reviews niet erg positief...... wordt niet warm genoeg bijv :X ... hmm da's toch wel een dingetje dan :+
Weller is natuurlijk top.

Zelf heb ik bij Eleshop een Aoyue 936 soldeerstation gekocht, voor printplaten en ben daar erg tevreden mee. Daar werd op meerdere fora (o.a. Tweakers) positief over gesproken. Of hij ook voldoende vermogen heeft voor wat dikkere draden, betwijfel ik. Daar heb ik hem ook niet voor. Je zou bij Eleshop ook kunnen kijken naar een zwaardere met actieve punt. Deze bijvoorbeeld

Volgens mij hadden ze voorheen meer stations van Aoyue, maar het lijkt erop dat ze een huismerk begonnen zijn. Ik verwacht wel dat dat vergelijkbare prijs-/kwaliteitverhouding heeft, maar heb er geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan