Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.219
10.803
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft uurloon van €450.... 😇
Exact dat, niet het uurloon maar het totaal:
half uurtje werk om nieuwe buizen te halen
bonnetje declareren of inkooporder verwerken (in eerste geval 2 personen druk mee).

Zo heb ik voor een km declaratie van 3 tientjes ooit bij een groot bedrijf 3 handtekeningen moeten halen...
 
Mijn handen blijven ook zo mooi doordat ik ze maar 2-3 keer per dag was. In de winter het liefst 1 keer. Dan duurt het langst voor je kloven en scheuren krijgt
Ik was mijn handen soms wel meer dan 30 keer op een dag. Soms/vaak net zo vies als de jouwe.
Je kan ook gewoon investeren in behoorlijke zeep. Ik gebruik Stoko Kresto Classic. Kost wat meer, maar mijn handen blijven mooi, en ik heb nooit kloofjes of uitgedroogde handen. Nu zijn er wel meer zepen die dat kunnen, maar deze reinigt ook nog eens bijzonder goed. Echt een aanrader.
 
Dat snap ik, maar ik werk bij een groot bedrijf en daar is dit iets wat heel veel voorkomt dus ik kijk er niet raar van op.

Maar in dit geval is het dus nog geen 10 euro bij elkaar aan materiaal?
Om dit nu een duur grapje te noemen vind ik wat overdreven

Ik vind €40,- euro aan materiaal niet gratis. Ook al hoef ik het niet zelf te betalen.

Wij gebruiken dit bijna nooit. Dus wordt niet in het groot ingekocht. Dus geen speciale prijzen.

Bevestigingsmateriaal hebben we echt heel veel dus een doos schroeven kijken we niet naar. Zelfde met bitjes en boren.
 
Als je alles rekent van bestelling tot gebruiken zijn de echte kosten minimaal 200 euro.Dat was voordat we ons orca systeem kregen, zal nu ongetwijfeld verdubbeld zijn.
Ik heb collega's die zeggen dat alles wat je een jaar lang niet gebruikt beter weggooit (ook bijvoorbeeld origineel draai en freesbank aanbouwdelen en hulpgereedschap).
Ik heb ze tot compleet waanzinnig verklaard.
 
Ik was mijn handen soms wel meer dan 30 keer op een dag. Soms/vaak net zo vies als de jouwe.
Je kan ook gewoon investeren in behoorlijke zeep. Ik gebruik Stoko Kresto Classic. Kost wat meer, maar mijn handen blijven mooi, en ik heb nooit kloofjes of uitgedroogde handen. Nu zijn er wel meer zepen die dat kunnen, maar deze reinigt ook nog eens bijzonder goed. Echt een aanrader.
Sinds ik in de chemiesector werk altijd handschoenen, is wat duurder en even wennen, maar dan heb je na een jaar wel juffrouwhandjes. Thuis ook vaak nitril of van die dunne werkhandschoentjes, gebruik bijna geen garagezeep meer.
 
Ik vind €40,- euro aan materiaal niet gratis. Ook al hoef ik het niet zelf te betalen.

Wij gebruiken dit bijna nooit. Dus wordt niet in het groot ingekocht. Dus geen speciale prijzen.

Bevestigingsmateriaal hebben we echt heel veel dus een doos schroeven kijken we niet naar. Zelfde met bitjes en boren.

Zeker niet gratis. Maar ik vind het ook niet echt veel. We blijken een verschillend idee over duur te hebben.
Als ze bij ons iets weggooien dan gaat dat meestal over 1000den euro’s
 
Zeker niet gratis. Maar ik vind het ook niet echt veel. We blijken een verschillend idee over duur te hebben.
Als ze bij ons iets weggooien dan gaat dat meestal over 1000den euro’s

Valt ook wel mee hoor maar, het had niet weggegooid moeten worden. En ik werk bij een technische groothandel waar we met 11 man werken en bij ons wordt er best wel op de centen gelet. Ik bedoel.....als je een nieuwe bureaustoel nodig hebt dan moet je daar echt een jaar voor uittrekken voor je die hebt. En dan heb ik een collega die gewoon nieuw spul weggooit (dan heb je het op jaarbasis ook over een paar duizend euro. Daar had iedereen bij ons een nieuwe bureaustoel van kunnen krijgen.
 
Ik denk dat menig motorliefhebber bij mij op werk spontaan een hartverzakking zal krijgen. Kuipdelen met 1 kras.. weg. Motorblokken helemaal nieuw in kratten.. ach dat verkopen we nooit.. neemt teveel ruimte in.. dag 20x cx500 blokken..
Welke koekwaus krijgt een nieuw in krat CX500 blok niet verkocht? Bakken met liefhebbers en hipsters die daar een paar honderd euro per stuk voor neerleggen.
 
Ik was mijn handen soms wel meer dan 30 keer op een dag. Soms/vaak net zo vies als de jouwe.
Je kan ook gewoon investeren in behoorlijke zeep. Ik gebruik Stoko Kresto Classic. Kost wat meer, maar mijn handen blijven mooi, en ik heb nooit kloofjes of uitgedroogde handen. Nu zijn er wel meer zepen die dat kunnen, maar deze reinigt ook nog eens bijzonder goed. Echt een aanrader.
Maar jij bent dan ook een vies mannetje 😉

Sinds ik in de chemiesector werk altijd handschoenen, is wat duurder en even wennen, maar dan heb je na een jaar wel juffrouwhandjes. Thuis ook vaak nitril of van die dunne werkhandschoentjes, gebruik bijna geen garagezeep meer.

Ik sleutel thuis te weinig om met handschoenen te kloten tenzij ik echt aan vet zit. Dus ketting of tandwielkapje schoonmaken oid.
 
Ik denk dat menig motorliefhebber bij mij op werk spontaan een hartverzakking zal krijgen. Kuipdelen met 1 kras.. weg. Motorblokken helemaal nieuw in kratten.. ach dat verkopen we nooit.. neemt teveel ruimte in.. dag 20x cx500 blokken..

Zelfde reden dat die elektro motoren niet worden verkocht ,

die grote jongens willen het gelazer niet met dat "kleine spul handel"

Voor dat soort dingen laten ze bij ons een opkoper/ handelaar kopen.
Die geven een nette prijs en nemen alles mee.
Krijgen we meer dan schroot en het is niet zo zonde
 
Aan de gereedschap kenners die hier zitten ;
Zoek (voor dakdragers..) de volgende Bit (liefst 1/2") maar weet geen nederlandse benaming om hem te vinden, het is dus geen Torx maar een 8-kantig geval
In het engels kom ik benamingen tegen zoals als 8-point star en Double Square bit..
Weet iemand hier de nederlandse naam voor ?, was van het weekend even bij HBM en die hadden hem iig niet..

Precieze maat moet ik nog ff opmeten maar eerst maar eens zien of het hier te krijgen is..
Weinig zin om meer aan verzendkosten als aan het geval zelf te betalen via Amazon ebay etc. .., vervangen van de 4 bouten kan ook maar aangezien er geen slot op de dakdragers zit zou bout deze het de gelegenheidsdief net ff wat moelijker maken ;)

Alvast bedankt !
61xJj8NvrcL._AC_SX522_.jpg
 
Aan de gereedschap kenners die hier zitten ;
Zoek (voor dakdragers..) de volgende Bit (liefst 1/2") maar weet geen nederlandse benaming om hem te vinden, het is dus geen Torx maar een 8-kantig geval
In het engels kom ik benamingen tegen zoals als 8-point star en Double Square bit..
Weet iemand hier de nederlandse naam voor ?, was van het weekend even bij HBM en die hadden hem iig niet..

Precieze maat moet ik nog ff opmeten maar eerst maar eens zien of het hier te krijgen is..
Weinig zin om meer aan verzendkosten als aan het geval zelf te betalen via Amazon ebay etc. .., vervangen van de 4 bouten kan ook maar aangezien er geen slot op de dakdragers zit zou bout deze het de gelegenheidsdief net ff wat moelijker maken ;)

Alvast bedankt !Bekijk bijlage 1546749

achtkant bit
 
Terug
Bovenaan Onderaan