Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.205
10.786
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die Gude.

Tsja. de tank is met enig apparaat dat continue lucht verbruikt bijna meteen leeg. Banden van de auto oppompen gaat maar als je iets meer lucht nodig hebt dan kun je twee keer lopen. Voordeel is dat het ding handzaam genoeg is om dat ook makkelijk te doen. Het ding staat bij mij in een schapje van zo'n goedkope plastic voorraadkast.

Voor mij midden in een woonwijk en de dingen die ik doe is het ding voldoende, ik pomp hem echter niet op na 22:00 of voor 09:00. Ding maakt geen geringe takkeherrie vindt ik persoonlijk. Nu is het ook niet dat horen en zien je vergaat ;)

Van de week heb ik een kwartier dit schuurmachientje er mee aangedreven. De compressor staat dan de gehele tijd te pompen en de druk blijft constant op 6 bar ongeveer. Na dat kwartier was de compressor ook warm.

Een volgende keer zou ik misschien toch een iets potiger compressor kopen die op wieltjes staat :)

db
 
Ok, thanks voor de info! :t :t

Ik ga dan denk ik voor zo iets, maar dan met een iets grotere tank.

Gereedschap zal ik er niet op aansluiten denk ik, maar wel ook de autobanden er mee op kunnen pompen is wel de bedoeling.
 
heeft iemand een tipje voor een goede bandenpomp? Gewoon voor thuisgebruik maar wil wel wat fatsoenlijks met een goede manometer erop. Indien zoiets te krijgen is met een pompkop die ook voor frans ventiel / Presta te gebruiken is zijn dat dikke pluspunten.
 
Vanmorgen deze pomp nog gebruikt voor mijn motorbanden, veel te veel moeite om de compressor te gebruiken. Paar slagen met de pomp en de bandjes zijn op druk.
 
Goedemiddag allen,
Ben bezig een motor die een tijdje stil heeft gestaan te refreshen en heb enkele vragen.

Ik heb op werk beschikking tot een ultrasoon reiniger, wij gebruiken echter aceton hier, wat zouden jullie gebruiken om de injectoren te gebruiken en voor hoelang.

Tweede vraag wat gebruikt men om de tank van de binnenkant schoon te maken?

Alvast bedankt voor de reacties/antwoorden!
 
Goedemiddag allen,
Ben bezig een motor die een tijdje stil heeft gestaan te refreshen en heb enkele vragen.

Ik heb op werk beschikking tot een ultrasoon reiniger, wij gebruiken echter aceton hier, wat zouden jullie gebruiken om de injectoren te gebruiken en voor hoelang.

Tweede vraag wat gebruikt men om de tank van de binnenkant schoon te maken?

Alvast bedankt voor de reacties/antwoorden!
Tickopur TR13 (of soortgelijke producten) is speciaal voor injectoren:
Injectoren schoonmaken bevorderd de levensduur! Lees meer.

Brandstoftank neem ik aan, als er wat roest in zit heb je verschillende mogelijkheden:
- Citroenzuur
- Azijn
- Speciale ontroesters
- Elektrisch ontroesten
- ...

Anders is spoelen met wat schone benzine + evt. speciale cleaner (bv. Forte fuel system cleaner) genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan