Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.768
9.106
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Niet echt een Show je Gereedschap vraag, maar om er nu een heel nieuw topic voor te openen.
Wie kan mij vertellen welke maat Dop,Steek of Ring ik voor onderstaande moer nodig heb ?

Oh24WoZ.jpg
 
Kleurtemperatuur!! Hoge kleurtemperatuur 5000 - 6000 is koud blauwachtig licht, lage waarde 2700 - 3000 is warm geelachtig licht. ik hou wel van 3000, maar is persoonlijk.

CRI waarde of Ra waarde, of kleurechtheid. Hoger getal is betere kleurweergave, maar kost ook meer. Zeker niet onder de 80 nemen >90 is super maar slecht verkrijgbaar in panelen of kost de bom.

Vermogen. Niet vergelijkbaar met TL, maar de 70% besparing die ze beloven is serieus gelogen ;) Meer vermogen en evt. kunnen dimmen is echt fijn!!

Niet blindstaren op branduren en dat soort zaken, is de ver van mijn bed show, eerder kijken naar goede voedingen die erin zitten of naar de afdichting tegen stof ofzo. Hangt er allemaal vanaf wat je wil, er is in ieder geval heel veel te kiezen en te willen als je goed kijkt.

Zoiets.... Maar in dit topic of het vorige gereedschapstopic is er best uitgebreid over geschreven.... even zoeken dus:t

Later,

Loek

PS. Laat even weten welke het geworden zijn t.z.t.
Iedereen bedankt voor de informatie.
Hoeveel panelen zou ik nodig hebben? Ik zat aan 5000-6000 kleurtemperatuur te denken.
Er hangen nu 4 TL balken. Moeilijk in te schatten hoeveel LED lampen ik hiervoor nodig heb.
7SxBoKS.jpg
 
Led-panelen geven ongeveer evenveel licht als een TL-bak van dezelfde maat.

Blijf ver weg van LED-buizen.
Deze verbruiken de helft van een TL-buis maar geven ook de helft van het licht dus heb je daar niets aan.

De meest witte (normale) TL-balken geven nog geen 4000K licht.
Ik heb bij mij op kantoor dan ook alles vervangen door 4000K led-panelen en dat was al een stuk witter dan de TL die er hingen.

Ook ver weg blijven van dimbare, RGB en kleur instelbare panelen.
Zonde van je geld, want je gebruikt het nooit en het verbruik gaat meestal een stuk omhoog.
 
Ik zou inderdaad ook niet voor het uitwisselen van TL-buizen voor LED-buizen kiezen, maar een compleet nieuw LED armatuur ophangen. Je kunt gewoon even kijken hoeveel lumen die TL-buizen leverden toen ze nieuw waren. Zullen wel 36 watt buizen zijn of 52 watt. Of iets daarbij in de buurt.

deze:
Philips MASTER TL-D Eco 32W 830 - 26458940 - Lichtwebshop.nl

of deze:
http://www.lichtwebshop.nl/catalog/.../philips-master-tl-d-eco-51w-830/category/19/

Even kijken naar de lengte van je buizen, dan weet je welke het is.

Dan de lumenstroom even kijken en dan kun je tellen hoeveel LED panelen je wil ophangen voor MEER licht:)

Want een bak licht op je werkplek is echt heel fijn :t

Later,

Loek
 
Ziet er inderdaad goed uit alleen die van hbm heeft een schuif la incl slot.
HBM is verder toch niet slecht, ik weet dat er betere merken zijn maar voor hobbymatig, af en toe verplaatsen en wat spullen erin leggen zal dat toch voldoen? Of is hbm kar niet voldoende daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan